فرماندار اردبیل:

تولید گوشت سفید در اردبیل بیشتر از نیاز بازار است

فرماندار اردبیل گفت: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بیشتر از نیاز بازار است و ما هیچ مشکلی در عرضه این محصول نداریم.

تولید گوشت سفید در اردبیل بیشتر از نیاز بازار است

مسعود امامی یگانه در جریان افتتاح دو پروژه کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها مربوط به واحد مرغداری گوشتی در اردبیل است که با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 40 نفر به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در کنار این پروژه شاهد راه‌اندازی مجموعه سرتینگ سیب‌زمینی هستیم که این واحد تولیدی نیز محصولات تولید شده خود را علاوه بر تأمین نیاز داخلی به کشور آذربایجان صادر می‌کند.

فرماندار اردبیل در مورد نوسانات بازار مرغ و تخم مرغ گفت: در شهرستان اردبیل 126 واحد مرغداری گوشتی وجود دارد که علاوه بر تأمین نیاز استان، به سایر مناطق کشور نیز مازاد محصول تولیدی عرضه می‌شود.

امامی یگانه افزود: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ 22 هزار تومان تعیین شده و هیچ واحد صنفی حق ندارد بیشتر از این قیمت مرغ مورد نیاز مردم را عرضه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: براساس اعلام مسئولان سازمان جهاد کشاورزی بیش از 26 هزار تن کنجاله و نهادهای دامی مورد نیاز برای مرغداری‌ها تأمین و در اختیار آنها قرار گرفته و در این باب هیچ مشکلی وجود ندارد.

امامی یگانه پیش‌بینی تولید سالانه 55 هزار تن گوشت سفید را در استان یادآور شد و اضافه کرد: 35 هزار تن این محصول در استان عرضه و 20 هزار تن نیز به سایر مناطق کشور فرستاده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این میزان تولید ما نباید مشکلی را در عرضه گوشت سفید داشته باشیم اما برخی از دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها به نابسامانی بازار دامن زده که انتظار می‌رود سازمان تعزیرات و همچنین دستگاه‌های نظارتی بیشتر در این حوزه فعال بوده و با متخلفان برخورد کنند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در ایام پایانی سال برای تأمین نیاز بازار به ویژه مایحتاج ضروری مردم تدبیری مناسب اندیشیده شده تا بدون هیچ‌گونه مشکل در فروشگاه‌ها عرضه محصولات به قیمت مناسب انجام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها