ساخت اولین هتل فضایی با ظرفیت ۴۰۰ مهمان/ تصاویر

یک ابر شرکت فضایی ساخت اولین هتل فضایی با ظرفیت ۴۰۰ نفر را آغاز کرده است؛ فرآیند احداث این هتل تا سال ۲۰۲۵ به طول خواهد انجامید.

ساخت اولین هتل فضایی با ظرفیت ۴۰۰ مهمان/ تصاویر

آیا شما همیشه رویای دیدن فضا را داشته‌اید؟ اغلب علاقه‌مندان به فضا تنها می‌توانند از طریق تجربیات گزارش شده توسط فضانوردان و عکس‌ها یا فیلم‌های ارائه شده به دست آژانس‌های فضایی، به لذت بردن از کهکشان‌ها فکر کنند، اما اکنون چیز جدیدی برای کسانی که آرزوی دیدار از کهکشان‌ها را دارند وجود دارد که باید منتظر آن باشند؛ Orbital Assembly Corporation (OAC) یک ابر شرکت فضایی قرار است ساخت اولین هتل جهان در فضا را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند. این هتل شامل امکاناتی از قبیل رستوران و سالن سینماست و ظرفیت پذیرش دست کم ۴۰۰ مهمان را داشته و می‌تواند در اطراف مدار زمین به گردش درآید.

این هتل که به طور رسمی ایستگاه ویجر (Voyager Station) نامیده می‌شود، به شکل یک دایره بزرگ بوده و جاذبه‌ای مشابه سطح ماه خواهد داشت. گرچه به نظر می‌رسد ویژگی‌های آن نسبت به هتل‌های زمینی متفاوت و منحصربه‌فرد باشد، اما در واقع قرار است شبیه به یک کشتی تفریحی باشد. از دیگر ویژگی این هتل وجود آب گرم است.

داوطلبان این سفر فضایی باید کمی صبور باشند. این هتل حداقل تا سال ۲۰۲۷ افتتاح نخواهد شد، اما از ماژول‌هایی برخوردار است که به حلقه‌های بیرونی ایستگاه فضایی متصل شده‌اند. این هتل دارای ۲۴ واحد ماژول اختصاصی برای خدمه، هوا، نیرو، آب، سالن‌های ورزشی، آشپزخانه، رستوران و اقامتگاه اختصاصی برای مهمان‌هایی که قصد اقامت بیشتری دارند، است. به لطف ایستگاه ویجر، محققان و مسافران به طور یکسان می‌توانند از این مکان بهره‌مند شوند؛ شرکت‌های خصوصی، آژانس‌ها حتی ناسا می‌توانند ماژول‌هایی را خریداری کرده و برای خود ویلا بسازند یا از این امکان برای آموزش فضانوردان استفاده کنند.

به گفته متخصصان این حوزه، این انقلاب صنعتی بعدی خواهد بود، این امر باعث نوآوری صنعت فضا، متفاوت با آنچه پیش از این بوده، خواهد شد. آن‌ها این فرصت را برای تحقیق درباره میزان نیاز بدن انسان به جاذبه برای از هم نپاشیدن، مغتنم می‌شمارند.
تصاویری که در ادامه ارائه شده، مربوط به شبیه سازی این هتل است.

هتل فضایی

هتل فضایی

هتل فضایی

هتل فضایی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها