استاندار فارس:

عملکرد اداره مالیات فارس منجر به تعطیلی امور مردم نشود‌

استاندار فارس گفت: امید داریم که مشکلات بازار در کشور حل و ثبات ایجاد شود تا تولیدکننده بتواند با حداقل مشکل تولید را انجام دهد.

عملکرد اداره مالیات فارس منجر به تعطیلی امور مردم نشود‌

عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ارائه شاخضص شامخ که در جلسه مطرح شد، اظهار داشت: تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که رونق اقتصادی استان در زمینه شاخص شامخ بهتر و تکمیل‌تر شود و سبد اطلاعاتی به گونه‌ای گسترش یابد که مشمول دیگر فعالیت‌ها نیز شود.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه درباره مخابرات واحدهای شهرک صنعتی گفت: درباره شرکت‌های شهرک صنعتی تفکیک وظایف دستگاه‌ها مشکلاتی ایجاد کرده و زیرساخت‌ها در برخی از شرکت‌ها نواقصی دارد اما اینکه فکر کنیم اعتبارات دولتی داریم تا همه تعهدات را حل کنیم انتظار غیرواقعی است.

رحیمی با بیان اینکه اگر همه اعتبارات استان هم بگذارم نمی‌توانم بگویم کل زیرساخت‌ها تامین می‌شود، افزود: مشکل آب بهداشتی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز پیگیری شده که بخشی از مشکلات حل شده، درباره برق این شهرک‌ها و منطقه ویژه اقتصادی نیز قرار شده اقدام لازم انجام شود و آمادگی از سوی برق منطقه‌ای اعلام شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: باید به مرور اعتبارات را برای تکمیل زیرساخت‌ها تخصیص داد چون محدویت اعتباری برای اینکه تمامی اعتبارات برای تامین زیرساخت‌ها تامین شود، منطبق نیست.

وی با اشاره به مشکل مخابرات واحدهای شهرک‌های صنعتی بیان کرد: درباره مخابرات جلسه مشترک گذاشته تا مشکل هم برای ارتقای خدمات مخابراتی و هم برای ایجاد مسائل مخابراتی و خطوط تلفن حل شود.

رحیمی درباره مشکل مالیات و مسدودی حساب تعاونی‌های روستایی عنوان کرد: تعاون روستایی و غله هر دو طرف در وادی ابهام قرار دارند. اگر مدیریتی قصور کرده باشد باید اینها را مشخص کرد و با مدیر برخورد شود تا به وظیفه قانونیش عمل کند. جلسه‌ای برای حل مشکل با حضور مدیر تعاون و غله گرفته تا مشخص شود که مقصر چه کسی است.

استاندار فارس خطاب به اداره مالیات استان نیز گفت: در همین راستا مجموعه تعاونی‌ها نباید حسابشان مسدود باشد چون کار مردم تعطیل می‌شود؛ مالیات هم وظیفه قانونی خود را انجام دهد اما به گونه‌ای که منجر به تعطیلی نشود.

وی با اشاره به دستور کار جلسه درباره مشکلات دریافت کد IRC افزود: درباره کد irc پیشنهاد مشخص بدهید تا در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت مطرح و حل شود اما یک طرح قابل قبول و اجرایی باشد در ضمن همانطور که مشکل صنعت حل شود سلامت جامعه هم تامین شود.

رحیمی تصریح کرد: هزینه دریافت کد و زمان کم اعتبار کد و تمدید آن نیز در طرح گنجانده شود با تک نگاری و یک مجموعه خاص مشکل را دنبال کردن به نتیجه نمی‌رسد اما اگر در قالب یک کلیت و مجموعه باشد بهتر می‌توان به نتیجه رسید.

استاندار فارس دباره مشکلات تامین مواد اولیه واحدهای لبنی نیز گفت: مشکلات تامین مواد اولیه واحدهای لبنی باید در یک نشست مشترک و احصا همه مشکلات بررسی شود اما بحث قیمت‌گذاری کشوری است که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

وی با بیان اینکه امید داریم که مشکلات بازار در کشور حل و ثبات ایجاد شود تا تولیدکننده بتواند با حداقل مشکل تولید را انجام دهد، افزود: اینکه فکر کنیم هر روز با مطالبی که در جراید منتشر می‌شود می‌توانیم اقتصاد را نجات دهیم امکانپذیر نیست؛ امیدواریم سیاست‌گذاران اقتصادی رفتاری را در پیش بگیرند تا بازار ثبات پیدا کند.

رحیمی ادامه داد: در ارتباط با مشکل پتروشیمی‌ها نیز انتظار از پتروشیمی استان این است که ابتدا انتظارات استان را تامین کند. شورای بانک‌ها نیز سرمایه در گردش بیشتری را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند تا بتوانند با تولیدکنندگان مرکز رقابت کنند.

استاندار فارس در پایان گفت: قول می‌دهم مدیران واحدهای تولیدی را به مسئولان مرتبط وصل کنم تا مشکل را حل کنیم اما باید مشکلات را به استانداری منتقل کنید.
انتظار داریم استان فارس در همه زمینه‌های خوب و کسب و کار رتبه نخست را کسب کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها