رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار:

۲۲۰ پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی سبزوار تشکیل شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ پرونده تخلف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شده است.

۲۲۰ پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی سبزوار تشکیل شد

عباسعلی کیانی‌فرد افزود: از این تعداد پرونده ۱۶۳ مورد تخریب و تصرف اراضی، ۱۱ مورد قطع و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی و بیابانی و ۴۶ مورد چرای غیرمجاز دام است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در قالب ۱۴۷ پرونده خلع ید از متخلفان در مساحت ۳۲۰ هکتار زمین تصرف شده در این شهرستان انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با بیان اینکه از سطح یک میلیون هکتار مساحت شهرستان ۹۰۰ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی و تحت نظارت این اداره است گفت: برابر استانداردهای سازمانی ۴۰ مامور برای حفاظت از این سطح مورد نیاز است در حالی که هم اکنون سه مامور در شهرستان این مسوولیت را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه اسناد و مدارک سه هزار هکتار زمین حریم این شهر تحویل اداره راه و شهرسازی شده است افزود: علاوه بر تحویل و تحول حریم شهر سبزوار و توافق برای گشت مشترک بین ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و صیانت از زمینهای حریم شهر، جلوگیری از هر گونه تخریب، تجاوز و تملک نیز مورد تاکید قرار گرفت.

کیانی فرد ادامه داد: این اقدام در راستای رضایت‌مندی مردم ساکن در حریم شهر و رفع مشکلات احتمالی آنان انجام گرفته است.

۹۰۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سبزوار است که در ۲۴۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها