فرماندار نیر:

شهرک تخصصی فرش در نیر راه اندازی می شود

فرماندار نیر گفت: با تامین زمین مورد نیاز شهرک تخصصی فرش در شهرستان نیر راه اندازی می‌شود.

شهرک تخصصی فرش در نیر راه اندازی می شود

شجاع اقبالی در دیدار با رئیس ملی فرش ایران اظهار کرد: در شهرستان نیر ۶ هزار نفر به فرش بافی مشغول هستند که این فعالان نیازمند حمایت تسهیلات بانکی و بیمه‌ای هستند.

وی به راه اندازی کارگاه فرش بافی با اشتغال ۴۰ نفر در نیر اشاره کرد و افزود: این کارگاه با عنایت امام جمعه نیر و در زیر زمین مسجد جامع این شهر راه اندازی شده تا فرصت اشتغال زنان علاقمند هنر و صنعت فرش فراهم شود.

اقبالی کیفیت فرش تولیدی در نیر را مرغوب وبا کیفیت مناسب اعلام کرد و گفت: فعالان این عرصه با مشکل فروش محصولات تولید شده نیز روبرو هستند که انتظار می‌رود با همکاری کمیته امداد این مشکل رفع شود.

وی از تدارک زمین ملی برای احداث شهرک تخصصی فرش در روستای ویرثق نیر خبر داد و بیان کرد: با حضور سرمایه گذاران و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک امیدواریم در سال آینده با حمایت مرکز ملی فرش ایران این شهرک راه اندازی شود.

فرماندار نیر به بازدید رئیس مرکز ملی فرش ایران از کارگاه‌ها و واحدهای تولید فرش دستباف اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها رئیس مرکز فرش ایران قول پرداخت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به هر فرش باف و برقراری بیمه تکمیلی درمانی و پوشش رایگان بیمه روستایی و عشایری را دادند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در سفر به نیر علاوه بر دیدار با فرماندار نیر، در بازدید از کارگاه تولید فرش دستباف نیر در جریان فعالیت این مرکز قرار گرفت.

آرزو حسینی مدیر مجتمع‌های فرش بافی به آموزش رایگان برای علاقمندان اشاره کرد و گفت: سالانه هزار متر مربع فرش در این کاره های استانی به تعداد ۶ مورد تولید می‌شود.

وی به پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش در قالب صندوق بیمه روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: ما در توسعه این کارگاه‌ها به ۲ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم که انتظار می‌رود با کمترین نرخ این منابع پرداخت شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها