بررسی نتایج یک نظرسنجی درباره توافق هسته‌ای

ایران و آمریکا؛ گاهی دور، گاهی نزدیک / مخاطبان خبرفوری به آینده برجام خوش‌بین نیستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر مخاطبان خبرفوری، امیدی به احیای توافق هسته‌ای ندارند.

ایران و آمریکا؛ گاهی دور، گاهی نزدیک / مخاطبان خبرفوری به آینده برجام خوش‌بین نیستند

یخ روابط ایران و آمریکا حتی با وجود شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز آب نشده است.

۵ هفته پس از آغاز به کار دولت جو بایدن، هرچند او بسیاری از فرامین ترامپ را زیرپا گذاشته، اما خبری از لغو فرمان خروج از توافق هسته‌ای نیست.

به نظر می‌رسد بایدن بدش نمی‌آید از ظرفیتی که ترامپ برای او ایجاد کرده، برای امتیازگیری بیشتر از ایران استفاده کند. همان طور که سخنگوی کاخ سفید گفته، امتیازاتی مانند برنامه موشکی و یا مسائل منطقه‌ای.

تهران اما در برخورد با دولت بایدن محتاط است. مجلس بر خروج از پروتکل الحاقی تاکید دارد و دولت، همزمان توافقات تازه‌ای را با آژانس پیش می‌برد.

این راهکارها اما تا به حال قفل تحریم‌ها را باز نکرده، هرچند با چراغ سبز آمریکا، کره‌جنوبی و عراق گفته‌اند پولهای بلوکه شده ایران را آزاد می‌کنند.

در چنین شرایطی، مسائلی چون حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و بمباران نیروهای مقاومت در سوریه، کار را برای دو طرف سخت کرده است.

شاید برای همین، برخی می‌گویند، بعید است بایدن راه اوباما در توافق با تهران را در پیش گیرد و دستکم برای تصمیم‌گیری نهایی، تا انتخابات ۱۴۰۰ صبر خواهد کرد. همان کاری که ایران در قبال پیشنهاد مذاکره ترامپ انجام داد.

حدس و گمان‌ها درباره فرجام برجام را خبر فوری در یک نظرسنجی با مخاطبان خود به بحث گذاشته است. در این نظرسنجی که بیش از ۴۱هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند، تنها ۲۴درصد معتقدند برجام احیا خواهد شد و ۴۰ درصد دیگر تاکید دارند که امیدی به نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های کنونی برای حفظ این توافق نیست.

در این میان ۳۶درصد دیگر براین نظرند که برجام لااقل تا انتخابات خرداد در ایران به جایی نمی‌رسد و تکلیف آن در دولت بعدی معلوم خواهد شد.

شما درباره توافق هسته‌ای چه فکر می‌کنید؟ آیا به احیای آن امیدوارید یا نه؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • اسد
    0

    سیاست امریکاه بالاتر ازاین حرف است باریدن میخوادعتماد حرب جمهوری خواه جلب کنه کار زیبای انجام داده شگرد سیاسیی

  • Ali
    0

    تازه فهمیدن ¡!!!!!! برجام مرد

  • کیان
    0

    جای شاگر و استاد عوض شده کسی که یک جمله خط برجام رو حتی نمیتونه بخونه شرط میزاره لايحه میده و تصویب میکنه و بعد به مرد اول برجام کارت زرد میدن اگر مجلس دخالت نمی‌کرد شاید ولی الان 50%درصد از بین رفت وقتی شما به یک پزشک قلب اعتماد میکنید برگی امضاء و پای اعتماد خود میستید قرار نیست مادر و کل اعضای خانواده هم در اتاق عمل باشن و به پزشک مشاوره بدن اگر دست خود دکتر ظریف بود و کسی براش خط و نشان نمی‌کشید 5 تا موشک قبل از هر جلسه ول نمیکردن و اعتماد کامل به ایشون بود بله نه که پیغام رسان باشد هنوز هم اگر مجلس و افراد حتی دلسوز ولی غیر متخصص دخالت نکند شاید ولی با این فرمون مجلس پرونده نرود شورای امنیت خوبه

  • محمدی
    0

    برجام فعلی امکان نداره احیا بشه.آمریکا کجدارمریض وکشداررفتار خواهد کرد تا نفسهای آخربرجام به پایان برسه تا اروپایی‌ها هم به مردن آن اذعان کنن ودوباره جریان برجام جدیدرو راه میندازه.

  • .
    0

    برجام مرده.چون مسایل دیگری باید به ان اضافه شود ولی ایران قبول نمی کنه و تحریم ها هم اگر کمی برداشته بشن باز سفت و سخت با اجماع جهانی بر می گردند. عقل من به جائی قد نمیده که چطور چند نسل را می خواهند فدای ابن انرژی کذائی کنند.

  • محمد گلکارخوزانی
    0

    باسلام در عالم سیاست هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. ولی برجام احیا خواهد شد.

  • انقلابی
    0

    گنده تر از دهنتون حرف نزنید لطفن خبر فوری حرف فقط حرف رهبر هرچی رهبر بگه همونه وای اگر مختار زمانه سید علی خامنه ای بگه امریکا دشمنه هر کسی مخالفت کنه دشمن ایرانه

    نظرات شما -
    • م.ج
      0

      جناب همه چی دان مگه ما گفتیم آمریکا دشمنون نیست. آقای با سواد حافظ هشتصد سال پیش که هنوز آمریکایی نبود گفته؛ آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا

    • باربد
      0

      انقلابي ,, قطعا از بدنه کاسبان تحريم هستي

    • ح
      0

      انقلابی بچه میدان انقلاب هستی....

  • مورچه
    0

    اوباماودولتش میدانستند برجام فورمالیته ست اما روحانی ودولتش خیلی بخودشون میبالیدن وماه ها سرملت راباحرف زدن درموردبرجام شیره مالیدن میخوام اینوبگم قراردادی که درسطح بین المل انجام بشه وب دست یک ادم روانی پاره بشه بدردعمه همه طرفهای برجام میخوره وازاولش برجام مث یک بچه مرده بود اما باورش برای ظریف وحسن روحانی ودولتش سخت بود هنوزهم دستبردارنیستن .دراخربرجام ب ذباله دان تاریخ پیوست یک مذاکره جدید بایک تیم مذاکره کننده جدید قرص ومحکم بدون خنده های کاذب

  • ربیع
    0

    برجام به شکل فعلی مرده ایست که با کنار رفتن کاسبانش از قدرت دفن خواهد شد.

  • نا شناس
    0

    مردم کلا به آینده ی ایران امیدی ندارند تا چه رسد به جسد برجام! دراین قحط الرجال وجابجا شدن چرخ و فلکی مسئولیت های کلیدی بین آقا و آقازاده‌ها که بعضاً اسم فامیل خودشون رو هم عوض کرده اند که شناسایی نشوند و مافیای فراملی متشکل از آقا زاده ها و دولتهای پشت پرده! هیچ امیدی به آینده ی این مملکت و مردمانش نیست! گویی نفرین شده هستیم و یارای فریاد نداریم!

  • شهروند
    0

    برجام قبلی که روحش شاد / امروز اگر مذاکراتی صورت بگیره تا بخواد به نتیجه برسه حداقل یکسال طول خواهد کشید . با وضعیت و شرایط فعلی چنین بنظر می رسه که همین وضعیت تورم و گرانی امسال در سال آینده هم بصورت مضاعف ادامه خواهدداشت .

  • مرضیه
    0

    با این شرایطی که داره پیش میره منم نظرم منفیه. تو این برهه که هر کی برای دیگری کوری می خونه و اون این و تهدید می کنه این اون و تهدید می کنه منم حس خوبی ندارم. منم احساس می کنم ایران باید یه مقدار از حالت تهاجمی خارج بشه.ایران اگر می خواد واقعا انتقام خون سردار و بگیره بره از همون کسی که دستور شهادت سردار سلیمانی و داده انتقام بگیره.ضمنا ما دیگه از این شرایط خسته شدیم.اگر واقعا قصد جون مردم و ندارید لطفا دیگه تمامش کنید.چقدر جنگ چقدر آدم کشی.چقدر تحریم.کی بلاخره صلح میشه.کی این دشمنیها به پایان می رسه.

  • متفاوت
    0

    این تقابل ،،جنگ،،بالاخره باید اتفاق بیافته ومیافته.بنابراین توافق هم بشه که نمیشه مقطعی وبرای مدت زمان کوتاهی است.اگر دشمنی است ، غافل شدن یکی ازطرفین ازجهالت است.

    نظرات شما -
    • طرفدار صلح جهانی
      0

      جنگ جنگ تا پیروزی...

  • م.م
    0

    آمریکا همین حالا هم شمشیر را از رو بسته و هیچ تغییری در سیاستهایش نسبت به ایران و شناسایی حقوق ایران مشاهده نمی شود .خوش خیالی و سادگی است دل بستن و امیدواری به لطف و نرمش دشمن ، باید تکیه واقعی را به توان خود داشته باشیم.ضمنا این همه از صلح با دشمن نگوییم که او جز به پایمال کردن عزت و اقتدار و انقلاب اسلامی قناعت نخواهد کرد.

  • هادی
    0

    بهترین شاخص نشان دهنده اوضاع برجام بازار است . نرخ ارز ، قیمت مسکن ، خودرو ، طلا و سکه . تقریباً همه مشاغل و اصناف در رکودند و اوضاع کساد .

  • حسین سعیدی
    0

    برجام توافق خوبی بود اما دو دشمن دارد که متاسفانه ناچیز اما قدرت زیاد دارند اسراییل و عربستان از خارج و واپسگراها و کاسبان تحریم یا همان تندروهااز داخل وبه همین خاطر همین به نتیجه نمیرسد

  • انقلابی
    0

    آقای م-ج یه دفعه مثل فلانی بگو امام حسن ع صلح کرده پس کورید امام حسین یا امیرالمومنین و جنگهاشو نشنیدی یا نخوندی یا اصلن شیعه نیستی شما مثل همون بنی اسرائیل هستید که به پیامبرشان گفتند ما از جنگیدن میترسیم خودت با خدات برو بجنگ ای کوفی

    نظرات شما -
    • گل آقا
      0

      انقلابی نوشابه با ماست نخور عجب تحلیلی کردی دیسک کمر گرفتم

    • اشنا
      0

      انقلابی ترین انقلابی کره زمین جودت هستی

    • معلم
      0

      اینجا اکثرابلوچ های تروریست سوخت دزد مولوی عبدالحمید کامنت میفرستند یکی مثل گل آقا که باید اسم واقعیش عن آغارامیگفت

  • محمود
    0

    تمام مشکلات ایران اسرائیل است برجام و امریکا واروپاه تمام یه بازی مشکل اصلی ایران اسرائیل باید حل شود یا با جنگ یا صلح تا اختلاف ایران با اسرائیل حل نشه همین وضع است.

  • ود
    0

    فعلا آخوندها با تحریم خوب در میارند

  • محمد
    0

    کاسبان تحريم و اختلاسگران قطعا سود خواهند کرد و ملت ضرر , نتيجه ,, جنايت ,, دزدي ,, کلاهبرداري ,, فساد اخلاقي و هزاران موارد ديگر در سطح بسيار گسترده تر از قبل

  • م.ن
    0

    تانوازن قوا بیت ایران و اسرائیل یجاد نشده جدال ادامه دارد اگر ایران نتواند به این قدرت برسد با کوچکترین تعلل ایران ایرانستان شده واسرائیل بر خاور میانه مسلط میشود

  • علیرضابابایی
    0

    آمریکا منتظر می ماندتابرگزاری انتخابات ریاست جمهوری درایران ،که ببیندآیانظام برای انتخابات ریاست جمهوری فضای باز سیاسی وانتخابات آزاد برگزارمی کند یاخیر

  • استاد اسناد
    0

    مملکت هزار تو هزار دوول عاقبت بخیر نخواهند شد و ملت با فقر و فساد و فلاکت بیماری نکبت ..ادامه خواهد داد

    نظرات شما -
    • خ
      0

      شوخی کردی یاجدی گفتی

  • محمد
    0

    این حاکمان عرب تبار دقیقا برای نابودی ایران عزیز آمده اند . دشمنی با آمریکا نه در جهت منافع ملی بلکه برای بقا خودشان است . لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند.

  • کار بر ناشناس
    0

    معلومه نباید هم امیدی به یک قرار داد با خفت وذلت بود. اونم با بد عهدی که اروپا وخشوصا آمریکا نشون دادن!! واقعا فقط کلاه سر مون گذاشتن ما هشت سال با دست خالی دفاع کردیم اون همه شهیدو جانباز اسیر دادیم آبرو جمع کنیم الان خیلی راحت سکوت کنیم تا عده ای راحت چپاول کنن. برجام بی برجام . تا این بازی ها رو دارن که بد عهدی کردن ومی کنند باید به زباله دان تاریخ ریخته شوند. کجای قرار دادی یک طرفه بوده این باشه. هر کاری خواستن بکنند ولی ما مو به مو دستورات شونو انجام بدیم. ذلت وخفت بالاتر از این! خدارو شکر خود اونایی که همش خواب مذاکره هم می دیدن متوجه شدن! چه برسه به دیگران!

  • معلم
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم هر بار که در مورد سوخت کش بلوچ صحبت می کنیم بدانیم مساله قدری با کوله بر کردستانی که یک یخچال بر پشتش می زند و از کوههای غرب کشور به داخل قاچاق می کند تا نان شبی بدست آورد متفاوت است، سوخت کش بلوچ یعنی راننده یک وانت بی پلاک با دو هزار لیتر بنزین که ظاهر این خودرو بی شباهت با ماشین جنگی نیست ، بنزین را لیتری 3 هزار تومان در ایران می خرند و 100روپیه (19هزار تومان) در پاکستان می فروشند، یعنی سود هر بار که شاید دو روز هم زمان نبرد بیش از سی میلیون تومان! و جالب هست بدانید همین کوله برهای مظلوم با این سود سرشار زمین و خانه های فراوانی در خارج بلوچستان، در شهرهای کرمان و مشهد و تهران و ... می خرند و غیر از اینکه عاملی برای گرانی های زمین اند، عامدانه با شعار چهار-چهل(چهار همسر،چهل فرزند) به فکر تغییر بافت جمعیتی اند ! البته اگر ساده لوحانه دوربین دست بگیرید و با اینها مصاحبه کنید خواهند گفت هیچ نداریم! مسولیت های کلیدی در سیستان و بلوچستان با بلوچهاست و سپاه و مرزبانی اجازه ندارند با خودروهای سوخت کش برخورد کنند و روزانه ، حداقل 10هزار وانت سوخت کش در مرز تردد می کنند، با یک حساب سرانگشتی سالانه بیش از 116 هزار میلیارد تومان از جیب مردم ایران به حساب کوله بران مظلوم بلوچستان واریز می شود(سالانه 1,5 میلیون از جیب هر ایرانی)! جالب هست بدانید زمین و خانه در زاهدان از خیلی شهرهای ایران گرانتر هست، به دلیل وجود همین پولها ، گرانترین خانه ها هم از آن همین کوله بران مظلوم بلوچ هست. جالب هست بدانید هیچ پیمانکار داخلی و خارجی ای حاضر نبوده و نیست یک پروژه ساده را در بلوچستان انجام دهد چرا که امنیت پایه ی ساخت و ساز هست و قرارگاه خاتم سپاه از هزار و پانصد کیلومتر آنطرف تر از بوشهر گاز را اول به ایرانشهر سنی نشین میرساند و در آخر به زابل شیعه نشین ، به این شیوه که یک جمع نگهبانی میدادند و یک جمع کار می کردند! و مزدشان هم این بود که اتوبوس حامل چهل درجه دار سپاه ،سال گذشته توسط یکی از همین خودروهای بی پلاک و نشان، با باری از تی ان تی که از پاکستان سوغاتی آورده بود قربتا الی الله منفجر شد. به اهل سنت توهین نمی کنم برادران ما اند،اما برادران ما قاچاق را حلال می دانند، نه به قدر نان شب بلکه بی انتها حلال می دانند. از چابهار تا زاهدان و سیستان هزینه های بسیار شده است و جاده های اتوبانی تاسیس شده است، دانشگاهها تاسیس شده است،آب رسانی ها شده است ، اینها و حتی خط آهن کرمان به زاهدان با صرف هزینه بسیار جهت ایجاد امنیت در بیابانی که همان بلوچها هم نمی رفتند کارگری کنند،صفر تا صد بوسیله سپاه بوده است. آنکه مظلوم است نظام اسلامی است. لطفا انتشار دهید.

  • سعید
    0

    مشکل برجام واین چیزا نیست مشکل عدم مدیریت توکشورهست و حقوق های نجومی که هنوزهم ادامه داره ریخت وپاش های دولت و مجلس ادامه داره اینجوری مردم روزه به روز بدبخت تر وگشنه ترمیشن

  • ایرانی الاصل
    0

    کلا برجام یک برنامه بی سرانجام خواهد ماند زیرا وقتی بهت برنامه بدهند ولی از انجام اون سرپیچی کنی یعنی کشک در هر حالت یک معامله دو سر باخت است چون اون غربیها واروپای های عوضی ما رو دست کم گرفتن واین لیبرال های بعضا داخلی باج دادن واونا رو پرو وبد عادت کردن حالا که ما فهمیدیم و داریم له شون میکنیم دارن بازی درمیارن

  • ناشناس
    0

    خبر فوری سانسور نکن! خودت از کاربران نظرخواهی می کنی و خودت هم نظرات کارشناسی و مقرون به واقع کاربران را انتشار نمی دهی و نظرات آبکی برخی کاربران را منتشر می کنی!

  • انقلابی
    0

    به روح پدرم من نه ماست میخورم نه نوشابه تازه دیسک کمر هم دارم ولی مثل شما شکم پرستان تومان نمیکشم سرم دادو هوار کنم تهمت زدی روز قیامت جلوتو میگیرم ما انقلابیون بخاطر مشکل با بزرگ و عاقل کشورمون در نیافتیم باید هتما زور بلا سرتون باشه مثل رهبر کره شمالی سید علی خامنه ای رو مظلوم گیر اوردید کور خوندید

  • کوروش
    0

    ما مردم ایران نباید برجام را آینده خود قرار بدیم و چشم و امیدمون به برجام باشد،باید با نگاه به داخل مشکلات کشورمون را حل کنیم تا تحریمها را بی اثر کنیم. آنوقت خود غربیها که دیدن همه چیز داره بی اثر میشه و آنها را کم محل کردیم به دنبال ما می آیند و آنجاست که میتونیم از آنها امتیاز بگیریم.

  • جوان
    0

    واقعامادرحال نابودشودنیم مجردبونیم ازدواج نکنیم بخاطرعراق صوریه فلسطین لعنت به هرچه ادمایی که دارن ایران به نابودی میکشن من هیجی برام مهم نیست حاظرم بمیرم تواین گرونی نسل مانابودشداین میدونیدچرابه اینش فکرنمیکنید چران خوب بیامثل مردبریم جنگ کنیم ن اینه شماجنگ اقتصادی چوبش مابدبخت بخوریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها