رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

امکانات تشخیصی کرونا جهش یافته در استان مرکزی فراهم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امکانات تشخیصی برای کرونا جهش یافته انگلیسی در استان مرکزی با آزمایش در کلینیک فوق تخصصی امام رضا (ع) اراک فراهم شد.

امکانات تشخیصی کرونا جهش یافته در استان مرکزی فراهم شد

دکتر محمد جمالیان افزود: کادر آزمایشگاه کلینیک امام رضا(ع) اراک نمونه افراد مشکوک به کرونا انگلیسی را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا ۹۹ درصد قابلیت تشخیص این بیماری با آزمایش مذکور وجود دارد.

وی اظهار داشت: ارسال نمونه آزمایش افراد مشکوک به کرونا انگلیسی به انستیتو پاستور تهران چندین روز زمان می‌برد و چون تظاهرات بالینی این نوع جهش یافته بیماری شدید و با سرعت بالا است، تشخیص بهنگام ابتلای به آن اهمیت زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: محققان کلینیک امام رضا (ع) با انجام آزمایش دقیق موارد کرونا انگلیسی را شناسایی و اعلام نتیجه نهایی را برعهده پاستور می‌گذارند که مدت زمان کمتری برای این امر تشخیصی صرف خواهد شد.

جمالیان عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا انگلیسی در کشور احتمال اینکه هر لحظه یکی از هم استانی‌ها به این ویروس مبتلا شود دور از ذهن نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کرد.

تاکنون ۳۶ هزار و ۴۶۸ نفر در اتسان مرکزی به کرونا مبتلا و یک‌هزار و ۴۴۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها