بیرانوند: ۳ پیشنهادم مورد موافقت IWF قرار گرفت/ فدراسیون جهانی با تعیین روز جهانی وزنه‌برداری موافقت نکرد

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با تأکید بر اینکه سه پیشنهاد او از مجموع ۷ پیشنهادش مورد موافقت IWF قرار گرفته، گفت: تعیین روز جهانی وزنه‌برداری هم پیشنهاد خوب و کاملی بود که با آن موافقت نشد.

بیرانوند: ۳ پیشنهادم مورد موافقت IWF قرار گرفت/ فدراسیون جهانی با تعیین روز جهانی وزنه‌برداری موافقت نکرد

محسن بیرانوند در مورد پیشنهاداتی که به IWF ارائه کرده و مورد پذیرش قرار گرفته است، اظهار داشت: من در دوره 4 ساله عضویتم در کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی، 7 پیشنهاد دادم که سه تا از آنها مورد موافقت قرار گرفت. یکی استفاده از ویدئوچک بود که جزو کتابچه قوانین فدراسیون جهانی درآمد تا عامل خطای انسانی به این طریق حذف شود و جایی برای اعتراض ورزشکار وجود داشته باشد. اولین بار هم کشور خودمان از این تصمیم منتفع شد که با ویدئوچک، رای داور در وزنه زدن حسینی در جوانان جهان برگشت و صاحب مدال شد و یا میری در بزرگسالان جهان در تایلند به این واسطه مدال گرفت. بحث بعدی کمیسیون ورزشکاران بود که نیاز به تشکیل آن بود و صدای ورزشکار به این شکل شنیده شود.

وی ادامه داد: البته من پیشنهادی که برای تشکیل این کمیسیون داده بودم اما به خاطر کرونا شکل آن متفاوت شد. پیشنهاد من این بود که افراد متقاضی کاندیدا شوند و تمام ورزشکارانی که برای حضور در مسابقات جهانی برای آنها آیدی کارت صادر می‌شود، حق رای داشته باشند، هرچند این طرح هم تصویب شد اما به خاطر کرونا، انتخاباتی برگزار نشد و خودشان از فدراسیون‌ها اسم خواستند و افراد را انتصاب کردند. به نظر من اگر انتخابی بود، بهتر می‌شد اما آنها هم دلایل خودشان را داشتند.

بیرانوند با اشاره به اینکه طرح سوم او مربوط به تشکیل موزه وزنه‌برداری در مقر IWF بوده است، تصریح کرد: ما لازم داریم تاریخ وزنه‌برداری از ابتدا برای نسل آینده باقی بماند و در همین راستا قرار شد فراخوان هم گذاشته شود تا قهرمانان کاپ‌ها، مدال‌ها و دوبنده‌های‌شان در مقر فدراسیون جهانی در مجارستان به نام خودشان نگهداری شود و می‌شود بازدید از آن به صورت مجازی هم باشد که افراد لینک موزه را دریافت کرده و به صورت آنلاین میراث وزنه‌برداری را تماشا کنند. برای مثال ژاپن میزبان مسابقات المپیک است می‌شود در کنار سالن مسابقات وزنه‌برداری، یک سالن خیلی خوب تدارک دیده شود تا همه ورزشکاران و تماشاگران بتوانند از موزه وزنه‌برداری بازدید کنند. این سه طرح تصویب شده و قرار است تغییراتی که مد نظر هست در انتخابات پیش روی IWF که قرار است طی 6 و 7 فروردین در ترکیه برگزار شود، اعمال شود.

عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همچنین تاکید کرد: طبق آخرین جلسه‌ای که داشتیم قرار بود نشست ما حضوری باشد که آنلاین شد و خواستند پروپوزال ارائه دهیم که این کار را انجام دادم. از جمله مواردی که در این پروپوزال ارائه کردم، اضافه کردن چندین رشته به وزنه‌برداری بود مثل همان کاری که کشتی انجام داد. به این شکل جامعه آماری وزنه‌برداری ما بالا می رود و اقبال عمومی جوانان به این رشته بیشتر خواهد شد. وقتی خانواده‌ها تمایل بیشتری به ورود فرزندان‌شان به وزنه‌برداری نشان دهند، رفته رفته حمایت مالی هم اضافه می‌شود و ماندن وزنه برداری در المپیک محتمل‌تر خواهد شد. قبلا رشته وزنه‌برداری با یک دست بود، یا می‌شود وزنه برداری ساحلی را راه اندازی کرد.

بیرانوند افزود: موضوع بعدی در پروپوزال آخر من، معرفی رئیس فدراسیون ملی برتر هر قاره بود که براساس شاخص‌های مختلف از جمله مدال آوری، میزبانی، کلاس آموزشی، آنتی دوپینگ و ... مشخص شود و این در بین فدراسیون ها ایجاد انگیزه خواهد کرد. قبلا هم پیشنهاد داده بودم که مربی برتر انتخاب شود که البته عملیاتی نشد و تصمیم گیری در خصوص آن به بعد موکول شد. حتی مشخص کردن روز جهانی وزنه‌برداری هم پیشنهاد خوب و کاملی بود با این هدف که وزنه برداری را از سالن ها به فضای باز و پارک ها ببریم و بشناسانیم اما این هم مورد موافقت قرار نگرفت.

منبع: تسنیم

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها