فرماندار اهواز:

اصنافی‌ که‌ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شوند

فرماندار شهرستان اهواز گفت: صنوفی که مقررات و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، ابتدا اخطار دریافت کرده و سپس پلمب می‌شوند.

اصنافی‌ که‌ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شوند

جمال عالمی نیسی در جریان بازدید از بازار اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز در اهواز، به واحدهای صنفی اخطار کتبی و شفاهی داده شد تا مقررات را رعایت کنند، اما اگر تخلف کنند واحدهای متخلف پلمب می شوند.

وی با بیان اینکه شرایط اهواز به لحاظ شیوع کرونا، بحرانی و قرمز است افزود: بیمارستان های اهواز از بیماران کرونایی پر شده و در حال حاضر بخش های آی سی یو این بیمارستان ها تکمیل شده است.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه آمار فوتی ها در اهواز افزایشی است افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار کشنده و سرسخت است همچنین قدرت انتشار و آسیب پذیری بالایی دارد که مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با اشاره به رصد بازار و برخی مناطق شهری اهواز توسط اکیپ هایی متشکل از اماکن، اداره صمت و بهداشت افزود: خوشبختانه اکثر کسبه همکاری لازم را داشته و مغازه خود را تعطیل کرده اند اما در این بین، برخی‌ از مغازه ها باز و ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی نبودند که به آنها تذکر داده شد و برخی از این مغازه ها پلمب شدند.

عالمی نیسی از صاحبان کسب و کار و اصناف خواست در همراهی با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، بیش از پیش اهتمام ورزند چرا که این همراهی در گام اول برای سلامتی خود و خانواده و در گام دوم سلامتی سایر مردم مؤثر است.

وی گفت: امیدوارم مردم اهواز وضعیت بحرانی شهر را جدی بگیرند و فقط برای کارهای خیلی ضروری در خیابان ها تردد کنند. قطعا با همکاری و مساعدت یکدیگر، وضعیت خطرناک شهرستان اهواز را به خوبی سپری خواهیم کرد و از این پیک بیماری که با شیب تندی در حرکت است خارج می شویم.

در حال حاضر اهواز و ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهر دیگر در حالت نارنجی قرار دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها