مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی/ ۲۳ کانون معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان غرامت به واحدهای خسارت دیده پرداخت شده است.

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی/ ۲۳ کانون معدوم شد

محمد اصغر زاده از مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در راستای مهار این بیماری ۲۳ واحد طیور معدوم شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۰ واحد مرغ تخم گذار با ۸۰۶ هزار قطعه، ۹ واحد گوشتی با ۲۷۰ هزار قطعه، یک واحد مرغ مادر با ۱۰۵ قطعه، دو هزار و ۹۰ قطعه بوقلمون، ۲۵ قطعه شتر مرغ و سه کانون بومی معدوم شد.

اصغر زاده با بیان اینکه همچنین ۲۰۰ تن تخم مرغ و ۵۰ تن خوراک طیور نیز معدوم شد، اظهار کرد: تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان غرامت به واحدهای خسارت دیده پرداخت شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به منشا بروز بیماری بیان کرد: علی رغم اینکه استان به مدت شش سال عاری از این بیماری بود، پرندگان مهاجر باعث شیوع ویروس بودند.

اصغر زاده با بیان اینکه تجمع پرندگان در کنار برکه آب و فاضلاب شهری آغاز این واگیری بود، اظهار کرد: جانمایی نزدیک به هم واحدهای تخم گذار در تسریع شیوع بیماری نقش موثری داشت.

وی بیان کرد: اگر واحدهای تخم گذار در فاصله های بیشتری از یکدیگر جانمایی شده بودند، کمتر دچار مشکل می شدیم.

اصغر زاده خواستار بیمه کردن طیور از سوی مرغداران شد و افزود: همچنین در راستای پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون اجباری شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها