رفتگری قهرمان کشتی آسیا/ حسینوند: گفتند خوب جارو بزنی، بیشتر حقوق می‌گیری!

دارنده ۲ مدال طلای کشتی فرنگی نوجوانان آسیا و فرزند جانباز و آزاده سرافراز ۸ سال جنگ تحمیلی پس از بارها ناکامی برای پیدا کردن شغل در ادارات مختلف خوزستان، سرانجام در شهرداری دزفول به عنوان رفتگر مشغول به کار شده است.

رفتگری قهرمان کشتی آسیا/ حسینوند: گفتند خوب جارو بزنی، بیشتر حقوق می‌گیری!

محمد حسینوند درباره مشکلاتی که او را مجبور کرد با وجود کسب دو عنوان قهرمانی در آسیا به عنوان رفتگر در شهرداری دزفول مشغول به کار شود، اظهار کرد: دو سال به هر دری زدم و از هر مسئولی در خوزستان خواستم حداقل شغلی برایم مهیا کنند تا بتوانم هم از پس هزینه های ورزش حرفه ای بربیایم و هم حداقل برای خودم آینده ای داشته باشم. متاسفانه هر مسئولی قول داد، برخی از مسئولان ورزش شهرمان هم انصافا پیگیری کردند اما هیچ مسئولی حاضر نشد به من شغل بدهد، در این مدت انقدر به ادارات و سازمان های مختلف رفتم که همه من را می شناختند و وقتی باز هم برای گرفتن شغل مراجعه می کردم می گفتند باز هم پیدایت شد؟ پدرم جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی است و ۲ سال و نیم در اسارت بوده اما چندین مرتبه به همراه پدرم به بنیاد جانبازان هم رفتیم تا شغلی به من بدهند که متاسفانه هیچ کاری نکردند. من ۴ خواهر و برادر دارم که آن ها هم با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی همه بیکار هستند، به آن ها گفتیم حداقل به من شعلی بدهند اما فایده ای نداشت.

دارنده ۲ مدال طلای کشتی نوجوانان آسیا در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، درباره شرایط شغلش در شهرداری دزفول گفت: حدود یک ماه است از طریق یکی از آشنایان که سفارش کرده بود، در شهرداری دزفول به عنوان رفتگر مشغول به کار شده ام، ساعت ۱۰ هر شب کارم را شروع می کنم و تا ۴ صبح در خیابان های دزفول زباله ها را یا بوسیله فرغون و یا با نایلون های بزرگ جمع آوری میکنم تا خیابان ها تمیز شوند. بیشتر اوقات ترجیح می دهم از نایلون برای جمع کردن زباله ها استفاده کنم چرا که راحت تر هستم.

وی درباره حقوق دریافتی اش نیز خاطرنشان کرد: از طریق پیمانکار استخدام شدم و ۲ میلیون تومان حقوق می گیرم، البته به من گفتند اگر کارت را خوب انجام بدهی تا دو میلیون و صد هزار تومان هم ممکن است حقوق بگیری! آیا شان یک ورزشکاری که برای تیم ملی افتخارآفرینی کرده، این است که با او اینطور برخورد شود و این حرف را به من بزنند که اگر خوب زباله ها را جمع کنی صد هزار تومان بیشتر حقوق می گیری؟

دارنده ۲ طلای کشتی فرنگی نوجوانان آسیا تصریح کرد: بچه هایی که می خواهند ورزشکار شوند واقعا آیا با دیدن من که قهرمان این شهر هستم دیگر امیدی برایشان باقی می ماند که به سمت ورزش بیایند؟ وقتی آینده من را می بینند که بعد از چندیدن سال سختی و تلاش دارم جارو زنی میکنم و زباله جمع میکنم آیا دیگر برای آمدن به سمت ورزش میل و رغبتی خواهند داشت؟

حسینوند در پاسخ به این سوال که آیا با وجود استعداد فراوان در کشتی با وجود مشکلات مالی مجبور به ترک این رشته شده یا خیر، گفت: بخاطر این مشکلات مثل سابق نمی توانم تمرین کنم اما به هر حال هر فرصتی گیر بیاورم تمرین می کنم تا بدنم رها نشود. با وجودیکه همه حریفانم را در سبک وزن شکست دادم اما آن ها به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند و من دعوت نشدم. سال گذشته در لیگ کشتی پویا دادمرز، سجاد عباسپور، مصیب اکبری و مسلم نادری خادم را بردم، در جام تختی هم رضا خدری مقابل عباسپور پیروز شد و من نیز خدری را ده بر صفر شکست دادم و در نهایت به علت باختی که در نیمه نهایی به پویا ناصرپور داشتم به عنوان سومی جام تختی در شیراز رسیدم. حالا ناصرپور به یک وزن بالاتر رفته اما باز هم با وجودیکه همه رقبایم را در وزن ۵۵ کیلوگرم بردم به تیم ملی دعوت نشدم که واقعا دلیلش را نمی دانم.

رفتگری قهرمان کشتی آسیا/ حسینوند: گفتند خوب جارو بزنی، بیشتر حقوق می‌گیری!

وی ادامه داد: از سال گذشته تا الان فقط یک باخت در لیگ برتر به سجاد عباسپور داشتم که واقعا در آن مبارزه مریض بودم و فقط برای اینکه قراردادم را بگیرم مجبور به کشتی گرفتن شدم اما با این حال فقط با یک امتیاز اختلاف باختم که آقای حبیب اخلاقی مربی تیم ملی کاملا در جریان دلایل آن باخت بود.

فرنگی کار وزن ۵۵ کیلوگرم ایران، در پاسخ به این سوال که آیا دلیل دعوت نشدنش به اردو توسط محمد بنا را پیگیری کرده یا خیر، تصریح کرد: فقط با آقای حبیب الله اخلاقی تماس گرفتم و گفت با سرمربی تیم ملی صحبت می کند اما پس از آن اعلام کرد آقای بنا گفته به دلیل شیوع کرونا برای دعوت از کشتی گیران محدودیت داریم.

وی در پایان گفت: احترام زیادی برای رفتگران شهرداری که باعث تمیزی و نظافت شهرها می شوند دارم و باید بگویم حق این افراد خیلی بیشتر از این هاست که با اندک حقوق پیر و جوان کار می کنند اما کسی به آن ها توجهی نمی کند. خیلی از دوستان و آشنایان در دزفول از این اتفاق ناراحت هستند اما وقتی هیچ مسئولی در خوزستان حتی یک شغل به من نداد مجبور شدم این کار را انتخاب کنم. خانواده ام تا جاییکه می توانستند از من حمایت کردند اما دیگر روی اینکه در این شرایط بد اقتصادی از پدرم پول توجیبی بگیرم خجالت می کشیدم. خیلی از دوستان می خواستند از من هنگام کار عکس بگیرند تا شاید مشکلم حل شود اما اجازه این کار را ندادم. واقعا کشتی را دوست دارم و عاشق این هستم این فرصت باز فراهم شود که برای کشور و مردمم افتخارآفرینی کنم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • آریایی
    0

    اینجا ایران است !!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      خاک بر مسولان ما

  • جلال
    0

    واقعا برای مسئولین متاسفم........ ننگ بر شما....

    نظرات شما -
    • من
      0

      اگه میرفت من و شما و ناموسمون الان کجا بودیم؟! به جای این باید 4 تا حرف و تلنگر به اونایی زد که اینا رو به این روز انداختند!

  • ناشناس
    0

    این هم تقصیر آ مريکاست کاشکی پدرت به جای دفاع از وطن می رفت دنبال دفاع از شکم

  • اکبر
    0

    خاک تو سر آن مسؤلی که فقط فکر حقوق مزایا و پست و ریاست خودش است اونوقت میگن چرا فلانی به مردمش به میهنش پشت کرد دیگه نمیگن یک مشت جارکش ع ضه را بر این جورج آنهای با غیرت و توانا تنگ می کنند و وادار به هجرت می‌کنند

    نظرات شما -
    • من
      0

      آره قربونش اکبر جون!

  • ۴۶
    0

    اره بابا... بسیاری بالاتر از این اقا تو کشور بیکاره ، من بچه ام ارشد روانشناسی داره بیکاره !!!

    نظرات شما -
    • من
      0

      مطمئنی آقازاده شما هم تواناییهای ایشون رو داره که میگی بالاتره؟!! این رو هم در نظر بگیر ایشون تو شرایطی زندگی کرده و آقازاده شما تو چه شرایطی!

  • شهرام.ر
    0

    چرا مسوولان نظام بجای مقایسه واکسن آمریکایی با واکسن‌های دیگه وضعیت قهرمانان ملی (ورزش ) آمریکایی و مدال آوران ما رو مقایسه نمیکنن؟؟کدوم آقا زاده ای اگه بهتر آشغال جمع کنه صدهزازتومان بیشتر میگیره ؟؟ افتخارهای کشور باید حتما بمیرند تا عزیز شوند؟؟ چرا شماها نمیمیرید؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • اختر
      0

      از رییس جمهورتون بپرس

    • شهرام.ر
      0

      با سلام . رییس‌جمهور و اداره کار خوزستان و وزیر تربیت‌بدنی و نمایندگان مجلس و... همه و همه مسوولان نظام هستند و از همه پرسیده ام و این یک ضعف بزرگه که باید از طریق فضای مجازی این خواب زده ها رو بیدار کرد.

  • محمدي
    0

    تا زماني كه آقازاده هستن وضع نخبه هاي ما همينه وقتي انتساب ها بر اساس ارزش واقعي شخص نباشه و پارتي بازي باشه هميشه همين مسايل رو مي بينيم بعد كه اين بنده خدا بره براي يه كشور ديگه كشتي بگيره همه دادشون در مياد و ميگن به وطنش خيانت كرده. واقعا خيانت اينه يا اينكه انتساب ها بر اساس ارزش واقعي افراد نيست؟؟؟؟؟

  • رضا ی
    0

    مگه رفتگری عیب داره اتفاقا باید چنین آدمهایی بیان تو این کار ظلمی که شهرداری ودارودستهاشون در حق این میکنند رو به ونمونش اینکه رفتگرای زحمت کش با ماهی ۲میلیون تومان اون هم بعد چند ماه تاخیری بهشون میدن

  • بازنشسته
    0

    عزیز دلم درشهری که من زندگی میکنم شخصی رومیشناسم که ازمجوزدولت احمدی نژاد درمورداستخدام فرزندان جانبازان عزیز وگرامی استفاده کرده وتمام دختروپسرهایش درادارات دولتی مشغول بکارهستند ،مگه این قانون هنوز به دزفول نرسیده؟

  • .
    0

    پاکبانی شغل شریفی است. لطفا این طور قضاوت نکنید. استخدام در ادارات دولتی قانون دارد و با ازمون است. اینطور نیست که هر کس ورزشکارشد و قهرمان دولت موظب به استخدام وی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها