احمد خاتمی: واکسن آمریکایی تاکنون ۱۰۰ نفر را کشته است

عضو مجلس خبرگان گفت: واکسن آمریکایی تاکنون ۱۰۰ نفر را کشته، اما واکسن ایرانی تاکنون موفق عمل کرده است.

احمد خاتمی: واکسن آمریکایی تاکنون ۱۰۰ نفر را کشته است

احمد خاتمی گفت: در دنیا صف طولانی برای نان رایگان در این دوران بحران کرونا تشکیل شد، اما مقام معظم رهبری طرح کمک مومنانه را ارائه کردند که با عزت و احترام کمک‌های مردمی را درب خانه فقرا ببرند و این مدیریت مایه مباهات و افتخار است که از این بحران با سربلندی عبور کردیم و به واکسن آن نیز خواهیم رسید؛ در حالی‌که واکسن آمریکایی تاکنون ۱۰۰ نفر را کشته، واکسن ایرانی تاکنون موفق عمل کرده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه «انقلاب قرآنی در بیانیه گام دوم انقلاب»، در جمع طلاب و جامعه قرآنی مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: شما قرآنی‌ها دغدغه گسترش قرآن و فرهنگ دین دارید و نفس این دغدغه ستودنی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: واقعیات را آنچه که هست، ببینیم. رهبری بیشترین جلسه را برای قرآنی‌ها دارند و اولین جلسه ضیافتشان را برای قرآنیان در ماه رمضان می‌گذارند، برخی‌ها می‌گویند شما دولتی‌ها رها کنید کار پیش می‌رود! باید به خروجی بعضی از حرف‌ها توجه کرد و این گفته یعنی جدایی دین از سیاست!

وی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب به عدد انگشتان دست حافظ قرآن داشتیم و الان هزاران حافظ قرآن داریم و این در سایه انقلاب اسلامی صورت گرفته است؛ عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی قاریان و حافظان برجسته‌ای را تربیت کرده و کتاب‌های تفسیر قرآنی زیادی توسط علما نوشته شده است، در گذشته درس رسمی تفسیر در حوزه توسط آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی صورت می‌گرفت اما الان روزانه ۲۵۰ تفسیر فقط در حوزه علیمه قم داریم.

خاتمی گفت: باید کارهای قرآنی یک متولی داشته باشد، قرآن باید یک مرکزیت داشته باشد و این مرکزیت، کارهای قرآنی را هماهنگ و حمایت کند چراکه در حال حاضر هر نهادی کارهای قرآنی را با سلیقه خود پیش می‌برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیانکرد: نکته دیگر این است که خودشیفتگی درست نیست و اینکه بگویم هر چه من می‌گویم درست است و هر چه دیگران می‌گویند اشتباه، اگر با این نگاه انتقاد می‌کنیم به جای نمی‌رسیم.

وی در خصوص گله برخی که چرا رهبری نامه‌های ما را نمی‌خوانند؛ گفت: اگر رهبری بخواهند نامه‌های رسیده شده به ایشان راه بخوانند روزی ۱۰۰ هزار صفحه باید بخوانند. بیش از آنکه شما تصور می‌کنید حضرت آقا از جلسات قرآنی و از موضوعات قرآنی خبر دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مثالی را در مورد حساسیت رهبری نسبت به مسائل ذکر کرد و گفت: گاهی در شورای نگهبان قوانینی که مربوط به رهبری می‌شود، بیشتر از فقها و حقوق‌دانان مطالعه کرده‌اند و نظر داده‌اند، پس این ذهنیت که مطالب و درددل‌های قرآنی‌ها به گوش حضرت آقا نمی‌رسد درست نیست بلکه دردل‌های قرآنی‌ها خوانده و به ایشان داده می‌شود اما نکته اینجاست که باید پیشنهاد و طرح داد، فقط با درددل مشکل حل نمی‌شود.

وی خطاب به قرآنی‌ها عنوان کرد: صحبت ناامیدانه نکنید، خدا را شکر کارهای قرآنی در کشور بسیار بوده و بسیاری به بار نشسته است، نظام، نظام اسلامی است و به صراحت می‌گویم این نظام، نظام قرآنی است، هیچ کشوری به اندازه نظام جمهوری اسلامی حساسیت بایسته روی حضور قرآن و فرهنگ قرآن در جامعه ندارد، در عربستان و مصر قرآن زیاد می‌خوانند اما حاکمیت‌شان آمریکایی است و این قرآنی شدن نیست، قرآنی شدن، نظام جمهوری اسلامی است؛ البته نمی‌گوییم ۱۰۰ درصد. ما می‌گوییم اسلامی است، ما داریم به سمت اسلامی‌تر شدن پیش می رویم.

خاتمی با طرح این پرسش که برخورد قرآنی‌ها در شرایطی که در کشور گرانی بیداد می‌کند، مشکل بدحجابی و بی‌حجابی دارد، اختلاس‌ها وجود دارد، چگونه باید باشد؟؛ گفت: سه برخورد در این رابطه وجود دارد، برخورد اول اینکه توجیه کنیم و بگوییم که سختی‌ها به این شکلی که شما می‌گویید نیست و قبل از انقلاب در یک کوچه دو تلفن بود و از این نمونه‌ها را بیاوریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخورد دوم، بیان کرد: مشکلات را بررگتر جلوه دهیم بنابراین به همان اندازه که برخورد اول غلط است این نیز غلط است، مگر همه خبرهایی که به ما خبر می‌دهند واقعیت دارد؟ خبرهایی که نقل می‌کنند برخی نادرست است.

وی اظهار کرد: برخورد سوم قرآنی است، یعنی مشکلات را منصفانه بپذیریم و بپذیریم گرانی و نارسایی وجود دارد، اما در کنارش بگوییم رهبر و مسئولین دست پاکی هستند که در صدد رفع این مشکل هستند؛ به گونه‌ای برخورد نکنیم که مردم نسبت به آینده ناامید شوند.

خاتمی در خصوص تدبیر مقام معظم رهبری گفت: زمانی که بهداشت جهانی اعلام کرده بود که قربانیان کرونا در ایران روزی به هزار نفر خواهد رسید، رهبری مسئولین را جمع کردند و طرح شهید سلیمانی به صحنه آمد و قربانیان کرونای ما از ۴۸۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر رسید در حالی‌که در بعضی کشورها که پیش‌بینی ۹۰ نفر قربانی کرونا در روز کرده بودند، الان به هزار نفر رسیده اما برای ما هزار نفر پیش بینی نفر کردند که برعکس شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در دنیا صف طولانی برای نان رایگان در این دوران بحران کرونا تشکیل شد، اما مقام معظم رهبری طرح کمک مومنانه را ارائه کردند که با عزت و احترام کمک‌های مردمی را درب خانه فقرا ببرند و این مدیریت مایه مباهات و افتخار است که از این بحران با سربلندی عبور کردیم و به واکسن آن نیز خواهیم رسید؛ در حالی‌که واکسن آمریکایی تاکنون ۱۰۰ نفر را کشته، واکسن ایرانی تاکنون موفق عمل کرده است و در برابر این کرونای انکلیسی مقاوم بوده است.

وی گفت: چشم انداز آینده ایران روشن است و این چشم انداز روشن را شما قرآنی ها برای مردم تبیین کنید، چشم انداز شما قرآنی ها هم روشن است، برخی از انتقادات شما وارد بوده و این مشکلات زمانی برطرف می شود که واحد قرآنی یک تشکیلات داشته باشد تا پشتیبان باشد، مشکلات را حل کند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • رحیم آب منگول
    0

    حاجی بگو بگو به جدم من آمریکایی نزدم .اگر راست میگویی؟

    نظرات شما -
    • معصوم
      0

      این احمق ها را به حال خودشان رها کنید تا بخورند.

  • یکی از مردم
    0

    تو بیشتر کشتی!!!!

  • رضا
    0

     «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»....

  • محمد
    0

    چند ملیون نفر در دنیا واکسن امریکایی کرونا زدن حالا ۱۰۰نفر هم بمیرن مهم نیست در برابر حفاظت واکسن .....واکسن ایرانی هم هنوز ازمون پس نداده

  • بی نظر
    0

    اینم یه دروغ مصلحتی ازمیلیاردها دروغاشون.

  • ناشناس
    0

    اونوقت واکسن ايرانيو به شما زدند که هنوز زنده ايد

  • مورچه
    0

    ۴تاکیسه برنج دادین ب مردم بافیلم برداری وبوق وکرنا همه دنیاخبردارشد ۴۳پول همین مردم را ریختین توشکم چندین کشورعربی صداشودرنیاوردین اصلآ بگوبینم کلنگ زدی مگه یاازجیب شماها خرج شده بجزمفتخوری توکشورچکاری انجام دادین ودروغگویی

  • شهرام.ر
    0

    مگه نمیگید واکسن ایرانی کرونا اواخر فروردین ماه وارد بازار میشه؟؟؟ از کجا میدونید که واکسن ایرانی (بعد از آماده شدن) کمتر از صد نفر را از بین ببرد ؟؟و هنوز کسی بطور رسمی (علمی)نتوانسته علت مرگ اون صد نفر رو ، تزریق واکسن آمریکایی تشخیص بده در ضمن مطمئن هستید که صد نفر بوده‌اند و نه نود و نه نفر ( و یا صدو یک نفر)؟؟؟؟ چطور به خودتون اجازه میدید که این جفنگیات رو به ملت تحویل بدید؟؟؟

  • ایرانی
    0

    یعنی کل دنیا اشتباه میکنند فقط تو راست میگی؟

  • کاربر ناشناس
    0

    حاج اقا خداوکیلی سکوت شما بیشتر توجیه کننده است تا دلیل بی منطق اخر شما کارشناسی چه کاره هستی با این حرفهای بی منطق برای چاپلوسی و ماست مالی ادم به خیلی حرفهای شما شک میکنه این حرف شما را باید وزیر بهداشت تحلیل کند واقعا شما مردم را چه فرض میکنید

  • مهدی
    0

    حاجی فکر میکنی شما با این عقایدتون تا حالا چند هزار نفرا نابود کردین .به فکره هیچی نیستین جز نظام . حاجی این روزا میگذره رو سیاهیش میمونه برا ذغال

  • نجمه
    0

    نگران شهابم. نگران شهابم. نگران شهابم. نگران شهابم. نگران شهابم. نگران شهابم

  • @
    0

    تو خود کرونایی

  • 123
    0

    حاجی متن سخنرانیت را خواندم به همان قرآنی که از آن دم میزنی راهتان درست نیست. امیدواریم از خواب بیدار شوید.

    نظرات شما -
    • بی طرف
      0

      کسی که خواب باشه میشه بیدارش کرد.اما اونی که خودشو زده به خواب هرگز!!!!!!

  • شوقی
    0

    ۲۰۰ میلیون نفر تا امروز از واکسن آمریکایی استفاده کردن د کل جهان و ۱۵ نفر در ایران از واکسن ایرانی استفاده کردن

  • ملول
    0

    انسانم ارزوست

  • دن کیشوت
    0

    چرا اینا همش خودشون رو با آمریکا مقایسه می‌کنند مگه غیر از آمریکا کشور دیگری نیست تو دنیا؟ راجع به نیاز به مرجع تقلید هم خودشون رو با پزشک ها مقایسه می‌کنند که چطور مریض میشید دکتر میرید به همانگونه بایستی در مسایل شرعی به مجتهد مراجعه کنید، چرا با مکانیک و نجار و آهنگر و تعمیر کار و... خودتون رو مقایسه نمیکنید مگه ما واسه کارامون به اونا هم مراجعه نمیکنیم؟اگه بهتون رو بدن مدعی آفرینش هستی هم میشید و ادعای خدایی میکنید

    نظرات شما -
    • یاور
      0

      مردم به برای رفع مشکلات خود به مشاغل مخلتف مراجعه می کنند چون خودشان از حل آن عاجز هستند ولی در مورد مسائل شرعی که اکثر انها من در اوردی و ساخته آخوند ها است خودشان شعور دارند و نیاز به قیم ندارند دلیل آن این است که مردم مسلمان کشور های پیشرفته اسلامی مانند مالزی ، قطر ، امارات ، ترکیه و بقیه با وجودی که آخوند ندارند بیشتر از ما ایرانی ها به اسلام پایبند بوده و در رفاه کامل هم زندگی می کنند

  • ایرانی
    0

    اقا تو رو خدا راجب چیزی که علم نداری حرف نزن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه ممکنه اینها راجع به چیزی علم نداشته باشند وقت مملکت داری بلد نیستند

  • ناشناس
    0

    چقد آمار دقیق داره . شما میدونی چند تا پدر در روز شرمنده و با دست خالی میرن خونه . شما میدونی تو کشور خودمون روز چند نفر از فقر و نداری خودکشی میکنن . قطعا نمیدونی .. اما آمار آمریکای جنایت کار دقیق داری .. به بچه ها تون بگید یه تک پا از آمریکا بیان چین واکسن بزنند و برگردن اگه از صحت آمار مطمئن هستید

  • حامد
    0

    سید جان میشه بگید چرا فکر می کنید راجع به همه چیز باید اظهار نظر بکنید؟

  • T
    0

    واکسن آمریکا و انگلیس نگو لولو بگو

  • محد
    0

    حضرت آیت اله چرا پا توکفش وزیر بهداشت می کنی آمار کشته های واکسن را ول کن به چسب به اینکه جوانان را چگونه از دین گریزی نجات بدهیم

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      خیلی ایت چرت میگن

  • مطلع
    0

    حاج آقا بخوانند حاجی اگر نمیدونی لازمه خدمت شما عرض کنم که ، ممکن است شما تابحال از واکسن و تولید اون خبری نداشته باشی لذا باید به اطلاع شما برسانم که مملکت ما از دهها سال پیش اولین کشور تولید کنند واکسن در منطقه، و همچنین بسیار شناخته شده در سطح دنیا بوده است. خود شما نیز قطعا در دوره های خاصی واکسن تولید داخل را جهت پیشگیری از امراضی همچون فلج اطفال، ثلاث و غیره، که از حوصله بحث خارج است را دریافت کرده اید. البته در آن سالها و‌ تا زمان اخیر قرار نبوده جز افراد متخصص این موضوع، در خصوص آن صحبت کنند. بماند به اینکه در چند دهه اخیر تولید واکسن و تحقیقات پیرامون آن نسبت به قبل از آن در کشور افول کرده و حتی فشار بسیاری برای واگذاری این بخش حیاتی، به بخش خصوصی انجام گرفته بود. در حال حاضر مشخص نیست که انگیزه شما وامثال جنابعالی از طرح مسائلی اینچنینی چیست؟ تولید واکسن در کشور موضوع جدیدی نیست و کشور ما این قابلیت را داشته و دارد ولی موضوع آن سیاسی نبوده است. خواهشمند است با طرح این موضوعات حداقل کشور را در این خصوص دچار بحران نفرمائید. ضمنا تا کنون نیز تولید واکسن در کشور با رهنمود و امثال آن پیش نرفته و رشد آن تنها بعلت تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام این عرضه بوده لذا لطفا بگذارید افراد اهل فن کار خود را بکنند.

  • محمد
    0

    بعد از هیتلر، ایرانخودرو از هر کسی بیشتر ادم کشته،

  • ارش
    0

    پس خودت چرا هنوز به درک نرفتی ؟

  • امیر
    0

    دروغ نگو

  • ناشناس
    0

    پس چرا تو و امثال تو رو نکشت؟

  • بی طرف
    0

    تو خبرهای خودمون میگن در آمریکا به بیکاران به خاطر کرونا هفته ای نهصد دلار. و به شاغلین هفته ای ششصد دلار دولت کمک میکنه!شماچکار کردید برای مردم؟غیر از اینه که شما دارید به بهانه های مختلف از کرونا پول در میارید!!!کجا به مردم کمک میکنن.ارزاق میدن؟یه وام کرونای یک میلیونی (۴۰دلار) رو هم به من ندادن.من یه کارگرم ومستاجر.از۱۵ برج به بعد نون شب ندارم.پدر بیمارم رو بردم بیمارستان خیریه .هرچه التماس کردم یک ریال از هزینه کم نکردن!البته شما حق داری.هرکسی با موقعیت خودش همه چیز رو می سنجه!!قطعا به شما و همپالکی هاتون خوش میگذره برای ترخیصش ۲میلیون قرض کردم!

  • رضا
    0

    واکسن زدن رو هم سیاسی کردن. اخه یکی نیست به این علامه دهر بگه اولا خود آمریکایییا دارن همون واکسن رو میزنن ثانیا واکسن آمریکایی از بین چند میلیون تزریق تا حالا به قول ایشون 100 نفر روکشته ولی واکسن ایرانی که هنوز به 50 نفر هم تزریق نشده که اینقدر داری سنگشو به سینه میزنی و با واکسن آمریکایی مقایسش می کنی. شما سعی کن نو همون کاری که تخصص داری پیشرفت کنی حضرت آقا

  • دریا
    0

    سلام دکتر همه کاره و همه چیز!!! مواظب خوت باش سرما نخوری!!

  • امیر جواد
    0

    با سلاام خدمت آیت الله خاتمی عزیز و تشکر برای مدیریت صحیح و غنی در حوزه کاربری خود استادتشکر می کنم که به واقع بفکر جمع کردن و هدفمند سازی قرآن کریم هستید و تشکر دارم از تلاش های شما استاد محترم

  • احمد
    0

    شما حرف دیگری ندارید که بزنید؟

  • بهمن امامیان
    0

    اصلن دکترتمامی. ای همه چیزدان ای دکتر.

  • دوست
    0

    شما بااین هارت وپورت چندنفررا واکسینه کردید؟

  • شادمان
    0

    زمانی که بهداشت جهانی اعلام کرده بود که قربانیان کرونا در ایران روزی به هزار نفر خواهد رسید، رهبری مسئولین را جمع کردند و طرح شهید سلیمانی به صحنه آمد این یعنی رهبری آگاه جناب آیت الله الظمعی خاتمی کاش در ایران ۵نفر بودن مثل شما که روشن و دقیق مطالب را به گوش مردم برسانند شدت برخورد شما با مدیران کم کار (در سخنرانی هایتان) مدیران را بیدار کرده ممنون از زحمات شما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هر وی فکر میکردم نفهمیدم چرا دارین اآمارسازی می کنین بعد آگاهی آمار سازی کردین؟

  • پرسشگر
    0

    حاجی حداقل یه آمار میگرفتی ببینی تا حالا 100 نفر واکسن ایرانی تزریق کردن یا نه بعد افاضات را بیان میکردید .

  • حسینی
    0

    ۳۶ نفر همان روز که واکسن زدن فوت کردن با تصادف لعنت بر واکسن آمریکایی

  • کمانگیر
    0

    تو که اینقدر شمردی. میشه بگی چند ایرانی؟؟؟!!! ار واکسن نزدن کشته شدند؟

  • محمود
    0

    متاسفم برای مردمی که یکی مثل خاتمی مسئوله و همه جوره راجع به هرچی نظر میده

  • راحیل
    0

    خوب تو از کجا این خبرها رو پیدا میکنی که هیچ جای دنیا اعلام نکرده اگر منبع خبری سراغ دارید بگید ما هم بریم ببینیم چطور واکسنی که دانشمندان تائید کردن کشته داده ولی واکسن چینی و روسی که تائید نشده خوب هست شما خودت واکسن امریکایی زدید خیالت راحت هست ( جلل خالق) از این جماعت

  • محمد حسنی
    0

    علم حد و مرز نداشته و از سیاست جداست. مردم در بحران روحی شدیدی قرار گرفته، نابسامانی اقتصادی، حیف و میل های آنچنانی، بیماری کوید 19 و... الان دنیا به هر نحو ممکن روحیه مردم خویش را بالا می برند ولی در عوض ما همش انرژی منفی، ناامیدی. لااقل از یافته دنیا که به بشریت خدمت نموده، اگر هم خودمان نتوانستیم از آنها به نیکی یاد کنیم.

  • فرزند ایران
    0

    با خوندن نظرات و میزان محبوبیت امثال ایشون نزد مردم من بجای این آقایون شرمنده شدم. واقعا چرا. چرا بخاطر آخرت خودتون و دنیا و آخرت مردم دست از سر مردم بر نمیدارین تو همه چیز مردم دخالت میکنین. آخرتی که برا مردم میخواستین بسازین پیشکش، بذارین اقلا دنیاشون بیشتر از این خراب نشه.به همون خدایی که اگه میپرستین ولمون کنین. کسیو تو قبر کس دیگه نمی‌ذارن .برا آخریتونم بدونین نبودنتون خیلی بهتر از بودنتونه.

  • ارشان
    0

    چند نفر رو نجات داده؟فقط منفی باف هستید.در اسرایی بخاطر اثر 98.8 درصد بهبودی محدودیتها را برداشتند.البته شما خواهید گفت دروغ میگویند.لطفا بیدار شوید جماعت خوابزده...

  • حسن کبلاقا
    0

    شما مگه واکسن شناسی خوندی؟

  • یقوبی
    0

    خدا لعنت کند هرچه دروغگو را در کشور

  • آزاد
    0

    سو غات از کیش چی آوردی

  • ناشناس
    0

    حاج آقا شما اگر به اثربخشی واکسن های آمریکایی فایزر - بیوان تک یا آسترازنکا - آکسفورد انگلیسی - سوئدی اطمینان ندارید از این واکسن های غربی استفاده نکن ولی حق ندارید به سفارش پزشکان متخصص مستقل جلوی مردمی که می خواهند از این واکسن های تأئید شده استفاده نمایند را هم بگیرید!

  • نظرگو
    0

    کاشکی میگفتی چندنفر زدن...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها