مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبر فوری:

شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ‌سازی بسیار موثرند/ گردش مالی صنایع نرم در دنیا بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان است، چرا نباید سهمی نصیب ایران شود؟

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اصلاح فرهنگ و نگرش اقتصادی و علمی جامعه یکی از زیرساخت‌های اساسی و الزامات پایه برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد دانش بنیان است.

شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ‌سازی بسیار موثرند/ گردش مالی صنایع نرم در دنیا بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان است، چرا نباید سهمی نصیب ایران شود؟

پرویز کرمی در گفتگو با خبر فوری به ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: نظر به تجربه کشور در یک دهه اخیر و روند کند ورود فرهنگ و دستاوردهای دانش بنیان به عرصه اقتصادی و وجود فاصله میان صاحبان علم وفناوری و اقتصاد، صاحب‌نظران بر این عقیده استوارتر شده‌اند که اصلاح فرهنگ و نگرش اقتصادی و علمی جامعه یکی از زیرساخت‌های اساسی و الزامات پایه برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد دانش بنیان و دست یابی به اهداف دولت در حوزه گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو با توجه به تاکیدات موکد رهبر فرزانه‌ی انقلاب مدظله العالی، معاونت علمی و فناوری ریاست برآن شد تا ستادی راهبردی در این خصوص با عنوان "ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان" با هدف ؛ "تبیین مفاهیم اقتصاد دانش بنیان و گفتمان علم و فناوری، درک و آشناسازی فرصت های ناشی از کسب و کارهای نوین و فرهنگ کارآفرینی برای عموم اقشار کشور در معاونت علمی و فناوری ایجاد نماید .

کرمی تصریح کرد: این ستاد بر آن است با حرکت از رویکرد جذب منابع برای آموزش و تحقیق به فرهنگسازی تولید ثروت و حل مسائل جامعه با تکیه بر نوآوری و کسب و کارهای نوین و تغییر در نگرش عمومی کشور در گذران از اقثصاد نقتی به اقتصاد دانش بنیان را دنبال کند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق اضافه کرد: آگاه سازی سیاست‌گذاران نسبت به ضرورت ها، دستاوردها و الزامات تحقق اقتصاد دانش بنیان، جلب مشارکت و استفاده از نفوذ و اقتدار نهادهای بالادستی و هم افزایی سازمان‌هایی دولتی از دیگر اهداف ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری است.

در ادامه گفتگوی کامل را ببینید:

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها