چه راه‌هایی برای خرید امن رمزارز وجود دارد؟

امروزه، از رمزارزهایی مانند بیت کوین به عنوان یک انقلاب پولی با کاربرد روزانه و حتی سرمایه‌گذاری یاد می‌شود.

چه راه‌هایی برای خرید امن رمزارز وجود دارد؟

رمزارزها، به دور از سیاست و کنترل یا نفوذ دولتی خاص به کار خود ادامه می‌دهند. پول‌های دیجیتالی که این روزها عده زیادی عقیده دارند علاوه بر کاربرد در امور روزمره، می‌توان از آن‌ها به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری نیز استفاده کرد.

رمزارز چیست؟
رمزارزها (Cryptocurrency) در واقع نوعی پول دیجیتال هستند که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده‌اند. بسیاری از آن‌ها بر بستر بلاکچین فعالیت می‌کنند تا بتوانند از این طریق، شفافیت و امنیت شبکه را تامین کنند.

رمزارزها به طور کلی پول‌های دیجیتالی هستند که به کمک رایانه‌های بسیار قدرتمند و از طریق محاسبات پیچیده ریاضی به همراه صرف مقدار زیادی انرژی، کد‌گذاری شده‌اند. جالب است بدانید که شبکه رمزارزها به صورت کاملاً غیرمتمرکز و همتا به همتا اداره می‌شود و هیچ نهاد یا شخصی آن‌ها را کنترل نمی‌کند، اما میلیون‌ها کاربر که در سراسر دنیا به ‌عنوان توسعه‌دهنده شبکه فعالیت می‌کنند (نود)، بر درستی و صحت فرآیند تولید ارز‌ها نظارت دارند.

چه راه‌هایی برای خرید امن رمزارز وجود دارد؟

رمزارزها برای تایید تراکنش‌های خود، سازوکارهای مختلفی دارند. به عنوان نمونه بیت کوین از مدل اثبات کار (Proof-of-Work) استفاده می‌کند که طی آن استخراج‌کنندگان با به‌کار‌گیری سخت‌افزارهای قوی، تراکنش‌ها را تایید می‌کنند. از سوی دیگر، در اثبات سهام (Proof-of-Stack) سیستم یک کاربر را با توجه به میزان دارایی، به عنوان سازنده بلاک انتخاب می‌کند تا سهمی در استخراج داشته باشد.

مزایای رمزارزها نسبت به پول سنتی
با وجود اینکه رمزارزها نوعی پول هستند، اما تمایزهای چشمگیری با یکدیگر دارند. تراکنش‌ها در دنیای رمزارزها غیرقابل بازگشت بوده و بدون اطلاعات هویتی صورت می‌گیرند. تراکنش رمزارزها به گونه‌ای طراحی شده که شناسایی هویت را بسیار پیچیده و تقریبا غیرممکن می‌کند و همین امر امنیت حریم خصوصی کاربران را افزایش می‌دهد.

چه راه‌هایی برای خرید امن رمزارز وجود دارد؟

رمزارزها با توجه به ماهیت دیجیتالی خود به مرزهای جغرافیایی محدود نبوده و می‌توان تراکنش‌های رمز ارز را در زمانی کوتاه، با هزینه‌ای اندک و بدون محدودیت مکانی انجام داد. همچنین امنیت و غیرمتمرکز بودن شبکه رمزارزها، این نوع از پول را نسبت به نمونه‌های سنتی متمایز می‌کند.

خرید امن رمزارز
با نظر به محبوبیت و روند هیجان‌انگیزی که رمزارزها تا به حال طی کرده‌اند، روزبه‌روز به تعداد افرادی که خواهان خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، افزوده می‌شود. اما با توجه به نوین بودن این صنعت، ممکن است برخی از این شرایط سوءاستفاده کرده و با ارائه طرح‌های پانزی و کلاهبرداری، امنیت سرمایه افراد را به خطر بیندازند.

چه راه‌هایی برای خرید امن رمزارز وجود دارد؟

اگرچه رمزارزها را می‌توان به سایر روش‌های غیر رسمی و یا حتی از افراد حقیقی خریداری کرد، اما امن‌ترین روش، مراجعه به یک منبع معتبر است. در سراسر دنیا راه‌ها و سامانه‌های مختلفی برای خرید و فروش رمزارز‌ها وجود دارد؛ اما پیدا کردن سامانه امن و قابل اعتماد برای تبدیل این ارزها به ریال و خرید آن‌ها توسط پول رایج کشورمان همواره یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران ایرانی به شمار می‌آید.

با توجه به تحریم حساب کاربری ایرانیان توسط صرافی‌های خارجی، بهترین انتخاب برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در رمزارزها، یک صرافی مطمئن و امن داخلی است. با استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین رمزارز مانند اکسکوینو شما می‌توانید به راحتی با ثبت‌نام و ورود به پلتفرمی امن با رابط کاربری آسان نسبت به خرید رمزارزها با پول رایج کشور و از طریق کارت‌های بانکی خود اقدام نمایید. اکسکوینو علاوه بر ارائه خدمات خرید و فروش رمزارز، امکان ساخت کیف پول رمزارز را نیز برای کاربران خود فراهم آورده است.

منبع: دیجیاتو

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    برای قمار راه امنی وجود ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها