عضو مجمع نمایندگان خوزستان:

به تابلوی بحران ها قطعی آب هم اضافه شد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت‌های مدیران اجرایی به تمام کم و کاستی‌های استان اهواز دامن می زند.

به تابلوی بحران ها قطعی آب هم اضافه شد

مجتبی یوسفی در مورد قطعی آب در اهواز در شرایط رشد بیماری کرونا گفت: اهواز در وضعیت خوشایندی قرار ندارد به گونه‌ای که بیمارستان‌های این شهر از بیماران کرونایی پر شده است در این شرایط قطع شدن آب اهواز به مدت ۲۰ ساعت نشان از بی توجهی به مشکلات زیر ساختی این شهر دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: طی بازدید صورت گرفته مشخص شد علت اصلی بی آبی فرسودگی تصفیه خانه شهید منجزی (شماره دو) اهواز بوده است که بیش از ۳۰ سال از عمر مفید آن می‌گذرد و نیاز به بازسازی کامل دارد.

این تصفیه خانه حدود ۷۰ درصد آب مورد نیاز مردم اهواز را تامین می‌کند و برای بازسازی کامل آن نیاز به تامین اعتبارات است. باید در نظر داشته باشیم استان‌ها با توجه به محرومیت‌ها و کمبودها باید تخصیص اعتبار می‌شدند.

شکستگی خط خروجی تصفیه خانه اهواز عامل اصلی قطعی آب

وی ادامه داد: در چند روز گذشته خط خروجی این تصفیه خانه بر اثر عمر زیاد و فرسودگی دچار شکستگی شد و آب بخش زیادی از کلانشهر اهواز قطع و موجب تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی بود، متاسفانه این تصفیه خانه از ۳۰ سال گذشته توسط مسئولان مربوطه نوسازی نشده است این کوتاهی از ادوار مختلف ادامه داشته و امروزه خود را در شرایط بحرانی کرونا که نیاز مردم به آب بیش از هر زمان دیگر است نشان داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم یادآور شد: مردم خوزستان با مشکلات زیرساختی مثل کمبود آب و برق روبرو هستند؛ چنین کمبودهای ابتدائی زیبنده دومین استان رتبه‌دار تولید ناخالص ملی نیست، قطعی آب و برق در اوضاع بحرانی کرونا سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مردم اهواز در تمام عرصه‌ها همراه دولت و نظام بوده‌اند بیشتر گلایمندی آنها از بی‌توجهی مسئولان به مشکلات اهواز است؛ مسئولان و متولیان این شهر مشکلات اصلی را رها کرده به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند.

متاسفانه در برخی از مراکز بهداشتی مثل بیمارستان‌ها هم شاهد قطعی آب بودیم این مسائل نشان می‌دهد که در شرایط بحرانی نه تنها مدیریت درستی نداشته بلکه بحران را روی بحران سوار کردن است.

خوزستان تابلو تمام بحران‌ها در کشور است

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: خوزستان امروزه تابلو تمام بحران‌ها در کشور است و با تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم آن را تحمل می‌کنند این شهر هر هفته با مشکلی از قبیل ریزگها، باران‌های سیل آسا، آلودگی هوا، گرفتی فاضلاب و.... دست به گریبان است در این بین سوء مدیریت‌ها مدیران اجرایی به تمام کم و کاستی‌های این استان دامن می‌زند.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: هر از چندگاهی خوزستان با یک بحران در سطح ملی رسانه‌ای می‌شود. حدود ۳۵ درصد این شهر فاضلاب ندارد و از بین ۸ شهر خوزستان فقط ۶۵ درصد اهواز فاضلاب دارد، با چنین شرایطی مدیران و مسئولان مربوطه این شهر باید پاسخگو باشند.

در شان مردم خوزستان نیست که امروز در شرایط بحرانی کرونا با کمبودهای اساسی نظیر آب روبرو باشند.

منبع: خانه ملت

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها