گزینه تصدی معاونت پنتاگون:

تحریم‌ها نباید تا بازگشت ایران به تعهداتش رفع شوند/ حمایت از ترور سردار سلیمانی!

گزینه دولت آمریکا برای تصدی سمت معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی گفت که واشنگتن نباید تحریم‌ها علیه ایران را تا زمان بازگشت این کشور به تعهداتش در برجام رفع کند.

تحریم‌ها نباید تا بازگشت ایران به تعهداتش رفع شوند/ حمایت از ترور سردار سلیمانی!

«کالین کال» گفت تحریم‌ها علیه ایران نباید تا زمان بازگشت این کشور به تعهداتش در توافق هسته‌ای رفع شوند.

او که در جلسه بررسی صلاحیت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس حضور داشت از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حمایت کرد.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دی‌ماه سال گذشته در یک اقدام تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به همراه یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

کالین کال به سئوال سناتوری که پرسیده بود که آیا دنیا بدون سردار سلیمانی به مکان بهتری تبدیل شده پاسخ مثبت داد، اما گفت از تبعات تنش‌زای اقدام ترامپ در انجام این عملیات نگران بوده است.

کالین کال همچنین گفت که از اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم حمایت می‌کند. او همچنین گفت که تحریم‌های «حقوق بشری» و «تروریستی» علیه ایران باید حفظ شوند و تحریم‌های هسته‌ای نیز تا هنگام بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش در برجام نباید رفع شوند.

کالین کال در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که از سیاست «پایبندی در برابر پایبندی» درباره برجام حمایت می‌کند اما این سیاست باید وسیله‌ای برای مهار برنامه موشک‌های بالیستیک ایران باشد.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفت که به اذعان بسیاری در آمریکا، شکست خورد.

کالین کال در ادامه این جلسه دلیلش مخالفتش با سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را اینطور توصیف کرد: «نگرانی من درباره فشار حداکثری این بود که ایران را به سمت شتاب دادن به برنامه هسته‌ای خود و دامن زدن به اقدامات تحریک‌آمیزش برای به دست آوردن اهرم فشار ترغیب خواهد کرد. هر دوی این اتفاقات رخ داده‌اند.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    باور رفع تحریمها ساده لوحیست

    نظرات شما -
    • علی
      0

      فقط باید قوی شد البته نه با مسولین بی لیاقت و خودباخته ....

  • سیلی خورده
    0

    آره تا میتونید فشار حداکثری وارد کنید پوست ما خیلی کلفته... آقایون مجلس نشین و رئیس روئسا که جاییشون درد نمیگیره نمیدونم صدای شکستن استوخون کمر یه پدر با چند تا دختر دم بخت وجونای تحصیل کرده بیکار به گوش این لامذهب ها نمیرسه ...این چه سوالیه لابد نمیرسه...

    نظرات شما -
    • یاور
      0

      فشار های حداکثری وتحریم های بیشتر وفشار به مردم تقصیر مسولینی هست که اقتصاد وتولید و...کشور را دربرابر تحریم تقویت نکردند وفقط به دنبال کاسبی و واردات بودند ،! وتحریم های آمریکا رو در ایران اجرا کردند که دولتی ها یکی از آنها هستند دلار را گران کردند،کالا را در گمرک دپو کردند، حقوق نجومی میگیرند،آب وبرق وگوشت را به مذاکره با آمریکا گره زدند ایران کشور قدرمندی است اگر افراد مقتدر سر کار بیایند!!!!

  • یاور
    0

    این حرف ها این آقا نشان داد که قاتل سرداران ما دولت ترامپ فقط نبوده ودولت بایدن هم به آن راضی است وحاکمیت آمریکا یک باور دارد آن هم دشمنی با ایران است! دولت شیفته غرب جوابی دارد؟

  • کروناز
    0

    کجایی داداش ما هشت شاله تو برژامیم منتژرتونیم ،الوو گوشی دشتته

  • سعید99
    0

    کلی دعا کردیم که بایدن در بیاد. نتایج انتخابات امریکا رو شاید از بسیاری از مردم خود امریکا بیشتر دنبال می کردیم اما انگار حرفای بایدن قبل انتخابات پوچ بوده. در کل به نظر چشم انداز امیدوار کننده ای نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها