طرح آبرسانی به ۱۳ روستای ایلام افتتاح شد

در چهل و دومین هفته از پویش (الف - ب - ایران) ساخت و سازها و ساز و کارها، امروز با حضور وزیر نیرو آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به ۱۳ روستای ایلام افتتاح شد

نورالله تیموری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در این مراسم که با حضور نوذری ، سرپرست استانداری ایلام برگزار شد، با بیان اینکه تعداد ۱۲۵ روستایی استان که قبلا به صورت سیار آبرسانی می شدند هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات طی ۲ سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید، اظهار کرد: ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی تصریح کرد: اعتبار آبرسانی سال ۹۲ حدود ۵۰ میلیارد ریال بود که از سال ۹۳ تا ‌پایان ۹۷ به2200 میلیارد ریال افزایش یافته و اعتبار مصوب شرکت آبفار استان ایلام در سال ۹۸ نیز ۶۴۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مدیرعامل آبفای ایلام با اشاره به عملکرد شاخص بهره‌مندی آب از سال ۹۲ تاکنون، گفت: شاخص بهره‌مندی آب در این مدت از ۶۶ درصد به نزدیک ۸۰ درصد رسیده و هم‌اکنون بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها