کرمی: 40 شرکت دانش‌بنیان وارد ارمنستان شدند تا بازار محصولات ایران‌ساخت را گسترش دهند

توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت در بازارهای جهانی، 40 شرکت فناور ایرانی را راهی ارمنستان کرد.

کرمی: 40 شرکت دانش‌بنیان وارد ارمنستان شدند تا بازار محصولات ایران‌ساخت را گسترش دهند

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به اعزام هیاتی 40 نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به ارمنستان، گفت: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری امروز وارد ایروان پایتخت ارمنستان شدند.

کرمی افزود: در این سفر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه «نساجی»، «کشاورزی و ماشین‌آلات»، «ساختمان»، «پتروشیمی»، «آرایشی و بهداشتی» و «مواد غذایی ارگانیک» و «دیجیتال» حضور دارند و نشست تخصصی رودررو با شرکا و شرکت‌های ارمنستانی خواهند داشت.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: نشست‌های رودررو میان شرکت‌های ایرانی و ارمنستانی فرصتی است تا بازار محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان در این کشور گسترده شود و فضای کار اشتراکی میان شرکت‌های ایرانی و ارمنی شکل گیرد.

کرمی همچنین بیان کرد: بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به برنامه‌های این سفر، گفت: « برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی و شرکت‌های ارمنستانی»، «بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان که به همت کارگزاری مرکز صادرات ایران در ارمنستان راه‌اندازی شده است» و «بازدید از پارک‌های علم و فناوری این کشور» از جمله برنامه‌های این سفر 4 روزه است. همچنین شرکت‌های ایرانی از مراکز تخصصی و شرکت‌های تولیدی این کشور هم بازدید می‌کنند.

کرمی درباره ظرفیت بالای بازار اوراسیا، تاکید کرد: اوراسیا بازار مهمی برای محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به شمار می‌رود. مناسبات مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان در دوران کنونی، فرصتی برای توسعه صادرات به ارمنستان به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار اوراسیا فراهم آورده است.

منبع: بنیاد ملی نخبگان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها