وزیر بهداشت خواستار اعلام وضعیت اضطراری کرونا در خوزستان شد/ همه مرزهای ورودی و خروجی استان خوزستان به عراق را مسدود کنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای وزیر کشور بر مسدود شدن همه مرزهای ورودی و خروجی استان خوزستان به عراق تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع نوع موتاسیون یافته ویروس COVID-۱۹ در استان و افزایش سریع موارد تاکید کرد.

وزیر بهداشت خواستار اعلام وضعیت اضطراری کرونا در خوزستان شد/ همه مرزهای ورودی و خروجی استان خوزستان به عراق را مسدود کنید

سعید نمکی در روز چهارشنبه در نامه به عبدالرضا رحمانی فضلی نوشت:‌ باتوجه به بروز و شیوع نوع موتاسیون یافته ویروس COVID-۱۹ در استان خوزستان و افزایش سریع موارد، ضروریست دستور فرمائید به نحو مقتضی کلیه مرزهای ورودی و خروجی استان به کشور همسایه عراق تا اطلاع ثانوی مسدود شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در خوزستان نیز امروز(چهارشنبه) خواستار اعلام وضعیت اضطراری کرونا در این استان شد و گفت: اقدام فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خوزستان ضروری است.

فرهاد ابول نژادیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مطابق بررسی های آزمایشگاهی در ۲ هفته اخیر موارد متعددی از ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خوزستان شناسایی شده که نگران کننده است.

وی افزود: ویروس جدید با سرایت بسیار بالا و مرگ و میر بالاتر، سوش غالب کرونا در خوزستان است لذا مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از مردم تقاضا داریم که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ترددهای درون شهری و دورهمی ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مردم باید حافظ سلامت خود و خانواده هایشان باشند تا این پیک بیماری هر چه سریع تر به پایان برسد.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد ممنوع است.

روند شیوع کرونا در استان روند صعودی داشته و زنگ خطر ابتلا به کرونا در خوزستان به صدا درآمده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    آقای نمکی واکسن مورد تائید بهداشت جهانی تهیه کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    مقصر مرگ ایرانیها =کوتاهی تهیه واکسن

  • ح
    0

    چرا سریع واکسن تولید نمیکنید تامردم را واکسینه کنید فقط خبر ای بد به مردم میدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها