چه کسی همسفر اولین مسافر خصوصی به «ماه» می‌شود؟

یوساکا مازاوا، میلیاردر مشهور ژاپنی اعلام کرده است که به دنبال داوطلبی برای همراهی او در سفر به فضا به عنوان اولین مسافر خصوصی است.

چه کسی همسفر اولین مسافر خصوصی به «ماه» می‌شود؟

یوساکا مازاوا، میلیاردر ژاپنی امروز اعلام کرد که جستجوی هشت نفر را آغاز کرده تا به عنوان اولین مسافر خصوصی در سفر به ماه با شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک به او بپیوندند. او در ابتدا قصد داشت از هنرمندان برای سفر هفتگی که برای سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود دعوت کند. این پروژه اصلاح شده به افراد بیشتری از سراسر جهان فرصت پیوستن به این سفر را می‌دهد. اولین مرحله از روند درخواست تا ۱۴ مارس ادامه دارد.

این کارآفرین که در سال ۲۰۱۹ تجارت آنلاین «زوزو اینک» خود را به SoftBank فروخته است، پرداخت کل هزینه سفر به نسل بعدی اسپیس ایکس را برای استفاده از وسیله نقلیه پرش مجدد این شرکت با نام استارشیپ، تقبل کرده است.

دو نمونه اولیه اخیر در حین آزمایش منفجر شده‌اند و این می‌تواند برای موزاوا ۴۵ ساله و همسفرانش، هشدار دهنده باشد؛ آن‌ها همچنین باید در اولین سفر خصوصی فراتر از مدار زمین با فشار‌های سفر فضایی مقابله کنند.

ماسک چند روز پس از جمع‌آوری آخرین کمک ۸۵۰ میلیون دلاری گفت: این ماموریتی است که انتظار داریم رکورد بیشترین مسافر فضایی را در آن بشکنیم. البته این کمک می‌تواند تاجر ژاپنی را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کند.

شهرت مازاوا به دلیل مجموعه‌های هنری و سوپراسپرت‌هایش و همچنین هدایای نقدی است که باعث شده بیشترین دنبال کننده را در حساب توئیتری خود داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها