راهنمای انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا

در دنیای امروز، دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری به عنوان یک نیاز اساسی می توانند ما را در احساس امنیت و آرامش بیشتر یاری سازند.

راهنمای انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا

دوربین های مداربسته انواع گوناگونی دارند و بر اساس نیاز و نوع کاربرد در پروژه، انتخاب و نصب می شوند. برند داهوا دارای سبد بسیار متنوع و گوناگونی است و برای هر کاربرد و نیازی محصول انحصاری خود را ارائه کرده است. بنابراین انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا ، نیازمند آگاهی از مشخصات فنی محصولات ارائه شده ی توسط داهواست.

در این مقاله، نکاتی را ارائه خواهیم کرد که شما در خصوص انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا یاری می سازد.

بهترین دوربین مداربسته داهوا کدام است ؟

در دنیای تکنولوژی، هیچ وقت نمی توان گفت که یک محصول خاص بهترین است چرا که هر محصول دارای قابلیت خاص و منحصر به فردیست که آن را از سایر محصولات متمایز می سازد. این موضوع در خصوص دوربین مداربسته که همگام با تکنولوژی های جدید است، صادق می باشد. بنابراین دوربینی برای پروژه ی شما کاربردی تر و به عنوان بهترین است که بتواند تمام قابلیت ها و نیازهای شما را تامین نماید. در ادامه قابلیت های بهترین دوربین مداربسته داهوا را ارائه خواهیم کرد.

رزولوشن بالا: رزولوشن و کیفیت تصویر از مشخصه های مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته است، دوربین های داهوا از رزولوشن پایین تا رزولوشن بالا ( در قیمت های متفاوت ) عرضه می شوند. معمولا دوربین ها با رزولوشن پایین یا متوسط در کاربردهای عمومی تر مورد استفاده قرار می گیرند. در محیط هایی که جزئیات بالایی از تصاویر مورد نیاز است و دارای حساسیت بالایی می باشند، نیاز به نصب دوربین مداربسته با رزولوشن بالا می باشد. بنابراین یکی از آیتم های انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا ، رزولوشن آن است که می بایست تصاویر با کیفیت و وضوح بالا را ارائه نماید.

پشتیبانی از فرمت فشرده سازی 265: در حال حاضر اغلب محصولات داهوا از قابلیت H.265 پشتیبانی می کند. این قابلیت این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر نیاز به فضای ذخیره سازی کم، ترافیک کم تری در بستر شبکه خود داشته باشید. این قابلیت در اغلب NVR، DVR و دوربین های تحت شبکه داهوا، وجود دارد. بنابراین اگر برای شما صرفه جویی در فضای ذخیره سازی حائز اهمیت است، نیاز است که محصولی با این قابلیت تهیه کنید.

مقاومت در شرایط محیطی: یکی از مشخصه های انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا ، مقاومت در مقابل عوامل محیطی چون : گرد و غبار، رطوبت، باران و برف و شرایط مختلفی دمایی است. اغلب دوربین های داهوا با بهره گیری از استاندارد IP66 و IP67 در مقابل رطوبت، گرد و غبار، باران و برف مقاوم هستند و در شرایط دمایی -40 درجه سانتی گراد تا +60 درجه سانتی گراد عملکرد مناسبی دارند.
پشتیبانی از ویژگی ها و قابلیت های مورد نیاز: یکی دیگر از شاخص های مهم در انتخاب یک دوربین مداربسته، پشتیبانی از قابلیت های مورد نظر ماست، به عنوان مثال اگر کنترل و آنالیز محیط برای شما حائز اهمیت باشد، توصیه می گردد که دوربینی و دستگاه ذخیره سازی( NVR و DVR) را انتخاب نمایید که از قابلیت های IVS چون : Tripwire (عبور از خط)، Intrusion (ورود به محدوده ممنوع)، Abandoned/Missing Object ( اشیای جا مانده یا گم شده )، Scene Change ( تغییر صحنه ) و ... و همچنین قابلیت هایی چون : Heat Map ( تراکم جمعیت ) پشتیبانی نماید.

پشتیبانی از قابلیت شناسایی چهره : اگر در محیط مورد نظر شما، شناسایی چهره افرادی که در محیط تردد می کنند حائز اهمیت است، دوربین های داهوایی که از قابلیت (Face Recognition) پشتیبانی می کنند، به عنوان بهترین دوربین مداربسته داهوا برای این قابلیت می باشند.
یکی دیگر از شاخص های بسیار مهم در انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا ، انتخاب محصولاتی با خدمات گارانتی معتبر است. محصولات برند داهوا، توسط شرکت های بسیاری در ایران عرضه می شوند که همه ی آن ها دارای خدمات گارانتی نیستند و اگر هر گونه اختلال و مشکلی در عملکرد صحیح محصول رخ دهد، آن شرکت هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد کرد. فراگستر الکترونیک، معتبرترین و بزرگ ترین نماینده داهوا در ایران، با ارائه خدمات گارانتی 25 ماه برای تمام محصولات داهوایی که عرضه می کند، دغدغه ها و نگرانی های کاربران را در خصوص خدمات پس از فروش به حداقل رسانده است.

در ادامه چند محصول بسیار محبوب در تکنولوژی HDCVI داهوا را معرفی می کنیم که می توانند قابلیت های نظارتی مناسبی را فراهم آورند.

HAC-HDW2241M-E2: این دوربین مداربسته داهوا از تکنولوژی HDCVI پشتیبانی می کند و به دو لنزی (Dual-lens) معروف است. با استفاده از دو لنز 2MP ( دو دوربین دام ( با لنز ثابت )در کنار هم ) می تواند، نظارت کامل و دقیقی را برای محیط پیرامون شما فراهم آورد. این دوربین، با بهره گیری از قابلیت استارلایت می تواند تصاویر تمام رنگی را در طول شبانه روز برای شما فراهم سازد. علاوه بر این ویژگی، با استفاده از IR قدرتمند خود می تواند تصاویر سیاه و سفید در شب در محدوده 30 متر را ارائه نماید. بدنه این دوربین از جنس آلومینیوم است و در شرایط مختلف دمایی چون -40 درجه سانتی گراد تا +60 درجه سانتی گراد عملکرد مناسبی دارند. همچنین از استاندارد IP67 پشتیبانی می کند. بنابراین می توان بیان کرد که این دوربین دو لنزی یک انتخاب عالی و به عنوان بهترین دوربین مداربسته داهوا ، در شرایطی است که نیاز به مانیتور دو جانبه در یک نقطه دارید. با نصب این دوربین دیگر نیازی به نصب دو دوربین ندارید و با استفاده از یک دوربین دولنزی می توانید محیط را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید.

HAC-HFW2802-TP-Z-A: این دوربین بولت استارلایت 8MP، دارای تکنولوژی HDCVI است و با بهره گیری از لنز موتورایز 7-11mm می تواند جزئیات بیشتری از محیط را به شما نمایش دهد. این دوربین علاوه بر میکروفن داخلی، از پورت ورودی صدا پشتیبانی می کند. برد مسافتی IR این دوربین، 80 متراست و این دوربین بر مبنای استاندارد IP67 طراحی شده است.

VR-8816S-4KL-I: این دستگاه 16 کانال Pentabrid از تکنولوژی های AHD، HDCVI، HDTVI، IP و CVBS پشتیبانی می کند و در گروه WizMind است. همچنین می تواند تصاویر دوربین ها تا رزولوشن 8MP را ارائه و صدای محیط پیرامون را ذخیره نماید. با بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی (AI) می تواند عملیات شناسایی چهره را انجام دهد و اطلاعات کاملی در خصوص چهره ها در جست و جو در بازپخش را ارائه می کند. همچنین می توانید تا 100000 عکس چهره را در دیتابیس آن ذخیره کنید. این محصول با بهره گیری از فرمت H.265+ و 8 هارد تا 10TB ( مجموع 80TB )، می تواند تصاویر بیشتری را ذخیره نماید.
محصولات داهوا، آنقدر گسترده و متنوع است که نمی توان تمام آن ها را در این مقاله معرفی کرد. بنابراین می توانید به وب سایت فراگستر الکترونیک مراجعه نمایید و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

کلام آخر در خصوص انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا

همانطور که شرح دادیم، بهترین دوربین مداربسته داهوا برای هر کاربرد و پروژه متفاوت خواهد بود. بنابراین در حین خرید می بایست از یک نصاب حرفه ای یا کارشناسان متخصص در این صنعت مشاوره دریافت نمایید. همکاران ما در فراگستر آماده خدمات رسانی به شما می باشند و می توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها