معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان:

صیادان گلستانی ۳۰۴ تن ماهی استخوانی صید کردند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: تاکنون و بعد از گذشت حدود ۵ ماه از آغاز فصل صید، ۳۰۴ تن انواع ماهیان استخوانی از آب‌های استان صید شده است.

صیادان گلستانی ۳۰۴ تن ماهی استخوانی صید کردند

محسن یحیایی در نشست وبیناری شورای هماهنگی مدیران شیلات استان‌های کشور، اظهار کرد: امسال تاکنون سهم هر شرکت تعاونی در گلستان در صید به‌طور میانگین ۱۸ تن بوده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مرتبط با صید استان، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد مسدود شدن کانال‌هایی است که در مسیر تردد شناورهای یگان حفاظت از منابع آبزیان قرار دارند.

معاون صید شیلات گلستان افزود: این انسداد که در پی پس‌روی آب دریا به وجود آمده مانع از حرکت شناورها، در راستای انجام عملیات مبارزه با صیادان غیرمجاز می‌شود که امیدواریم به‌زودی با لایروبی این کانال‌ها مسیر تردد شناورها هموار شود.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای زمان صید تاکنون صیادان پره گلستانی توانستند ۲۲۸ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد را که از آب‌های استان صید شده بود، به دریا بازگردانند.

یحیی زاده خاطرنشان کرد: صید ماهیان استخوانی که از ۱۵ مهرماه در آب‌های استان آغاز شده، حداقل تا نیمه فرودین ماه ادامه خواهد داشت که انتظار می‌رود در این مدت نتیجه تلاش صیادان پره استان، صید ۳۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها