انصراف آمریکا از مکانیزم ماشه نتانیاهو را عصبانی کرد

۱۳ کشور از ۱۵ عضو شورای امنیت این اعلان را باطل دانستند، و تاکید کردند آمریکا حق استفاده از مکانیزمی که خود سال ۲۰۱۵ از آن خارج شده است را ندارد.

انصراف آمریکا از مکانیزم ماشه نتانیاهو را عصبانی کرد

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در توئیتر بدون اشاره به زرادخانه خود که تهدیدی برای امنیت و صلح خاورمیانه است، مدعی شد: بازگشت به توافق هسته‌ای راه را برای دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای باز می‌کند.

نتانیاهو با تکرار ادعای خود افزود: اسرائیل همچنان متعهد هست که مانع از دستیابی ایران به صلاح هسته‌ای شود.

وی همچنین گفت که موضع تل‌آویو در قبال توافق هسته‌ای ایران تغییر نکرده است و به گفتگو با ایالات متحده در خصوص پرونده هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به عقب نشینی آمریکا در حساب توئیتری‌اش نوشت که ادعا‌های پمپئو درباره قطعنامه ۲۲۳۱ هیچ مبنای قانونی ندارد. ما با این موافقیم.

ظریف ادامه داد: درباره پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا باید به طور بی قید و شرط و موثر تمامی تحریم‌های اعمال شده، بازگردانده شده یا تغییر نام داده شده توسط ترامپ را لغو کند. سپس ما فورا تمامی اقدامات چاره جویانه را به حالت قبل باز می‌گردانیم.
اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در پی این مطرح می‌شود که ریچارد میلز، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۳۰ بهمن در نامه‌ای به شورای امنیت اطلاع داد که دولت جدید ایالات متحده اعلان دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق مبنی بر بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را لغو کرده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه مه ۲۰۱۸ در اقدامی خلاف عرف بین الملل، از برجام خارج شد و مایک پمپئو وزیر خارجه او نیز در ماه اوت اعلام کرد که روند ۳۰ روزه در شورای امنیت به منظور بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران یا «مکانیزم ماشه» را کلید زده است.

۱۳ کشور از ۱۵ عضو شورای امنیت این اعلان را باطل دانستند، و تاکید کردند آمریکا حق استفاده از مکانیزمی که خود سال ۲۰۱۵ از آن خارج شده است را ندارد.

دولت جدید آمریکا اخیرا تلاش‌هایی را برای بازگشت مجدد به برجام آغاز کرده است. مسولان کشورمان تاکید دارند هرگونه بازگشت آمریکا به برجام زمانی ارزش دارد که همه تحریم‌های ظالمانه که در دولت ترامپ علیه ایران وضع شده است، لغو شود.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    انشالا برجام

  • مهدی
    0

    این فیلم است و طبق سناریو وظایف تقسیم شده فریب نخورید ‌ ماشه کارایی نداشت چه منصرف شود و چه نشود ! متزلزل نشوید ضرر را ایران ۴ سال کشیده نترسید

  • فتاحی
    0

    ماشه یه زری بود که ترامپ زد لطفا شما جدیدتر بزن.

  • داریوش
    0

    آمریکا متعهد به اجرای سیاست های صهیونیست است واین کار ها بازی بیش نیست راست میگفتند تحریم هارا برمیداشتند دولتی ها گفتند ترامپ با بایدن فرق دارد ما که فرقی ندیدم.

    نظرات شما -
    • برديا
      0

      داريوش ,, اقاي بايدن تنها رييس جمهور امريکا در اين چند دهه است که با سياستهاي اسراييل مخالف است و اين در رفتارهاي سياسي ايشان کاملا مشخصه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها