روی دیگر نیوتون؛ پیش‌گویی دانشمند بزرگ/ آیا جهان در سال 2060 نابود می‌شود؟

نیوتن نیمه دوم عمر خود را یکسره صرف مطالعات مذهبی و کیمیاگری کرد. او سال‌های سال به مطالعه نقشه طبقه همکف معبد گمشده سلیمان در بیت‌المقدس گذراند.

روی دیگر نیوتون؛ پیش‌گویی دانشمند بزرگ/ آیا جهان در سال 2060 نابود می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، بدون شک ایزاک نیوتن یکی از بزرگترین دانشمند تاریخ بشریت است. نیوتن در زمان خودش به حدی مشهور شد که حتی برخی او را فرشته یا ایزد دانسته و از این تعجب می‌کردند که یک موجودی مثل او اصلا چگونه آب و غذا می‌خورد. با این حال، حتی همین نیوتن که بدون شک نماد عقل در اروپای عصر جدید بود، تحقیقات عجیبی داشته که شاید خیلی به مذاق ما خوش نیاید.

فریتز لایبر (محقق) در این باره می‌گوید: «همه می‌دانند که نیوتن دانشمندِ بزرگی است. اما عده کمی به یاد دارند که او نیمی از عمرِ خود را صرفِ کیمیاگری و یافتنِ سنگِ جادو کرد.»

بله درست است؛ نیوتن به جز ریاضیات، به علوم دیگری نیز علاقه داشته که در راسش کیمیاگری بوده است. البته این اتفاق نباید ارج و عظمت این دانشمند را کم کند. نباید از یاد برد که در آن زمان، دنیا هنوز در سایه عقاید خرافی، جادوگری، کیمیاگری و باور‌های قرون وسطایی به سرمی‌برد. اروپا تازه داشت وارد عصر جدید می‌شد و ساده‌ترین مسائل علمی که امروز از نظر ما بدیهی تلقی می‌شوند، درآن دوران هنوز ناشناخته بودند.

در نتیجه، کیمیاگری نیوتن تا حد زیادی قابل درک است. نیوتن هزاران صفحه مطلب مبهم، رمزی، و عجیب در مورد کیمیاگری دارد. دست نوشت‌های نیوتن توسط اعضای خانواده اش نگهداری می شد تا زمانی که در سال 1936 جدا جدا فروخته شدند. دانشمندان و موسسات دولتی زیادی سعی کردند این دست نوشته ها را جمع آوری کنند اما یافتن برخی از آنها مشکل بود.

حالا بسیاری از دست نوشته های نیوتن رمزگشایی شده و مطالب بسیار جالب و عجیبی از آن به دست آمده است. بد نیست در این بخش، به دو سه مورد از این مطالب جالب اشاره ای داشته باشیم.

پایان دنیا در سال 2060

یک پژوهشگر كانادايي به نام «استيفن سنوبلن» در چنین روزی در سال 2003 فاش ساخت كه یکی از دستخط‌های رمزی و عجیب ايزاک نيوتن (متعلق به ابتدای قرن 18) نشان می‌دهد که او با محاسبات پيچيده اي پيش گويي كرده كه جهان در سال 2060 پايان مي يابد.

اين دستخط اينک در يك آرشيو در اورشليم نگهداري مي شود. دستخط نيوتن بدون اين كه دارنده اش متوجه مطلب شود قبلا در يك حراج آثار تاريخي به فروش رفته بود.

سنگ فیلسوف، سنگی که همه چیز را طلا می‌کند

کیمیاگران در هر عصری به دنبال سنگ فیلسوف یا "حجر الفلاسفه" بودند. آنها در پی این بودند تا با استفاده از این شی افسانه ای فلزات را به طلا تبدیل کرده و همینطور به راز عمر جاودان دست یابند. البته تلاشها کاملاً عبث نبودند. اسیدهای هیدروکلریک، سولفوریک و نیتریک نتیجه ی تلاش کیمیاگران اولیه ی مسلمان برای دستیابی به سنگ جادو بودند که هر سه هم در صنایع مدرن کاربردی حیاتی دارند.

نیوتن هم در عین حال، شیفته‌ی ایده ی کیمیاگری شده بود. تخمین زده می شود او یک میلیون واژه در مورد کیمیاگری نوشته باشد و در سالهای بین 1670 و 1680 مجموعه ای از دستورالعملهای موجود کیمیاگری را دستنویس و تصحیح کرده باشد. عنوان لاتین این مجموعه "آماده سازی جیوه ی سوفیک برای تبدیل به سنگ جادو با استفاده از فلز پرتودار آنتیموان ماه و مریخ از روی دست نوشته های فیلسوفی آمریکایی" بود.

نیوتن متکلم، فرستاده‌ای برای تفسیر کتاب مقدس

هرچند نیوتن بیشتر برای آثار علمی شهرت دارد اما تعدادی از رساله‌های وی درباره تفسیر کتاب مقدس بوده اند. وی خود را از اندک افراد زمانه می‌دانست که از سوی خدا برای تفسیر کتاب مقدس برگزیده شده بودند. وی مانند بسیاری دیگر از هم‌وطنان هم‌عصرش از ستایندگان آثار "جوزف مید" (یکی از مفسران ناتورالیست و پروتستان کتاب مقدس) بود. نیوتن تأکید زیادی بر تفسیر مکاشفه یوحنا داشت و یادداشت‌های فراوانی درباره این بخش از انجیل دارد. وی به تثلیث معتقد نبود و همچنین نظریه هزاره‌ها را می‌پذیرفت. شاید به همین علت هم بوده که به نابودی جهان در هزاره دوم معتقد بود.

نیوتن نیمه دوم عمر خود را یکسره صرف مطالعات مذهبی و کیمیاگری کرد. او سال‌های سال به مطالعه نقشه طبقه همکف معبد گمشده سلیمان در بیت‌المقدس گذراند و زبان عبری را هم برای همین فرا گرفت تا سرنخ‌های ریاضی برای پیداکردن تاریخ دومین بازگشت مسیح و پایان جهان را در آن پیدا کند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • یک نفر
    0

    بعید نیست یهودی باشه و دنبال گنج سلیمان

  • سعید
    0

    «منبع : ویکی پدیا» رو هم می‌نوشتید!

  • سعید99
    0

    نیوتن یه موجود فرابشری بود. افرادی که رشتشون ریاضی و فیزیک و مهندسی مکانیک هست میدونن نیوتن چی بود. اعجوبه تاریخ بشریت بود. شاید هرگز نظریش تکرار نشه.

  • مورچه
    0

    نیوتون دانشمندبزرگ وقابل احترامی است ونشانه های ازپیش گویی ایشان را بشرامروزی احساس میکند . مانند بمپ های اتمی یک جرقه کافیست تاجهان نابودشود وزندگی بشراینده درکره مریخ یا کره ماه

  • غریبه
    0

    نیوتن با کشف جاذبه زمین منو از علوم ابتدایی متنفر کرد چون نمیفهمیدم و سال چهارم ابتدایی رو به خاطر این آقا مردود شدم

  • نیوتن
    0

    بنا به آیات متعدد قرآن کریم تمامی مطالبی ک نوشتید کذب محض است. در خیلی از آیات علم پایان دنیا رو هیچ احدی جز خداوند باریتعالی نمیداند حتی پیامبر اکرم هم قادر به پیشگویی آخر دنیا نبوده....

  • ایرانی
    0

    نیوتون ...وه خورد با هفت جدوابادش

  • محمد
    0

    ولمون کنید بابا گذاشتین سر کار، هر سری موعد یه پیشگویی تموم میشه یکی دیگه رو میکنن

  • فرهاد تهرانی
    0

    به نیوتن گفتن چرا از افتادن سیب انقدر تعجب کردی؟ گفت آخه من زیر درخت گلابی نشسته بودم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها