آموزش تزئین سنجد سفره هفت سین

سنجد یکی از سین‌های سفره هفت سین است. شما با بکارگیری خلاقیت می‌توانید سنجد را تزئین نموده و بر سر سفره هفت سین خود بگذارید.

آموزش تزئین سنجد سفره هفت سین

روش‌های جذاب و دیدنی برای تزئین سنجد سفره هفت سین را در این مطلب معرفی می‌نماییم که هر یک از این ایده‌های جدید می‌توانند راهنمای مناسبی برای تزئین سنجد‌های هفت سین امسال شما باشند.

سنجد یکی از اجزای اصلی سفره هفت سین‌های ایرانی می‌باشد که اغلب افراد آن را نماد عشق و دلدادگی می‌دانند و نشانی از تولد و زایش است. از این رو سنجد یکی از سین‌های اصلی سفره هفت سین محسوب می‌گردد که با استفاده از ایده‌های جدید و جالب می‌توان اقدام به تزئین آن نمود.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با اینگونه تزئینات در این مطلب به ارائه انواع مدل‌های تزئین سنجد سفره هفت سین می‌پردازیم که امیدواریم تماشای آن‌ها برای شما دوستان نیز مفید و جذاب باشد.

تزئین سنجد سفره هفت سین را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد و از این طریق زیبایی بیشتری به تزئینات هفت سین بخشید، همانگونه که می‌دانید سنجد‌ها به دلیل فرم ظاهری و رنگ جذابی که دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای در سفره هفت سین هستند.

از این رو بهتر است با بهترین و جدیدترین ایده‌ها در زمینه تزئین سنجد آشنا شده و با استفاده از آن‌ها تزئین سفره هفت سین بسیار زیبا و شیکی داشته باشید.

۱. تزئین سنجد روی جام

تزئین سنجد1

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از سیم‌های مفتولی و چسب حرارتی سنجد‌ها را به شکل‌های مختلف روی جام‌های هفت سین بچسبانید. همچنین برای زیبایی بیشتر، گل‌های تزئینی روی جام‌ها بچسبانید.

۲. تزئین سنجد با نگین‌های رنگی

تزئین سنجد با نگین‌های رنگی

یکی دیگر از روش‌های تزئین سنجد هفت سین، این است که خلال دندان را در ته سنجد فرو ببرید. سپس در کف ظرف‌های مخصوص هفت سین، اسفنج قرار دهید.

خلال دندان‌ها را در اسفنج‌ها فرو ببرید و ظرف هفت سین را پر از سنجد کنید، سپس میان سنجد‌ها شاخه گل‌های نگینی قرار دهید.

۳. تزئین سنجد به شکل خوشه‌ای

تزئین سنجد به شکل خوشه‌ای

می‌توانید با استفاده از چسب حرارتی، سنجد‌ها را در یک ردیف کنار هم بچسبانید. سپس در ردیف بعدی تعداد سنجد‌ها را کمتر کنید و به همین ترتیب تا ردیف آخر، تعداد سنجد‌ها را کم کنید تا در انتها به یک سنجد برسید.

همچنین از یک برگ تزئینی در بالای سنجد‌ها استفاده کنید. به این ترتیب شما یک خوشه سنجد همانند خوشه انگور خواهید داشت.

۴. تزئین سنجد در ظرف

تزئین سنجد در ظرف

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تزئین سنجد این است که مقداری سنجد را در یک ظرف مخصوص هفت سین بریزید.

سپس برای زیبایی و تزئین آن از نوار‌های مروارید و یا مروارید‌های ساده برای تزئین آن استفاده کنید. این مدل در عین سادگی، زیبایی خاصی به سفره هفت سین شما می‌بخشد.

۵. تزئین سنجد به شکل توپی

تزئین سنجد به شکل توپی

یکی از ایده‌های زیبا برای تزئین کردن سنجد‌های هفت سین، تزئین آن‌ها به شکل توپی است. برای اینکار می‌توانید سنجد‌ها را با استفاده از چسب روی توپ‌های کوچک پلاستیکی یا اسفنجی بچسبانید.

همچنین برای این کار می‌توانید از سوزن ته گرد هم استفاده کنید و بعد از جمع آوری سفره هفت سین سنجد‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

۶. تزئین سنجد به شکل دسته گل

تزئین سنجد به شکل دسته گل

استفاده از گل‌های طبیعی می‌تواند نمای زیبایی به سنجد‌های هفت سین شما ببخشد. به این صورت که دسته گلی زیبا و جذاب با سنجد‌ها بسازید و در تزئین آن از گل‌های طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.

۷. تزئین سنجد به شکل شکوفه

تزئین سنجد به شکل شکوفه

در این روش با استفاده از سیم‌های گلسازی که در سنجد‌ها فرو می‌برید، شکوفه‌های کوچک درست می‌کنید. به این صورت که یک عدد سنجد در وسط و پنج عدد سنجد به شکل گل به آن وصل می‌کنید و برای محکم شدن بین آن‌ها چسب حرارتی استفاده می‌کنید.

تعدادی از این شکوفه‌ها را آماده کنید و روی یک سیم روکش دار بچسبانید و برای تزئین از گل‌های مصنوعی ریز استفاده کنید.

۸. تزئین سنجد به شکل طرح‌های مختلف

تزئین سنجد به شکل طرح‌های مختلف

طرح‌های مورد علاقه خود را چاپ کنید، سپس روی آن طرح را سنجد بچسبانید و طرح را پر از سنجد کنید. در آخر برای تزئین سنجد‌ها روی آن‌ها را با اکلیل‌های رنگی زیبا کنید.

منبع: رکنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟