نتایج یک نظرسنجی: اکثر فرانسوی‌ها موافق قانونی شدن استفاده از شاهدانه هستند

طبق یک نظرسنجی پارلمانی، اکثر فرانسوی‌ها طرفدار قانونی شدن استفاده از شاهدانه (کانابیس) برای مصارف تفریحی هستند.

نتایج یک نظرسنجی: اکثر فرانسوی‌ها موافق قانونی شدن استفاده از شاهدانه هستند

اگرچه فرانسه در میان کشورهای اروپایی بالاترین شمار استعمال کانابیس (شاهدانه) را دارد اما قوانین سخت‌گیرانه در ارتباط با مواد مخدر در این کشور حاکم است.

حدود ۲۵۰ هزار نفر در این نظرسنجی که ماه گذشته از سوی گروه حقیقت‌یاب پارلمان انجام شد شرکت کردند و نتایج نشان می‌دهد که ۸۰.۸ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند موافق هستند که مصرف و تولید شاهدانه تحت نظارت و چارچوب قانونی باشد.

کارولین ژانویه نماینده حزب جمهوری به پیش در پارلمان فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم که قانونی کردن شاهدانه در فرانسه دیگر تابو نیست و شهروندان فرانسوی بی اثر بودن قانون فعلی را در این موضوع شاهد هستند.»

طبق این نظرسنجی تنها ۱۴ درصد معتقدند که باید نسبت به استعمال شاهدانه جرم زدایی شود، در حالیکه نزدیک به پنج درصد معتقدند باید مجازات‌های قانونی علیه مصرف آن بیشتر شود اما کمتر از یک درصد معتقدند که فرانسه باید چارچوب قانونی فعلی را حفظ کند.

از کسانیکه به این نظرسنجی پاسخ داده‌اند حدود ۳۰ درصد گفتند که هرگز شاهدانه استفاده نکرده‌اند در حالیکه نزدیک به ۴۰ درصد گفته‌اند که گاهی اوقات استعمال کرده‌اند، ۱۷ درصد گفته‌اند که مرتب استفاده می‌کنند و ۱۳.۹ درصد به استفاده روزانه خود اشاره داشته‌اند.

در صورت قانونی شدن یا جرم زدایی، بیش از ۸۵ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند موافق هستند که دولت به افراد اجازه دهد گیاه شاهدانه را در محدوده قانونی تعیین شده پرورش دهند.

با این حال ژرالد دارمَنَن، وزیر کشور فرانسه گفته است که با قانونی شدن شاهدانه مخالف است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند که این موضوع می‌تواند راهی برای درآمد اضافی دولت باشد. جنبه دیگر بحث‌ها درباره استفاده از کانابیدیول برای بیمارانی است که از دردهای مزمن رنج می‌برند.

شورای ملی فرانسه پیش از این استفاده از شاهدانه را دست کم برای ۳ هزار بیمار مجاز اعلام کرده بود.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • داریوش
    0

    چه جالب از قانون مجاز شدن ازدواج با.....چه در فرانسه چه خبر؟

  • نامجو
    0

    خدا را شاهد وگواه میگیرم درایران زمان شاه مخلوع اعتیاد به اندازه زمان فعلی نبود وکشت وکار مواد مخدر قدوغن نشده بود علی الرغم کشت خشخاش درهرمحل بتعداد انگشتان دست معتاد وجود نداشت خطاب به کسانیکه تصورمیکنند قدوغن کردن مواد مخدر سبب رفع بلای اعتیاد درجامعه میشود باستحضارشان برسانید که امروز شاید جامعه معتاد قابل مقایسه با گذشته نیست وچنانچه آمارش را بدست آورید دود ازکله تان بلند میشود . ایران بخاطر تصمیمات غلط سیاسی که سرچشمه تمام ناکامیهای زندگی جوانان وبیچاره گی آنان می باشد را بعنوان یک فکر بشری بر علیه شان انگشت اتهام را روانه آنان کرده اند خدا وکیلی شما هم مثل فرانسه یک کاری بکنید که جوانان کشور بعید میدانم با سکوت شما سیاستمداران نجات پیدا کنند تازه درامدهای حاصل از مواد مخدر دریک دهه گذشته کم وبیش درمسیر هزینه تبلیغاتی نامزدان انتخاباتی قرار گرفته وشاید پورسانت قاچاقچیان کشور دراین جهت سبب شده قانون گذاران آینده را وادار بسکوت معنی داری از این جهت کرده اند الان درامدهای حاصل از مواد مخدر درکشور از درامدهای صادرات غیر نفتی پیشی گرفته است هرچند جزء کالای مجاز صادراتی نبوده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها