آزمایش فیت برای ۱۸ هزار نفر از مردان خراسان رضوی رایگان انجام شد

مدیر سلامت جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش

آزمایش فیت برای ۱۸ هزار نفر از مردان خراسان رضوی رایگان انجام شد

دکتر محمد احمدیان در آستانه هفته سلامت مردان افزود: سرطان روده یکی از سرطان‌های شایع بین مردان است، از این رو انجام تست فیت می‌تواند در تشخیص زود هنگام بیماری و درمان به موقع آن موثر باشد.
وی ادامه داد: وجود خون در مدفوع یکی از علائم تومورهای دستگاه گوارش است که بوسیله آزمایش فیت خون غیر قابل رویت در مدفوع تشخیص داده می‌شود و افراد با علائم مشکوک به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مردانی که مورد آزمایش فیت قرار گرفته‌اند از بین افزون بر ۱۶۸ هزار نفر از مردانی هستند که طی سال جاری برای برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده اند.
وی با بیان اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش بین مردان شایع‌تر است افزود: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، می‌تواند به خوبی درمان شده و کیفیت و طول عمر فرد را افزایش دهد.
اول تا هفتم اسفندماه هفته سلامت مردان نامگذاری شده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها