نخست وزیر تایلند از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد

نخست وزیر تایلند در حالی امروز (شنبه) از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد که اعتراضات همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی هستند.

نخست وزیر تایلند از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد

"چوآن لیکپای"، رئیس مجمع ملی تایلند با اعلام نتایج رای عدم اعتماد گفت: این رای گیری نشان داد که اعتماد به پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند وجود دارد.

قانونگذاران اپوزیسیون علت اصلی این رای عدم اعتماد را اقدامات کُند دولت در واکسیناسیون کرونا و سیاست‌های اقتصادی دانسته و گفته‌اند که به تحقیقات خود ادامه می‌دهند.

پیتا لیمجارونرانت، رئیس حزب جنبش رو به جلو پس از این رای گیری به خبرنگاران گفت: ما زخمی را باز کرده‌ایم و حالا رویش نمک می‌پاشیم.

پیروزی دولت در حالی صورت گرفته که اعتراضات حامی دموکراسی در تایلند پس از یک توقف ناشی از موج دوم شیوع کرونا از سر گرفته شده است.

معترضان روز جمعه و پیش از رای گیری امروز در پارلمان حاضر شدند. اوایل ماه جاری میلادی، معترضان خواستار آزادی فعالانی شدند که توسط پلیس دستگیر شده بودند.

انتظار می‌رفت که پرایوت چان اوچا که در سال ۲۰۱۴ نخست وزیر منتخب را برکنار کرد و پس از انتخابات ۲۰۱۹ که به گفته رقبایش با تقلب زیادی همراه بود، همچنان در راس امور است، از رای عدم اعتماد امروز جان سالم به در ببرد، چون ائتلاف دولتش در پارلمان اکثریت را دارد.

اعتراضات به رهبری جوان‌های تایلندی در سال گذشته میلادی با حضور صدها هزار نفری برگزار شد و در جریان آن، مکان‌های مهم اقتصادی و تجاری در بانکوک، پایتخت این کشور اشغال شده و اعتراضات گسترده در دانشگاه‌های تایلند به راه افتاد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها