مدیرعامل گروه اس اند بی مطرح کرد:

ارزهای دیجیتال، یکی از راهکارهای اصلی و عملیاتی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

مدیرعامل گروه اس اند بی گفت: یکی از راهکارهای اصلی و عملیاتی برای آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر، ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال، یکی از راهکارهای اصلی و عملیاتی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

مهندس سالار حسام الدینی به عنوان سخنران اصلی رویدادی که در پنجم اسفند ماه به همت این گروه با حضور سرمایه گذاران، کارافرینان و کارشناسان بازارهای مالی در تهران برگزار شد، سخنان خود را اینگونه شروع کرد:

خوشبختانه ایران در جنبه های مختلف اقتصادی دارای ظرفیت بالقوه بسیار بالایی می باشد که متاسفانه بدلیل مشکلاتی که کم و بیش همه از آن باخبریم از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده نمی شود و یکی از این جنبه ها، پتانسیل موجود، اولاً در داخل کشور و ثانیاً در خود بازارهای جهانی به ویژه ارزهای دیجیتال است، که سهم ما به عنوان یک کشور در حال توسعه از این بازار بسیار کم است و علی رغم تاکید مقام معظّم رهبری بر جهاد اقتصادی، سیاست درست و مدوّنی برای این اتفاق جهانی در داخل کشور وجود ندارد.

ما در این مجموعه در نظر داریم در راستای بهره مندی از فرصت های بزرگترین بازار مالی جهان گام های محکمی برای مردم کشور مان و جبهه مقاومت برداریم که کمترین ثمره آن آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر می تواند باشد.

سالار حسام الدینی، با بیان مطلب فوق افزود: چندین میلیارد دلار پول ایران در کشورهای خارجی بلوکه شده و یکی از امن ترین روشها برای آزاد سازی این پولها، استفاده از بازار ارزهای دیجیتال است.

وی با اشاره به اینکه هر فضای تاریک، مبهم بوده و چیزی جز ترس برای مخاطب به وجود نمی آورد، گفت: فضای این بازارها در داخل کشور بدلایل متعدد از جمله ناآشنا بودن اکثر مسئولان و تصمیم گیران، برای مردم روشن نشده است و تا وقتی عزمی برای شفاف کردن این دنیای وسیع جزم نشود، همچنان این سردرگمی و کلافگی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

حسام الدینی خطاب به مسئولان دولتی گفت: چرا ما بیش از ۱۰ صرافی ارزهای دیجیتال داریم که مجوز ندارند؟! اگر به نفع کشور ، صنعت، تولید و اقتصاد مقاومتی است چرا از صرافی های مجوزدار و قانونی حمایت نمی کنید؟! چرا ما اتاق های معاملاتی محدودی داریم؟

وی ادامه داد: چرا فضا را برای فعّالان قانونی و متخصص باز نمی کنید تا در محیطی رسمی و قانونی فعالیت کنند؟ همه اینها نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت چون اگر علم داریم باید استفاده کنیم و یا اگر نداریم ولی به اهمیت موضوع مورد بحث پی برده ایم، باید افرادی از خارج از کشور که کارشناس هستند آورده شود تا برایمان کار کنند.

این کارشناس ارشد بازارهای سرمایه داخلی و بین المللی تاکید کرد: جهان در حال حرکت و تغییر است و تاریخ نشان داده هر اتفاق جدید در ابتدا با جبهه‌گیری از طرف مردم و مسئولان مواجه می‌شود که این موضوع بذات قابل نقد نیست چرا که انسان ذاتاً موجودی محتاط است و به قول معروف احتیاط شرط عقل است، اما نقدی که وجود دارد اینجاست که لزوما تمام اتفاقات جدید مضر نیست، و رفتار عُقلایی سنجش بدون جبهه گیری در مقابل رویدادهای مختلف است. گرچه باید این نکته را اعلام کنم که ما ادعایی پیروی و عمل کورکورانه بدون آگاهی از معایب و محاسن این بازار را نمی کنیم و آن را مبرّا از هیچ ایرادی
نمی‌بینیم.

وی افزود: همه امور و از جمله امور بانکی به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت هستند و بطوری که حتی شرکت‌های خصوصی نیز به عرصه بین الملل وارد شده و امور مبادلاتی و معاملاتی جدیدی در جهان شکل گرفته و روز به روز در حال گسترش است.

وی با نقل قولی از مدیرعامل تسلا که:《 من می‌خواهم محصولاتم را نیز با ارز دیجیتال معامله کنم》 سخنانش را ادامه داد و گفت: باید آگاهی سازی انجام شود و بزرگان ما نیز باید از افکار سنّتی فاصله گیرند چون دیگر نمی توانیم با متد ۴۰ سال قبل معامله کنیم.

این کارشناس در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: سخنی با همکاران خودم دارم، ما راهی را شروع کردیم که پر پیچ و خم است و در ایران با سدهایی در این زمینه روبرو هستیم بنابراین باید بند پوتین هایمان را محکم ببندیم و مقاومت کنیم، صبور باشیم و از افراد متخصص کمک بگیریم که امیدواریم با کمک شما عزیزان در ایران بتوانیم برای کشور عزیزمان اقدامات مهمّی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت های موجود در بازار جهانی فارکس باید توسط دولت و رسانه ها به مردم شناسانده شوند.

حسام‌الدینی گفت: با افزایش قیمت دلار و کسب درآمد دلاری، بازار جهانی فارکس تبدیل به یکی از موضوعات داغ و جذّاب این روزها در ایران شده است. یک کارشناس بازارهای سرمایه بین المللی تاکید دارد که مردم باید با آگاهی وارد این بازار شوند.

وی بیان کرد: با اینکه امروزه بازارهای مالی به خصوص بورس توانسته درصد زیادی از مردم را به خود سوق بدهد، اما بازار فارکس که بزرگترین بازار مالی جهان است، چقدر توانسته در بین اذهان عمو

می شناخته شده باشد؟ چرا هنوز بازار فارکس برای بسیاری از مردم ما گمنام است؟

وی اظهار داشت: مجموعه اس اند بی با دعوت و جمع کردن افراد متخصص از سراسر ایران در یک مجموعه منظم، نزدیک به یک سال است که فعالیّت حرفه ای خودش را در بزرگترین بازار مالی جهان (فارکس) آغاز کرده است.

حسام الدینی افزود: فارکس موضوعی جدید در ایران به شمار می رود و ما در این مجموعه سعی کرده ایم به کمک دوستان رسانه ای عموم مردم کشور را با این بازار جهانی آشنا کنیم، تا با آگاهی و کسب اطلاعات درست و نگاهی حرفه ای، وارد این بازار شوند. در حقیقت ما معتقدیم که رسانه بهترین منبع برای انتقال مفاهیم در زمینه جذب سرمایه و ورود افراد به بازار فارکس می باشد.

کارشناس ارشد بازارهای سرمایه داخلی و بین المللی اظهار داشت: آشنایی با ظرفیت های موجود در بازار فارکس نیازمند آگاه سازی مردم از طریق رسانه و دولت است. ما در این مجموعه به عنوان متخصصین وظیفه داریم فرصت‌ها و تهدیدها را شفاف سازی کنیم تا افراد با بستر مناسب به این بازار ورود پیدا کنند اما در واقع کمک رسانه ها و دولت در شناساندن این بازار برای عموم مردم بسیار تاثیر گذار است.

حسام الدینی افزود: وجه تمایز مجموعه ما با دیگر مجموعه‌ها در وجود افراد متخصصی است که با تلاش شبانه روزی آنها، ما صاحب چند استراتژی معاملاتی مبتنی بر الگوریتم های سخت ریاضی شده ایم و با این نوع معامله گری و استفاده از این استراتژی ها توانسته ایم که به یک سود منطقی دست پیدا کنیم. حفظ اصل سرمایه و کسب سود در بدترین شرایط بازار با الگوریتم‌های ریاضی، فارغ از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال باعث شده تا مجموعه ما از مزیّت خاصّی برخوردار باشد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها