هشدار امام جمعه گیلان به اروپایی‌ها؛ قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد کرد/درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای انتخات ۱۴۰۰

با وجود لغو نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور، امروز نماز جمعه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه در برخی شهرها در جمع نمازگزاران خطبه‌های خود را ایراد کردند.

هشدار امام جمعه گیلان به اروپایی‌ها؛ قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد کرد/درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای انتخات ۱۴۰۰

چند هفته‌ای است که نماز جمعه‌ها در برخی شهرها که شمار شیوع کرونا در آنها کاهش پیدا کرده‌ است برگزار می‌شود و این هفته نیز برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی خود به مسائلی از جمله مشارکت حداکثری در انتخابات، برجام و تحریم‌ها اشاره کردند.

نسخه علاج مشکلات، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دولت بایدن دیشب، تصمیم دولت ترامپ در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه را لغو کرد گفت: این موضوع شکستی بزرگ برای آمریکا است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ولادت امام علی (ع) و تبریک این عید بزرگ گفت: سیره حضرت علی (ع) در جامعه امروزی ما مثال زدنی است.هر کسی با ایمان و اعتقاد معتکف شود، گناهانش بخشیده می‌شود اما با توجه به شرایط کشور و ویروس کرونا، مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد و خدا خودش کمک کند تا سال بعدی از آن برخوردار شویم. مسئولان می‌توانستند طوری برنامه ریزی کنند که در لیله الرغایب زیارت اهل قبور فراموش نشود، چطور شده که بعضی جاها باز است و فقط زیارت اهل قبور محدود شد.

آل هاشم سپس با اشاره به روز پدر گفت: بعضی‌ها با مریضی مختصر والدین، پدرهایشان را به خانه سالمندان می‌برند. اینها دیگر بدست نمی آیند، قدرشان را بدانیم.

وی به دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از مقام معظم رهبری از طرف خودم و مسئولین و مردم به خاطر ارتباط تلویزیونی در روز ۲۹ بهمن که در سراسر دنیا هم پخش شد، تشکر می‌کنم. بیاییم تمام فرازهای مقام معظم رهبری را خوانده و مستند سازی شود، در مراسم نماز جمعه از آثار آنها استفاده کرده و تجلیل می‌کنیم. برای تک تک فرازها می‌توان کتاب نوشت و تجزیه و تحلیل کرد.

هشدار امام جمعه گیلان به اروپایی‌ها؛ قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد/درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای انتخات ۱۴۰۰

وی سپس به انتخابات سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: طبق بیانات حضرت آقا نسخه علاج مشکلات، مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست و اصلح است. انتخابات رکن مهم در اسلامیت نظام و مردم سالاری است و در انتخاب درست باید شرایط را در نظر گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص برجام نیز گفت: رهبری در مورد برجام فرمودند اقدام در برابر اقدام. اگر آنها تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی در مورد برگشت به برجام انجام خواهیم داد.فرمایشات ایشان در دیدار با مردم آذربایجان جواب داده و دولت بایدن دیشب، تصمیم دولت قبلی را در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه را لغو کرده و تحریم‌ها را علیه ایران پس گرفته است، این یک شکست بزرگ برای آمریکا است. ما منتظریم ببینیم آیا اقدام عملی صورت خواهد گرفت یا فقط حرف است.

جریان های سیاسی وسط معرکه پشت ملت را خالی نکنند

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: دعاها و نیایش های ماه رجب کمک خوبی برای تقویت مبانی اعتقادی است.

وی با اشاره به مسئله رسیدگی به بودجه از سوی دولت و مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به بودجه اشکالاتی وارد کرد و لازم بود که اشکالات برطرف شود و اکنون فرآیند تصویب را طی می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید سیاست های مهمی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند بیش از این در بودجه مورد توجه قرار گیرد، افزود: بخشی از این رفت و برگشت‌های بودجه به خاطر عمل به توصیه ها و تاکیداتی که رهبری برای مصالح کشور و مردم عزیز داشتند، بود.

وی با بیان اینکه باید در مسئله بودجه قرار بر این باشد که از خام فروشی معادن و صادرات نفت و گاز خام در حد توان پرهیز شود، اضافه کرد: این آرزوی دیرینه است و ای کاش بودجه کشور از ابتدا بر پایه خام فروشی معادن و ذخایر نفتی بنا نشده بود.

هشدار امام جمعه گیلان به اروپایی‌ها؛ قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد/درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای انتخات ۱۴۰۰

امام جمعه قم با بیان اینکه باید با تقویت بخش های دیگر اقتصاد و صنعت و تولید در حد توان بودجه را از وابستگی به نفت و خام فروشی دور کنیم، یادآور شد: باید با روحیه جهادی و نگاه بلند در این زمینه گام برداشته شده و مردم نیز باید همراهی لازم را داشته باشند. می توان با تقویت تولید و فرآوردهای معدنی به درآمدهای بسیار بالاتری دست یافت.

وی با اشاره به شرایط زندگی مردم گفت: اقشار آسیب پذیر و جامعه بزرگی که امروز در مرز خط فقر یا زیر خط فقر زندگی می‌کنند باید در بودجه مورد حمایت هدفمند و دقیق قرار گیرند.

اعرافی با تاکید بر اینکه ضروری است مقوله جمعیت، ازدواج و تعالی جمعیت در بودجه مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: ۱۰ سال است که از آغاز فاجعه جمعیتی گذشته و در سه دوره مجلس این قانون معطل است و باید این را بدانیم که رشد جمعیت امروز جایگزین جمعیت مورد نیاز نیست. باید در بودجه و قوانین کشوربه زمینه سازی رشد جمعیت توجه لازم صورت گیرد و مردم نیز باید به این مسئله توجه کنند.۱۰ میلیون جمعیت در شرایط ازدواج هستند و اگر اینها به ازدواج اهتمام داشته و دو فرزند داشته باشند مشکل امروز حل می‌شود و اگر این مسئله حل نشود ۲۰ سال دیگر با مشکلات عدیده روبه رو می شویم.

مدیر حوزه‌های علمیه شفافیت بودجه در شرکت های دولتی و نیمه دولتی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کنترل قاچاق، فرار مالیاتی و فساد سه آسیب بزرگی است که همه توان کشور را در خود هضم می‌کند. در این مسئله قوه قضاییه وارد شده و اقدامات خوبی صورت گرفته ولی اینها کافی نیست و باید مردم کمک کرده و دستگاه‌ها بیدار شده و به جای پرداختن به حواشی بی نتیجه، مسائل اصلی مورد توجه قرار گیرد و این وظیفه ملت، دولت و مسؤولان است.

اعرافی با اشاره به اینکه موضع کشور در خصوص برجام در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب تبیین شد، گفت: بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم ها ممکن است و به هیچ شیوه دیگری ایران تن نخواهد داد. این پیمان شکن‌ها که نتوانستند روی پیمان خود بایستند بیانیه داده و متخلفان از وعده های رسمی که به امضای دنیا و سازمان ملل رسیده با کمال پررویی مطالبه گری می کنند. پیشینیان شما در تمنای شکست ایران باختند و دیدند که ملت بزرگ کوتاه نمی آید و امروز هم حرف ما منطق و عمل به پیمان‌هاست و طبق فرمان رهبری عمل خواهد شد و انتظار از مسؤولان این است که ذره ای از این خط ترسیم شده عبور نکنند .

امام جمعه قم با بیان اینکه جریان های سیاسی نباید وسط معرکه پشت ملت را خالی کنند تاکید کرد: برخی مغرضانه و منافقانه سخنانی در همراهی دشمن می‌گویند که بسیار زشت و ناپسند است. ملت امروز باید یک دست و منسجم آخرین گام ها را برداشته و مقاومت خود را بر دشمن تحمیل کند.

هشدار فلاحتی به اروپایی‌ها: قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد کرد

آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز کودتای رضاخان قلدر در هفته‌ پیش رو اظهار کرد: احمدشاه که کودک نادانی بیش نبود، رضاخان را وزیر و سید ضیاءالدین را نخست‌وزیر کرده و این‌گونه زمینه‌ساز کودتا در ایران به پشتوانه استعمارگران شد.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها و روسی‌ها می‌گفتند مردم ایران وحشی هستند و ایران را به سه قسمت تقسیم و هرکدام را برای خود برداشتند، تصریح کرد: اساتید دانشگاه در آن زمان علاوه بر حقوق استادی حق توحش می‌گرفتند! چراکه معتقد بودند به مردم وحشی تدریس می‌کنند. استعمارگران بعد از جنگ جهانی اول می‌خواستند ایران را از بین برده و با تقسیم کشور خود آن را صاحب شوند که با عنایت الهی و پایمردی علما و مردم، این خیانت ننگین به ایران تحمیل نشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نقش میرزا کوچک خان جنگلی و آیت‌الله مدرس در آن بازه تاریخ در بر هم زدن نقشه شوم بدخواهان ایران گفت: شهید مدرس با حمایت جانانه از شهید میرزا کوچک خان نگذاشت تا قزاق‌ها گیلان را بگیرند و این دو روحانی مبارز اجازه ندادند گیلان قربانی بی‌کفایتی شاه وقت شود.

امام‌جمعه رشت با ترسیم ایران پیش از انقلاب و پس از انقلاب که از کشوری تحت است عمار، امروز به‌عنوان کشوری قدرتمند در معادلات جهانی مهره اصلی قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های دشمن، از بین رفتن اسلام در ایران است چراکه آن‌ها می‌دانند اسلام عزت و قدرت را برای ایران به ارمغان آورده و ایرانی‌ها با تأسی از فرهنگ عاشورا تحت تسلط سلطه‌گران نمی‌روند.

هشدار امام جمعه گیلان به اروپایی‌ها؛ قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد/درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای انتخات ۱۴۰۰

خطیب جمعه رشت با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با نیروی هوایی ارتش افزود: بعد از روی کار آمدن بایدن، پرونده جمهوری اسلامی از پرونده‌های سخت اواست، بایدن تاکنون هیچ موضع درستی نگرفته چراکه هنوز نمی‌داند چه باید کند، لذا پنج اسفند زمان تصمیم آن‌هاست، جمهوری اسلامی نیز برنامه خود را به رافائل گروسی مدیرکل آژانس اعلام کرده و پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی باید در دنیا بتازد چراکه بعد از پنج اسفند اگر کاری صورت نگیرد پروتکل الحاقی توقف شده و بازرسی‌ها نیز متوقف می‌شود، گفت: به قول فرمایش رهبری، ما هیچ اصراری نداریم که آن‌ها برگردند و لزومی هم برای اصرار نیست اما نمی‌دانیم چرا برخی‌ها اصرار می‌کنند که آن‌ها بیایند. جمهوری اسلامی باید در عرصه بین‌المللی هوشیارانه و قدرتمندانه رفتار کند، جمهوری اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نیست بلکه حسن نیت ایران نسبت به اهداف انسانی هسته‌ای مشهود است.

فلاحتی با اشاره به نشست سه کشور اروپایی نسبت به ایران گفت: فرزندان ایران اسلامی فرزندان حسین بن علی (ع) هستند و بدانید که قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز ایران قدرت بزرگی است و هرگاه بخواهد و موقعیت اقتضا کند سیلی‌های متعدد به آمریکایی‌ها خواهد زد، افزود: در سایه خون شهیدان، رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و صبر مثال‌زدنی مردم ایران دست و پا زدن قدرت‌های سلطه جهانی قابل مشاهده است. امروز منطقه غرب منطقه و آسیا با درس‌آموزی از ملت ایران بیدار شده و در مقابل سلطه ایستاده‌ و بستر انقلاب اسلامی هستند، امیدواریم که مشکلات مردم عزیز و صبور ما با تلاش جهادی مسئولان برطرف شود و مسئولان وظایف خود را در برابر مردم بصیر و صبور ایران اسلامی درست انجام دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به‌روز تکریم آزادگان و ایثارگران در هفته پیش رو گفت: امیدواریم که خیلی زود خانواده‌هایی که هنوز چشم‌انتظار عزیزانشان بوده خبرهای خوشی بشنوند و از چشم‌انتظاری بیرون می‌آیند ما شرمنده این عزیزان و چشم‌انتظاری آن‌ها هستیم. تنوع‌طلبی ازجمله ویژگی‌های انسان است که دشمنان انسان و اسلام آن را نشانه گرفته‌اند، گفت: پوشش باید به‌گونه‌ای باشد که هم بپوشاند و هم مانع تحریک شود، جامعه‌ای که در آن گناه صورت نگیرد همه امور منظم پیش می‌رود.

امام جمعه و خطیب رابط و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ماه مبارک رجب اظهار کرد: سه ماه بسیار مورد احترام و توجه بوده که رجب یکی از این ماه‌ها است و پیامبر از آن به عنوان ماه خودش یاد می‌کند.

امام جمعه سنندج در ادامه به اهمیت شایسته‌سالاری گریزی زد و گفت: مسئولین باید به درستی انجام وظیفه خدمت‌گذاری کنند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند جوانان موتور توسعه و تولید کشور هستند اما متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرند، لذا در این کشور نباید تحصیلکرده‌های ما بیکار باشند.

وی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام دلسوزترین فرد به امت اسلامی است، عنوان کرد: مسئولان ما باید با الگوگیری از پیامبر زمینه خدمت دلسوزانه را به همه جامعه فراهم سازند.

امام جمعه سنندج اجرای عدالت در برابر قشار مردم را یکی از مهمترین مولفه‌های شایسته‌سالاری دانست و گفت: ثواب عدالت هزاران برابر از یک سال عبادت غیرواجب بیشتر دارد.

هشدار امام جمعه گیلان به اروپایی‌ها؛ قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد/درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای انتخات ۱۴۰۰

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت خدا، فرمانداری پیامبر و رهبری که به شما رهبری می‌کند را همواره ملاک خود قرار دهید.

وی با بیان اینکه وجود مقام معظم رهبری بزرگترین نعمت در ایران اسلامی است، گفت: مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب رفع مشکلات مردم و تلاش در راستای ارتقای سطح معیشت و اقتصاد آنان است. رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف همواره بر رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید می‌کنند. مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند لذا همه باید در برابر دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم و غم و مشکلات دیگران را در حد توان رفع کنیم.

وی اضافه کرد: کسانی در آخرت سربلند خواهد شد که نسبت به دیگران احساس مسئولیت کنند و مشکلات دیگران را مشکل خود بدانند. امام جمعه و خطیب رابط و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است باید صدای مردم را به گوش مسئولان برساند.

وی خدمت‌گذاری به مردم را از مولفه‌های مهم انقلابی‌بودن دانست و گفت: امیدواریم مسئولان ما با روحیه انقلابی و جهادی در مسیر رفع مشکلات جامعه تلاش و مسیر توسعه و آبادانی هرچه بیشتر کشور را فراهم سازند.

انتخابات پرشور مطالبه رهبری از مردم است

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید نسبت به مسائل مختلف اجتماعی حساسیت بیشتری داشته باشیم و در تصمیم گیری‌ها باید علاوه بر اینکه اهداف و منافع کشور مدنظر است، دستورات شرعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه حمایت از محرومان باید در رزمایش ١۴۶۵ حضور پرشوری داشته باشند و مقرر شده تا ١۴ هزار و ۶۵٠ بسته معیشتی در میان ایتام استان توزیع شود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: کمیته امداد علاوه بر اینکه مقرر شده ۲ هزار سری جهیزیه برای خانواده‌های ایتام تأمین کند، نسبت به ایجاد یک هزار و ۴۶۵ شغل جدید نیز اقدام کند ضمن اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مکلف به ایجاد یک هزار و ۴۶۵ اشغال جدید در فارس شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه ملت ایران هیچگاه تحت تأثیر ظلم قرار نمی‌گیرند، در خصوص برجام تاکید کرد: طرف‌های مذاکره با ایران اگر طی چهار روز آینده می‌خواهند به برجام برگردند این خیال خام را از ذهن خود خارج کنند که اگر برجام از بین برود، ایران مستأصل نخواهند شد. اگر دشمنان نخواهند حقوق بر حق مسلمانان را به آنها بدهند ما حقوق خود را در هر صورتی که شده، به دست می‌آوریم.

امام جمعه شیراز در مورد انتخابات نیز تاکید کرد: انتخابات باید پرشور باشد و مردم باید خوب انتخاب کنند زیرا مطالبه رهبری از مردم نیز همین موضوع است و باید تلاش کنیم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم و نسبت به انتخاب اصلح اقدام کنیم.

دژکام در ادامه با اشاره به زمین لرزه استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: با توجه به نزدیکی این استان به فارس، مردم نوعدوست استان نیز در راستای حمایت از مردم آسیب دیده این خطه باید حضور پر رنگی داشته باشند و برخی از ملزومات مورد نیاز مردم توسط نیکوکاران فارسی تأمین شود. در دولت اسلامی باید ساختار مدیریت متحول شود و مدیران میانی افرادی عمل‌گرا، جهادی و تأثیرگذار باشند.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ایرانی
    0

    سلام،چطور از مردم فقط شما میخواهید چرا هیچوقت به مردم اسایش،راحتی نمیدید تو بدترین شرایط داریم زندگی میکنیم هر روز گرونی یعنی چی ،از مردم میخوایید به مردم بدید بعد بخواهید،هر رفتی یه امدی داره

  • ناشناس
    0

    بزور میخواند ثابت کنند شغل مهمی دارند بابا بیشتر از یه سال تعطیل بودید نتیجه اش ارامش بیشتر جامعه بود

  • هادی
    0

    شما از مردم می خواهید در انتخابات شرکت کنند اما از مسولین کشور نمی خواهید که این تورم 1000درصدی واختلاسهای سر به فلک کشیده وبیکاری جوانان وزندگی لاکچری بچه های مسولین در کشورهای اروپایی را باید برای مردم که خواسته همه است حل کنند فقط وقتی گیر می کنید ارز ملت توقع شرکت در انتخابات دارید

  • محمد
    0

    بله همه بايد راي بدهند,, چون جوان بيکار نداريم ,همه چي ارزانه , معتاد و دزد و اختلاسگر نداريم و واقعا مدينه فاضله هستيم !!! راي ندادن يعني پشت پازدن به اين همه دلسوزي مسئولان!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها