ناوالنی خطاب به قاضی دادگاه‌اش: دستور تهیه خیارشور را ندارید؟!

یک دادستان روس، الکسی ناوالنی، مخالف کرملین را در پایان محاکمه وی به خاطر بی‌احترامی به یک کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم، هوادار نازی‌ها توصیف کرد که در مقابل ناوالنی هم به تمسخر قاضی پرداخت و محاکمه خود را بی‌معنی خواند.

ناوالنی خطاب به قاضی دادگاه‌اش: دستور تهیه خیارشور را ندارید؟!

رهبر اپوزیسیون روس که به اتهامات جداگانه‌ای در زندان به سر می‌برد، به ایراد اظهارات تحقیرآمیز در مورد ۱۰ نفری که در یک ویدئوی پروپوگاندای طرفدار کرملین ظاهر شده بودند، متهم شد.

ناوالنی به شهروندانی اشاره داشت که سال گذشته از اصلاح قانون اساسی مبنی بر حذف محدودیت‌های دوره ریاست جمهوری تمجید کرده بودند و آن‌ها را "نوکر و خائن" نامیده بود.

این مخالف ۴۴ ساله که قبل از انتقال هوایی به آلمان به خاطر مسمومیت عامل اعصاب تا پای مرگ رفت، اوایل این ماه به خاطر نقض شرایط عفو مشروط خود به حدود ۳ سال زندان محکوم شد.

اتهامات افترا نمی‌تواند مقدار زمان حبس بیشتری به مجازات ناوالنی اضافه کند، اما بهانه‌ای دست تلویزیون دولتی روسیه داده تا دشمن اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بدنام کند.

"یکاترینا فرولووا"، دادستان ارشد روز سه‌شنبه در مورد گرایش‌های ناسیونالیستی ناوالنی در جوانی صحبت کرد و به موارد اخیر خشونت علیه کهنه‌سربازان که ادعا می‌شود هواداران ناوالنی مرتکب آن شده‌اند، اشاره کرد.

وی روز سه‌شنبه به دادگاه گفت، قصد وی نه تنها توهین، بلکه توزیع عمدی ایدئولوژی ضدمیهنی و پرورش نفرت بین نسل‌ها بود.

تلویزیون دولتی روسیه از این محاکمه برای بدنام کردن ناوالنی به عنوان یک هوادار نازی، بهره برد.

ناوالنی در دادگاه مسکو گفت پرونده افترا، از پوچ‌ترین اتهامات کیفری است که تاکنون به آن متهم شده است.

برخلاف وکیل خود، ناوالنی که آموزش وکالت دیده، از ورود به جزئیات قانونی پرونده خودداری کرد و در عوض به شوخی پرداخت و گفت: جناب قاضی، احیاناً دستور تهیه خیارشور را ندارید؟! چون صحبت کردن در مورد مسائل قانونی با شما معنایی ندارد.

وی از داخل قفس شیشه‌ای که در آن نگه‌داری می‌شد، اظهار کرد: از لحاظ حقوقی، هر ثانیه این محاکمه بی‌معنی است.

جلسات دادرسی به روز شنبه موکول شد، زمانی که انتظار می‌رود ناوالنی هم برای حکم پرونده افترا و هم برای تجدیدنظر در حکم سه‌ساله زندان، محاکمه شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها