امام جمعه زابل:

تالاب هامون نقش حیاتی در زندگی مردم منطقه سیستان دارد

امام جمعه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: تالاب بین المللی هامون نقش مهم و حیاتی در زندگی مردم سیستان دارد و برای احیای آن باید مادرانه دلسوزی کرد تا رونق و آبادی را به این منطقه به ارمغان بیاورد.

تالاب هامون نقش حیاتی در زندگی مردم منطقه سیستان دارد

حجت الاسلام مجتبی عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: برای احیاب تالاب بین المللی هامون باید کمیسیون و کمیته ملی با حضور معاون اول رییس جمهوری، شماری از وزرا و مدیران ارشد به صورت مستمر تشکیل شود تا شاهد احیای دوباره این تالاب باشیم.

وی نقش رسانه‌ها را در احیای دوباره تالاب بین المللی هامون مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: اطلاع رسانی درست از وضعیت خشکسالی تالاب هامون برای زندگی چند میلیون اهالی سیستان و بلوچستان ، بخش‌هایی از کرمان و خراسان جنوبی تاثیر گذار است.

امام جمعه زابل اظهارداشت: انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان که از سال‌های گذشته مطرح شده باید به یک مطالبه عمومی و فوری از سوی مردم تبدیل شود.

وی با بیان اینکه وابستگی آب ایران به افغانستان باید کاهش پیدا کند تصریح کرد: انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان می‌تواند باعث تامین آب مورد نیاز منطقه باشد که با پیگیری و جدیت بیشتر مسوولان این طرح هر چه سریعتر باید اجرایی شود.

حجت الاسلام عزیزی افزود: مذاکرات اخیر میان دو کشور ایران و افغانستان طبق گزارشی که ارائه شده مثبت است و مسوولان باید بدنبال دریافت کامل حق آبه و افزایش آن باشند.

وی گفت: امروز اگر سیستان مرز، کارخانه، منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی نداشته باشد می‌تواند پا برجا باشد اما اگر آب نداشته باشد نمی‌تواند نفس بکشد.

امام جمعه زابل افزود: شرایط منطقه‌ای سیستان امروز به گونه‌ای است که هر فردی یک قدم برای آن بردارد مدیران و مسوولان منطقه باید ۱۰ قدم بردارند.

وی با اشاره به خطبه‌های اخیر نمازجمعه زابل اظهارداشت: اهل سنت برای ما عزیز هستند و به هیچ وجه در خطبه‌های نماز جمعه به این عزیزان توهین نشده و در خطبه‌ها چند سوال پرسیده شد و انتظار پاسخ به این سوالها را داریم.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: قانون اساسی بر اساس اسلام نوشته شده و هر کشوری قانون اساسی خودش را دارد و این اجماع یک حجت است.

وی تصریح کرد: برخی از جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها