ظلی: فدراسیون فوتبال مدیری با فرماندهی قاطع نیاز دارد/ خنده‌ای در فوتبال ما نیست

بازیکن پیشین تیم ملی می‌گوید امروز خنده‌ای در فوتبال ما دیده نمی‌شود و از همین‌رو معتقد است فوتبال مدیریتی با فرماندهی قاطع نیاز دارد.

ظلی: فدراسیون فوتبال مدیری با فرماندهی قاطع نیاز دارد/ خنده‌ای در فوتبال ما نیست

فرامرز ظلی در خصوص انتخابات 10 اسفند فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هر کدام از این آقایان یا هر فرد دیگری که بخواهد در رأس فوتبال قرار بگیرد، باید انسانی غنی باشد. فوتبال ما بسیار بسیار زیاد از نظر فنی و استعدادی غنی است و باید کسی باشد که بتواند این استعدادها را هدایت کند.

وی ادامه داد: در فوتبال ما آن چیزی که خودش را نشان داده، حضور برخی مدیران ناکاربلد است که اصولاً فوتبال را هم نمی‌شناسند. ممکن است آنها در بسیاری از رشته‌های دیگر مدیران خوبی باشند، اما اینجا فرق دارد. بیشتر آنها برای شهرت، پول و مقام به فوتبال می‌آیند، اما اکنون هرکسی بخواهد وارد فدراسیون فوتبال شود، باید بتواند بیماری فوتبال ایران را درمان کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد: نشستن و طبق اصول اداری روتین کار انجام دادن، به درد فوتبال ما نمی‌خورد. درد فوتبال ایران عمق فاجعه‌آمیزی دارد. خودمان می‌گوییم فوتبال‌مان اول آسیاست؛ با این همه بازیکن و استعداد غنی همیشه خوب هستیم، اما آیا در اداره امور فوتبال هم اول هستیم؟ آیا قوانینی که برای فوتبال نوشته شده را اجرا می‌کنیم؟ من 65 سال در این فوتبال مو سفید کردم و بسیار صادقانه می‌گویم، خنده در فوتبال ما نیست. منظور من خنده معنوی یا شادی است که گواه صحبت‌های من هم رسانه‌های گفتاری و نوشتاری هستند و اگر هر روز مطالب را دنبال کنید، می‌بینید که چیزی که در فوتبال ما شما را خوشحال کند، وجود ندارد. با کسانی که صاحب منصب هستند صحبت کنید تا عمق داستان را ببینید و متوجه شوید که چرا فوتبال ما تا این اندازه قصه‌های غم انگیز دارد.

ظلی با اشاره به وضعیت فوتبال باشگاهی ایران گفت: امروز باشگاهی مثل استقلال، زمین تمرین ندارد و آواره است. شرایط پرسپولیس هم بهتر از این نیست و اگر تیم‌های استان‌های دیگر را هم نگاه کنید، با اسپانسر و پول سرپا هستند که روزی این اسپانسرها هم خسته می‌شوند و وقتی این پول بیرون کشیده شود، عمق فاجعه را آنجا هم خواهید دید. عمق فاجعه فوتبال ما باید دیده شود و باید کار اجرایی انجام دهیم، نه اینکه یک نفر دستوری رئیس فدراسیون شود و فرمان‌بر بالایی باشد. فوتبال امروز ما، فوتبالی که معنا داشته باشد و در آن مدیری اجرا کننده داشته باشیم، نیست.

منبع: تسنیم

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها