معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی به ۱۴ نفر افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان خراسان رضوی به ۱۴ نفر افزایش یافت.

تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی به ۱۴ نفر افزایش یافت

دکتر مهدی قلیان افزود: نخستین مورد کرونای انگلیسی هفته گذشته در استان خراسان رضوی در مردی ۷۰ ساله شناسایی شد.

وی اضافه کرد: با مجهز شدن دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آزمایش تشخیص کرونای انگلیسی تاکنون حدود ۶۰ آزمایش بر روی مبتلایان مشکوک انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه حال عمومی مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در خراسان رضوی رو به بهبود است و ۲ نفر از آنان در بیمارستان تحت معالجه قرار دارند و بقیه در منزلشان قرنطینه هستند.

قلیان افزود: ویروس کرونای انگلیسی در سطح جامعه در حال گردش است و علائم آن از نظر بالینی تفاوتی با نوع چینی ندارد، لذا تنها راهکار پیشگیری از آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و بهداشت دست است.

گفتنی است؛ ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ تن از مبتلایان به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۰ هزار و ۳۵۳ تن رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون ۴۱۳ هزار و ۷۱۷ بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند

پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۵ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۴۰ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۳۷ نفر را در ۲۳۰ کشور مبتلا کرده است.

۹۱ میلیون و ۱۹۳ هرار و ۱۶۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۹ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۲۹ هزار و ۶۶۹ قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها