مذاکرات ترکیه با روسیه برای دومین محموله سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰

یک مقام عالی‌رتبه دفاعی گفت: ترکیه در حال مذاکره برای خرید محموله دوم سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ و تولید مشترک آن‌ها با روسیه، با وجود تحریم‌های آمریکا است.

مذاکرات ترکیه با روسیه برای دومین محموله سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰

در دسامبر ۲۰۲۰، آمریکا علیه ترکیه، متحد ناتوی خود، بابت استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تحریم وضع کرد. طبق ادعاهای آمریکا، موشک‌های اس-۴۰۰ با تکنولوژی ناتو ناسازگار بوده و تهدیدی برای این اتحاد به شمار می‌آمدند. تحریم‌ها بخش تهیه سلاح ترکیه را هدف قرار داده بود.

"اسماعیل دمیر"، رئیس صنایع دفاعی، آژانس وزارت دفاع با مسئولیت تأمین فناوری نظامی در شبکه NTV گفت: تأثیر قابل توجهی از طرف تحریم‌ها وجود نداشته است. آن‌ها ظالمانه هستند و آمریکا باید این مسئله را برطرف کند. ما بارها تکرار کرده‌ایم که ترکیه به زبان تحریم‌ها گوش نمی‌دهد. ما به مذاکره با روسیه برای امکان تولید مشترک اس-۴۰۰ ادامه می‌دهیم.

استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه، از ژوئیه ۲۰۱۹ نقطه عطفی در تنش‌های بین آمریکا و ترکیه بوده است. واشنگتن درخواست کرده ترکیه این توافق را به خاطر سامانه‌های پاتریوت آمریکا کنار بگذارد و تهدید کرده قرارداد جت‌های جنگنده اف-۳۵ با ترکیه را لغو می‌کند. آنکارا از دادن امتیاز خودداری کرده و مذاکرات مربوط به محموله اضافی سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه را ادامه داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها