معاونت منابع انسانی استانداری گیلان:

زنان نقش محوری در مقابله با ویروس کرونا دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با اشاره به نقش محوری زنان در مقابله با کرونا، گفت: باید از هم اکنون برای پسا کرونا برنامه ریزی کنیم.

زنان نقش محوری در مقابله با ویروس کرونا دارند

کیمیا تنهایی در آئین افتتاحیه مجازی نخستین همایش ملی «خانواده و زنان در دوران» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه زنان محور خانواده محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در ایام شیوع شاهد بودیم که حجم زیادی از آسیب‌ها متوجه زنان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با تأکید بر ضرورت حمایت و نگاه ویژه به حوزه زنان، گفت: باید برای دوران پسا نیز برنامه ریزی کنیم و نقش پژوهش‌ها و برگزاری چنین همایش‌هایی بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به نقش آفرینی ویژه زنان در زمینه مقابله با ، افزود: ۷۰ درصد کادر بهداشت و درمان ما را زنان تشکیل می‌دهند.

تنهایی در ادامه به اثرگذاری کرونا بر ابعاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، حقوقی، جمعیتی، روانی و دینی جامعه نیز اشاره و اضافه کرد: بار سنگین مسئولیت خانواده در زمینه‌های بهداشتی، تربیتی، آموزشی و حتی اقتصادی نیز بر عهده زنان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با بیان اینکه زنان بیش از سایر اعضای خانواده با مسائل روحی و روانی در این ایام رو به رو بوده اند، ادامه داد: زنان کانون عشق و محبت و آرامش خانواده هستند و لذا چالش‌های زنان بر خانواده اثرگذاری دارد.

تنهایی، مسئولیت زنان شاغل را دو برابر زنان خانه دار دانست و تصریح کرد: کرونا با خود تغییرات فرهنگی و اجتماعی برای جامعه داشته و زنان و خانواده‌ها متأثر از این تغییرات خواهند بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها