تنش‌ در اردوگاه جمهوریخواهان پس از استیضاح ترامپ با نیم نگاهی به انتخابات ۲۰۲۲ 

همراهی هفت سناتور جمهوریخواه با همکاران دموکرات خود در رای گیری بر سر استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا باعث شده است که تنش های درونی بر سر آینده حزب و خط مشی آن افزایش یابد.

تنش‌ در اردوگاه جمهوریخواهان پس از استیضاح ترامپ با نیم نگاهی به انتخابات ۲۰۲۲ 

لیندسی گراهم، سناتور سرشناس ایالت کارولینای جنوبی در واکنش به انتقادات میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا از دونالد ترامپ گفته است که این حزب بدون کمک رئیس جمهوری سابق نمی تواند بار دیگر در سنا به اکثریت برسد. لیندسی گراهم از مدافعان سرخت دونالد ترامپ محسوب می شود. میچ مک کانل پس از رای گیری اخیر در مجلس سنا از عملکرد دونالد ترامپ در روز ششم ژانویه (۱۷ دی) در جریان حمله هوادارانش به ساختمان کنگره انتقاد کرده بود.

دونالد ترامپ نیز اخیرا با انتشار بیانیه ای از میچ مک کانل که در دوران ریاست جمهوری او به پیشبرد برنامه هایش کمک زیادی کرده بود انتقاد کرد. چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده گفته است که حزب جمهوریخواه تا زمانی که میچ مک کانل رهبری حزب در مجلس سنا را برعهده دارد «محترم و قدرتمند» نخواهد بود.

حالا لیندسی گراهم می گوید که در جریان گفتگوهایش با میچ مک کانل اهمیت نقش دونالد ترامپ در درون حزب جمهوریخواه را خاطرنشان خواهد کرد. او همچنین بر لزوم همکاری همه اعضای حزب جمهوریخواه با یکدیگر تاکید کرد.

میچ مک کانل با اینکه به طرح استیضاح دونالد ترامپ رای منفی داد اما پس از رای گیری رئیس جمهوری سابق را «از نظر اخلاقی و عملی» مسئول یورش به ساختمان کنگره دانست.

یکی از موضوعات مورد اختلاف بین میچ مک کانل و دونالد ترامپ شکست حزب جمهوریخواه در دور دوم انتخابات مجلس سنا در ایالت جورجیا است. دونالد ترامپ در بیانیه اخیر خود میچ مک کانل را مسئول این شکست و به اکثریت رسیدن دموکرات ها در سنا دانسته است. این در حالی است که منتقدان دونالد ترامپ در حزب جمهوریخواه از او به عنوان مسئول شکست در انتخابات ایالت جورجیا یاد می کنند.

در جریان انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ در آمریکا سرنوشت ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا مشخص خواهد شد. جمهوریخواهان با وجود اعلام بازنشستگی چند سناتور این حزب در سال ۲۰۲۲ امیدوار هستند که بتوانند اکثریت در سنا را بار دیگر به دست بیاورند.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها