طرح تولید محصولات گلخانه‌ای تصویب شد

طرح تولید محصولات گلخانه‌ای تصویب شد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح تولید محصولات گلخانه ای در کشور مصوب شد.

به گزارش ایسنا، محمد علی طهماسبی در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه سه طرح اقتصاد مقاومتی وجود دارد که دو مورد از آن تصویب شده است، افزود: یکی از این طرح‌ها محصولات گل خانه ای است که به دلیل نیاز کشور به آب و برای صرفه جویی و تعدیل مصرف آب در کشور این طرح ایجاد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این طرح قرار است در ۴۳ هزار هکتار انجام شود که هزار و ۵۰۰ هکتار برای سال ۹۵ بوده است و تاکنون انعقاد قرارداد هزار هکتارانجام شده و در حال اجرا است.

طهماسبی طرح دیگر را کاشت نهال گل محمدی اعلام کرد و ادامه داد: کشت گل محمدی در۲۸ هزار کیلومتر مربع اراضی شیب دار خراسان شمالی با بارندگی خوب می‌تواند انجام شود که در اسدلی با۴۰۰ میلیمتر بارندگی می‌توان ۱۰هزار هکتار گل محمدی کاشت.

وی بیان کرد: این باغات در شهر کاشان و در مساحت ۹۳ هزار هکتار و در یزد با مساحت ۹۴ هزار هکتار و درشرایط دیم می تواند راه اندازی شود.

معاون معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح گیاهان دارویی سومین طرح در راستای اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم به زودی تصویب شود.

محمدعلی طهماسبی ادامه داد: با هدف استفاده پتاسیل‌های استان ستادهایی برای بدرانلو واسدلی تشکیل شود وایستگاه‌های پیش آگاهی برای رصد شدن استعداد خوب برای توسعه کاشت انگور، زرشک، گل محمدی شکل گیرد تا گام‌هایی برای توسعه استان برداشته شود.

طهماسبی درباره بیماری سفیدک انگور افزود: بیماری سفیدک به صورت ناگهانی بوده و عامل انسانی نمی‌توانست آن را مهار کندو ادامه داد: پیگیر گرفتن اعتبارات از وزارت خانه برای جبران خسارت های آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از برجام موفق به ورود برخی سموم از کشورها شدیم، ادامه داد: پیش از برجام شرکت‌های معتبر سموم را به ایران نمی‌دانند که به ناچار از چین سموم وارد می‌شد.

محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار افزود: یکی از معضلات استان دربخش کشاورزی بحث بیماری سفیدک است که به طور کامل قابل احساس است.

وی ادامه داد: برای مقابله با خسارت‌های احتمالی باید باغ‌ها بیمه شوند که این امر فراگیر نیست و شرکت‌های بیمه نیز حاضر به بستن قرار دادهای این چنین نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها