خریداران ضایعات در خراسان جنوبی ساماندهی شوند/ افزایش نظارت‌ها در حوزه مالخرها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با گلایه از اینکه ساماندهی در زمینه خریداران ضایعات در استان وجود ندارد گفت: باید در حوزه مالخرها نظارت‌ها افزایش یابد.

خریداران ضایعات در خراسان جنوبی ساماندهی شوند/ افزایش نظارت‌ها در حوزه مالخرها

حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا ظهر امروز در کارگروه پیشگیری از سرقت در استان اظهار داشت: دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و نسبت به تعیین تکلیف برخی اراضی مخروبه خود اقدام کنند.

وی گفت: اگر در حوزه مالخرها نظارت بیشتری شود سرقت‌ها هم تا حد قابل ملاحظه کاهش می‌یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: مرخصی‌های عید طبق تاکید رئیس قوه قضائیه شامل سارقان سابقه‌دار نمی‌شود و قضات نسبت به این موضوع باید توجه بیشتری داشته باشند.

وحدانی‌نیا با بیان اینکه ساماندهی در زمینه خریداران ضایعات در استان وجود ندارد افزود: در مبادی ورودی و خروجی شهر دوربین‌های پلاک‌خوان برای خارج نشدن اموال سرقتی در بین ضایعات وجود داشته باشد و در ایست و بازرسی‌ها هم به این مساله توجه شود.

وی بیان کرد: در زمینه دوربین‌های شهری مواردی را که در شهر نیاز است پلیس اعلام کند تا به شهرداری ابلاغ شود و شهرداری در نظر داشته باشد دوربین‌هایی که باز می‌شود حتما با نظر پلیس انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: حوزه بازار هم تعاملات بیشتری را می‌طلبد تا ملاحظات مورد توجه قرار گیرد و تاکید بر نصب دوربین‌های مداربسته است چون جنبه بازدارندگی دارد.

وحدانی‌نیا ادامه داد: اگر در حوزه مالخرها نظارت بیشتری شود، سرقت‌ها هم تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و با توجه به الکترونیکی شدن خیلی از امور، دستگاه‌ها می‌توانند با هوشمندسازی نسبت به کاهش سرقت‌ اقدام کنند.

وی با اشاره به گلایه‌مندی‌ها در ارتباط با بیت کوین و ارزهای دیجیتال در فضای مجازی گفت: می‌طلبد ملاحظات بیشتری در پلیس تخصصی فتا مدنظر قرار گیرد.

سرقت خشن نداریم

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه سرقت خشن در استان نداریم اما سرقت‌های خُرد به دلایل مختلف در خراسان جنوبی رو به افزایش است افزود: اماکن دولتی در تعطیلات نوروز رها نشوند زیرا 33 درصد وقوع سرقت در اماکن دولتی است که باید بیشتر مورد توجه باشد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در معاملات مجازی مردم نباید به همه افراد اعتماد کنند زیرا این اعتماد سبب خسارت خواهد شد افزود:کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون هیچ نفعی ندارد اما در عمل به دلیل دانش ناکافی معامله می‌شود که مردم نباید به این سمت وسو بروند.

وی ادامه داد: در مورد دوربین‌ها باید نگاه‌ها تغییر کند و برای استقرار دوربین‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری در تامین امنیت اقدام شود و صاحبان احشام در استان باید بیشتر حفظ امنیت اماکن دامی خود را مورد توجه قرار دهند و حتما برای احشام چوپان داشته باشند تا روند کاهشی سرقت را در این زمینه شاهد باشیم.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی گفت: در زمینه ضایعاتی‌ها و احتمال اینکه اموال سرقتی بین آنها باشد، ضعف خاصی نداریم اما فردی که باید خرید ضایعات را ثبت کند سواد کافی ندارد و اصناف باید در این زمینه نسبت به برقراری آموزش‌های لازم اقدام کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها