نماینده روسیه در وین:

جلسه فردای شورای حکام نقشی تعیین کننده در تحولات پیرامون برجام دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از برگزاری جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز دوشنبه (فردا) خبر داد.

جلسه فردای شورای حکام نقشی تعیین کننده در تحولات پیرامون برجام دارد

میخائیل اولیانوف درباره جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: جلسه شورای حکام آژانس فردا آغاز می شود. این جلسه می تواند موجب رقم زدن تحولات بعدی پیرامون برنامه هسته ای ایران و چشم اندازهای احیای کامل برجام(توافق هسته ای) شود.
اولیانوف ادامه داد: تمامی اعضای شورای حکام باید این را به خاطر بسپارند و رویکردی مسئولانه را در پیش بگیرند.

پیش از این نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نسبت به از دست رفتن زمان برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هشدار داد.

اولیانوف نوشت: دیدگاه های جالبی وجود دارد. در حقیقت، ما در حال از دست دادن زمان هستیم و هفته آینده باید شمارش معکوس را (درخصوص برجام) آغاز کنیم. فرصت بازگشت به اجرای کامل برجام به زودی بسیار کم می شود. به همین دلیل نیاز به رفتار بسیار مسوولانه ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برجام وجود دارد.

وی این توئیت را در پاسخ لورنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده است که در توئیتی نوشته بود: ما در مذاکرات هسته ای مستقیم بین آمریکا و اتحادیه اروپا که هفته گذشته برگزار شد، در چه مرحله ای قرار داریم؟

وی در این توئیت مدعی شد: تاکنون هیچ پاسخی ازسوی ایران داده نشده است و اگر تا فردا چنین پاسخی داده نشود می توان هفته آینده شمارش معکوس را آغاز کرد. پس از آن ما به ایام جشن نوروز نزدیک می شویم.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش، در توییت دیگری نیز از برگزاری جلسه شورای حکام آژانس در روز دوشنبه با تمرکز بر موضوع ایران خبر داده بود.

وی در این باره نوشت: جلسه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (۱۱ اسفند مصادف با اول مارس) آغاز خواهد شد. ایران بار دیگر در مرکز توجه قرار خواهد داشت.

اولیانوف در ادامه افزود: مسئولیت مشترک همه ۳۵ عضو آن اطمینان از این است که مباحث (حتی در صورت داغ شدن) بر تلاش‌های دیپلماتیک با هدف احیای کامل برجام تاثیر منفی نگذارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها