انفجار در کابل/ ۲ نفر زخمی شدند

رسانه های افغانستان از وقوع یک انفجار در پایتخت این کشور با ۲ زخمی خبر می دهند.

انفجار در کابل/ ۲ نفر زخمی شدند

شبکه تلویزیونی طلوع هم اکنون از وقوع یک انفجار در شهر کابل پایتخت افغانستان خبر داد.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، پلیس کابل با انشتار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: یک دستگاه خودروی لندکروز متعلق به وزارت توسعه روستایی در ناحیه هفتم امنیتی شهر کابل در منطقه «ده دانا» واقع در میدان «پل حسن» هدف بمب مغناطیسی قرار گرفت.

در بیانیه پلیس کابل در این خصوص آمده است: در این انفجار که ساعت ۱۷:۱۴ به وقت محلی روی داد، ۲ نفر زخمی شده اند.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

این در حالیست که دومین دُور از روند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر ۷ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شد؛ اما هیئت‌های مذاکره کننده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه امیدوار کننده ای را منتشر نکرده‌اند.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه‌های واهی مبارزه با تروریسم در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این دو کشور نتیجه‌ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیروهای اشغالگر خارجی باید تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی خاک افغانستان را تَرک کنند؛ توافقی که کشورهای غربی عضو ناتو دائماً در تلاش برای نقض آن به بهانه‌های مختلف هستند.

از سوی دیگر و با تشدید حوادث امنیتی پس از وقوع سلسله انفجارهای اخیر در افغانستان، محور غربی به ویژه کشورهایی که نیروهای اشغالگر خود را در قالب اعضای ناتو در این کشور مستقر کرده اند، با بهانه‌های مختلف به دنبال نقض توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان هستند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها