نماینده ولی فقیه در گلستان:

وزارت جهاد کشاورزی به گلایه های کشاورزان رسیدگی کند

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: روستائیان ما گلایه زیادی از وزارت کشاورزی دارند و انتظار ما این است که وزارت جهاد کشاورزی به صورت ریشه ای به این مشکلات رسیدگی کند.

وزارت جهاد کشاورزی به گلایه های کشاورزان رسیدگی کند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با وی اظهار کرد: باید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ضوابطی در نظر گرفته شود که روستایی که فاقد درآمد مکفی است به صورت رایگان بیمه شوند و از سویی کشاورزانی که درآمدهای بالایی داشتند حق بیمه را کامل بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نباید شرایطی ایجاد شود که مردم روستا هر اتفاقی را در روستا از دولت انتظار داشته باشند، متذکر شد: همه اهالی روستاها در گذشته مولد بودند و این روحیه تولیدگری یک امر مبارکی بود که در روستاها دیده می شد.

نورمفیدی متذکر شد: یکی از کارهای اساسی که وزارت جهاد کشاورزی باید انجام بدهد این است که شرایطی فراهم شود که روستائیان به روحیه تولیدگری بازگردند ولی امروز متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم که حتی روستائیان برای تهیه نان به شهرها می آیند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته جمعیت روستایی بیش از ۶۰ درصد بود ولی امروز به ۴۵ درصد رسیده است و این یک نقص اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: روستائیان ما گلایه زیادی از وزارت کشاورزی دارند و انتظار ما این است که وزارت جهاد کشاورزی به حل مشکلات به صورت ریشه ای اقدام و رسیدگی کنند.

نورمفیدی افزود: یکی از کارهای اساسی که دولت پیگیری کرد بحث زهکشی است که منجر به رونق اقتصادی شده است و درآمد کشاورزان افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه زهکشی اراضی مشکلات سیل را کاهش داده است، افزود: تفکر توسعه ای باید در جامعه گسترش پیدا کند و برای جامعه ما به فرهنگ تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: بیمه ها نباید بار هزینه ای جدیدی را برای دولت ها به وجود بیاورند و دولت مجبور می شود که هر چه درآمد دارد صرف مصارف این چنینی کند، مسائل توسعه ای عقب می ماند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها