زاکربرگ به دادگاه می‌رود تا درباره دزدی نبودن فناوری آکیلس شهادت دهد

زاکربرگ به دادگاه می‌رود تا درباره دزدی نبودن فناوری آکیلس شهادت دهد

مؤسس فیس‌بوک که با پرداخت 2 میلیارد دلار استارتاپ واقعیت مجازی آکیلس/ Oculus VR را خریده به دادگاه می‌رود تا درباره دزدی نبودن فناوری بکار رفته در این کمپانی شهادت دهد.

به گزارش خبرآنلاین، 17 ژانویه روز دادگاه است و پس از دو سال معلوم می‌شود که ادعای سرقتی بودن فناوری به‌کاررفته در آکیلس که زنیمکس (ZeniMax Media Inc.)، سازنده گیم ادعای آن را کرده درست است یا نه؟

کمپانی زنیمکس طلب 2 میلیارد دلار خسارت از زاکربرگ کرده و این رقم معادل مبلغی است که زاکربرگ برای خرید این استارتاپ در سال 2014 هزینه کرد.

وکیل زنیمکس تأیید کرد که سه شنبه زاکربرگ در دادگاه حاضر خواهد شد و سپس مؤسس آکلیس یعنی پالمر لاکی نیز در اواخر هفته به دادگاه خواهد رفت.

پیش‌تر وکلای زاکربرگ سعی کرده بودند این استدلال حقوقی را به ثبت برسانند که اصولاً موکل انها نباید به سؤالات درباره خریدن آکلیس پاسخ دهد اما قاضی نظر عکس آن را صادر کرد.

روز نهم ژانویه جان کارمک مهندس سابق زنیمکس و مدیر فنی آکلیس در دادگاه حاضر شد.

درواقع مرکز این پرونده حقوقی کسی نیست جز آقای «جان کارمک» که داخل زنیمکس کمپانی به نام id Software را توسعه داده بود و بازی‌هایی مانند Doom و Quake را ساخت.

زنیمکس مدعی است مدیران اکلیس کارمک و 5 مهندس دیگر کمپانی id Software را خریده تا اسرار را منتقل کنند و آنها قرارداد رسمی کار در زنیمکس را زیر پا گذاشته‌اند و به یس نرم‌افزاری در VR آکلیس را از روی آن بنا کرده‌اند.

فیس بوک 2 میلیارد برای خرید آکلیس هزینه کرد و 800 میلیون دلار نیز برای بازخرید مهندسان به‌طور جداگانه پرداخت کرد تا آن را به ملکیت خود درآورد.

منبع: خبرآنلاین

1

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها