معاون استاندار اردبیل:

بزرگ‌ترین مجموعه گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در پارس‌آباد طراحی و آماده‌سازی شده است.

بزرگ‌ترین مجموعه گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد احداث می‌شود

ارژنگ عزیزی در بازدید از طرح‌های مهم شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه طرح‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت است که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته است.

وی بیان کرد: توسعه کارآفرینی در مناطق مختلف روستایی استان برای ما به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در دستور کار قرار گرفته و در طول دو سال گذشته با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای 3 هزار و 175 طرح اقتصادی 406 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی 4 هزار و 90 محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه در سطح استان طرح‌های مختلف صنعتی در حال اجراست و واحدهای شیرآلات بهداشتی به میزان 50 درصد نیاز کشور و لاستیک خودرو 25 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند که این موضوع بسیار مهم است.

عزیزی تصریح کرد: در راستای جذب محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی می‌توان به افزایش یک هزار و 800 تنی اشاره کرد چرا که استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی توانسته بسیاری از نیازهای کشور را تأمین کند و نیاز است در این زمینه سعی و تلاش ما بر مبنای توسعه محصولات کشاورزی باشد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای شاهد افزایش 85 هکتاری کشت‌ هستیم و 350 هکتار نیز در حال احداث است که بدون شک در توسعه بخش‌های مختلف استان اردبیل می‌تواند نقش حائز اهمیتی را ایفا کند و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه موفق عمل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: افزایش سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بسیار حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها