ایتالیا فیسبوک را به پرداخت ۷ میلیون یورو جریمه محکوم کرد 

نهاد ناظر بر رقابت ایتالیا فیسبوک را به‌دلیل تخلف در جمع‌آوری داده‌های کاربران به پرداخت هفت میلیون یورو جریمه محکوم کرد. این شبکه اجتماعی دو سال پیش، به‌دلیل تخلفی مشابه به جریمه ۵ میلیون یورویی محکوم شده بود.

ایتالیا فیسبوک را به پرداخت ۷ میلیون یورو جریمه محکوم کرد 

نهاد ناظر بر رقابت ایتالیا (AGCM) می‌گوید فیسبوک «رویکردی ولنگارانه» در محافظت از داده‌های شخصی کاربران دارد. این مرجع دولتی فیسبوک را به‌دلیل «عدم آگاهی‌رسانی دقیق کاربران به‌چگونگی جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها برای مقاصد تجاری» محکوم کرده است.

این جریمه به دلیل بی‌توجهی فیسبوک به درخواست ایتالیا در حفاظت دقیق از داده‌های کاربران از ۵ به ۷ میلیون یورو افزایش یافته است.

یکی از سخنگویان فیسبوک پس از صدور این رای به یورونیوز گفت: «در جریان تصمیم مقام‌های ایتالیایی هستیم اما منتظر می‌مانیم تا هیات دولت نظر خود را درباره اعتراض ما به تصمیم همین نهاد در سال ۲۰۱۸ اعلام کند.»

فیسبوک می‌گوید سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای حفاظت از داده‌های کاربران دارد و چگونگی کسب درآمد تجاری از این منبع اطلاعات، به روشنی در اختیار همه قرار دارد.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در سال‌های اخیر رویکرد سخت‌گیرانه‌ای در قبال حفاظت از داده‌های کاربران و رعایت موازین رقابت در برابر غول‌های اینترنتی و به‌ویژه گوگل و فیسبوک در پیش گرفته‌اند.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها