نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت اطلاعات به عوامل فراری ترور شهید فخری زاده اشراف دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: برخی از عوامل ترور شهید فخری زاده اقدام به فرار کردند اما وزارت اطلاعات بر آنها اشراف دارد.

وزارت اطلاعات به عوامل فراری ترور شهید فخری زاده اشراف دارد

شهریار حیدری با بیان اینکه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مغایر با سیاست‌های آژانس بین‌المللی نیست، گفت: این طرح برای جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌بخش خواهد بود و ممکن است رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی از اجرای آن نگران باشند، اما اهداف نظام و ملت را با قوت ادامه می‌دهیم. کشورهای دیگر اگر تمایل دارند برجام را اجرا کنند و برای لغو تحریم‌ها به این توافقنامه بازمی‌گردند، جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای اجرای تعهدات را دارد.

وی ادامه داد: پیش از برجام کشورها مرتب ما را تهدید می‌کردند که نهایتاً منجر به برجام شد که در فضای برجام، دو کارکرد شفاف سازی ایران برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگری لغو تمامی تحریم‌ها از سوی کشورهای دیگر باید اجرا می‌شد. جمهوری اسلامی تا آخر آن مسیر را ادامه داد و همراهی و شفاف سازی کرد که بارها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حقانیت و عدم انحراف ایران را تأیید کردند.

حیدری اظهار کرد: آمریکا با خروج از برجام خدشه جدی به برجام وارد کرد و سه کشور روپایی می‌خواستند به تبعیت از آمریکا پرونده ما را به شورای امنیت ارجاع دهند که وتو شد و اعضای شورا به نفع ایران رأی دادند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عوامل تیم ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند دفاعی جمهوری اسلامی ایران شناسایی شده‌اند و تحت رصد نهاد امنیتی و اطلاعاتی کشور هستند، گفت: برخی از عوامل ترور اقدام به فرار کردند اما هنوز در رصد اطلاعاتی ما، مکان و محل جابجایی آنها بررسی می‌شود و وزارت اطلاعات بر آنها اشراف دارد. قطعاً در هر کجای دنیا این افراد یک روز گرفتار خواهند شد و دستگاه اطلاعاتی ما با دستگیری آنها زمینه بازگشت تروریست‌ها و محاکمه‌شان را فراهم خواهد کرد. این تیم از ابتدا شناسایی شدند و البته، پیش از شهادت آقای فخری‌زاده، وزارت اطلاعات نسبت به مسئله عملیات ترور هشدار داده بود.

حیدری خبرهای برخی رسانه‌های خارجی درباره نحوه به شهادت رساندن آقای فخری‌زاده را تأیید نکرد و تاکید کرد: هر چه وزارت اطلاعات اعلام کند، مورد تأیید است؛ خبرگزاری‌های خارجی به دنبال به انحراف کشاندن افکار عمومی یا سیستم امنیتی ما هستند. وزارت اطلاعات ما هوشیارتر از اینگونه موارد انحرافی است و وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هالو
    0

    بله شما درست میگوییدبابا جان کسی نمیتواند بگوید بالای چشمتان. ابروست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها