رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین:

۲ هزار و ۷۴۴ آزمایش سریع کووید۱۹ در خمین انجام شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۲ هزار و ۷۴۴ آزمایش سریع تشخیص بیماری کووید۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی در این شهرستان انجام شد.

۲ هزار و ۷۴۴ آزمایش سریع کووید۱۹ در خمین انجام شد

دکتر مجتبی دیده‌دار افزود: با انجام این آزمایش‌ها و غربالگری محله‌ای، ۳۷۷ بیمار کووید19در خمین شناسایی شد.
وی با بیان این‌که اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت از یکم آذرماه در زادگاه امام راحل آغاز شده است، اظهار داشت: بیماریابی، جداسازی بیماران و ناقلان و آموزش مردم و مبتلایان، آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند، قرنطینه و رهگیری از اهداف این طرح است.
وی در خصوص پایش سلامت بیماران کووید ۱۹ از سوی گروه‌های مراقبتی گفت: در جریان این طرح که در محله‌ها و بر مبنای «هر خانه یک پایگاه سلامت» انجام می‌شود، خانواده و افراد مرتبط با بیمار مبتلا به کووید۱۹ رصد می‌شوند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون پنج هزار آزمایش تشخیصی در این شهرستان انجام شده است، افزود: یک هزار و ۶۹۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.
دکتر دیده‌دار افزود: تا کنون یک هزار و ۱۴۷ بیمار در خمین به شکل سرپایی درمان و ۵۴۶ بیمار در بیمارستان بستری شدند.
وی تاکید کرد: شهروندان خمینی نگران هزینه‌های آزمایش تشخیص بیماری کووید۱۹ نباشند چراکه این آزمایش به شکل سریع و سی پی آر با کیت‌های رایگان انجام می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) در این شهرستان از تجهیزات خوبی برای بیماران کووید۱۹ برخوردار است و شهروندان این شهرستان نیازی به مراجعه به شهرهای دیگر برای درمان این بیماری ندارند.
دکتر دیده‌دار با بیان اینکه پنج متخصص داخلی و عفونی در بیمارستان خمین خدمات درمانی ارائه می دهند، افزود: بیماری کووید۱۹ درمان و داروی خاصی ندارد و آرامش و تقویت روحیه بیمار در روند بهبودی تاثیرگذار است.
وی با یادآوری نارنجی شدن رنگ‌بندی وضعیت کرونا در خمین گفت: شهروندان از دورهمی‌ها به طور جدی پرهیز کنند و خریدهای نوروز خود را هرچه سریع تر انجام دهند.
ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به‌طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر تا ۲ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها