وزارت دفاع افغانستان:

۱۸ هزار عضو طالبان طی یکسال گذشته کشته شده اند

معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که امسال ۱۸ هزار ۲۸۸ عضو گروه طالبان در این کشور کشته و ۱۰ هزار ۲۹۶ تن دیگر هم زخمی شده اند.

۱۸ هزار عضو طالبان طی یکسال گذشته کشته شده اند

«شاه محمود میاخیل» امروز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در کابل گفت که در این مدت بیش ۲ هزار تن دیگر از افراد گروه طالبان دستگیر شده اند.

وی افزود که گروه طالبان قصد داشتند تا امسال ۱۳۲ شهرستان و ۷ استان را تصرف کنند اما با تحمل تلفات سنگین موفق به پیشروی نشدند و نیروهای افغان بخوبی از کشور دفاع کردند.

اما معاون وزارت دفاع افغانستان از ارائه آمار دقیق تلفات نیروهای افغان خودداری کرد و گفت: آمار تلفات طالبان چهار برابر بیشتر از تلفات نیروهای دولتی است.

این مقام نظامی افغانستان گفت که با آزادی بیش از ۵ هزار تن از زندانیان طالبان توقع داشتیم که یک آتش‌بس دایمی بوجود آید، اما برعکس خشونت‌ها افزایش یافت.

وی از آمادگی برای دفاع در برابر طالبان در سال پیشرو خبر داد و افزود که در حال حاضر ۹۹ درصد عملیات‌ها توسط نیروهای افغان طراحی و انجام می‌شود و این توانایی‌های ارتش در سال آینده نیز بیشتر و بهتر خواهد شد.

میاخیل ادعای گروه طالبان را در باره کنترل ۷۰ درصد خاک این کشور را رد کرد و گفت که دولت در حال حاضر ۹۸ درصد خاک این کشور را در کنترل خود دارد.

امروز وزارت دفاع افغانستان نیز در اطلاعیه‌های جداگانه از کشته شدن حدود ۲۰ تن از افراد طالبان در استان های هلمند و قندهار خبر داده است.

منابع خبری افغانستان نیز از استان لوگر در جنوب کابل پایتخت گزارش داده اند که ۹ تن از نیروهای طرفدار دولت در درگیری شب گذشته با طالبان کشته شده اند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نیز امروز سه شنبه در گزارشی، تلفات سالانه غیر نظامیان را در این کشور اعلام کرد که ۸ هزارو ۸۲۰ غیر نظامی در این کشور کشته و یا زخمی شده اند که از این جمله ۳ هزار و ۳۵ تن جان باخته اند.

این آمار سازمان ملل متحد نشان می دهد که طی یک سال گذشته نبرد سنگینی در افغانستان رخ داده است که تنها آمار تلفات غیرنظامیان به بیش از ۸ هزار نفر رسیده است .

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    قبلا" کشته میشدند اخیرا" شهید میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها