الهام از شاهنامه برای خلق آثار سورئال!!!

یک هنرمند نقاش معتقد است هنر زبانی مشترک بین افراد با هر قومیت فرهنگ است و وسیله‌ای برای ابراز احساسات، علایق، درد و فرهنگ بین افراد مختلف در جهان با هنر و حیطه‌های مختلف آن صورت می‌گیرد.

الهام از شاهنامه برای خلق آثار سورئال!!!

به گزارش خبر فوری، پریسا شفیعی هنرمند نقاش که نمایشگاه انفرادی آثارش در گالری «گل‌های داوودی» برپاست، درباره ایده این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌هایم متشکل از ۱۵ تابلوی نقاشی با تکنیک اکرلیک در سبک سورئال است که ایده اصلی آثار این نمایشگاه از نقاشی با عنوان «تکیه دولت» اثر استادم، کاوه کاووسی آمده است. این نقاشی‌ها بیشتر حس و جنبه معنوی برایم دارند و به نوعی معضلات را به چالش کشیدم.

وی که در رشته طراحی لباس و بازیگری نیز فعال است درباره ارتباط نقاشی‌هایش با دیگر هنرها توضیح داد: به اعتقاد من، همه آثار هنری وجه مشترکی با یکدیگر دارند؛ همان طور که هنرمند شخصی است که به آفرینش آثار هنری می‌پردازد یا در هر شاخه‌ای از فعالیت‌های انسانی که به هنر مربوط می‌شود، در حال فعالیت است. نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، موسیقی و بازیگری همگی جزئی از هنر محسوب می‌شوند و افرادی که به دنبال فراگیری این فعالیت‌ها هستند هنرمند نام دارند.

شفیعی تاکید کرد: هنر زبانی مشترک بین افراد با هر قومیت و ملیت و فرهنگ است و وسیله‌ای برای ابراز احساسات، علایق، درد و رنج و فرهنگ بین افراد مختلف در جهان با هنر و حیطه‌های مختلف آن صورت می‌گیرد.

وی گفت: بعضی از افراد به هنر علاقه فراوانی دارند و قصد در کشف و آموزش و ایجاد آثار هنری دارند و کشور ما با داشتن تمدنی چندین ساله از این قاعده مستثنا نیست. از گذشته‌های دور هنر در بین ایرانیان رواج زیادی داشته و آثار هنری ارزشمندی از آن دوران نیز برای ما به یادگار مانده است؛ مانند طراحی و نقاشی روی دیوارهای مساجد و کاخ‌ها، خوشنویسی و خطاطی اشعار، نقاشی و طراحی طبیعت پیرامون، فرش‌بافی، هنرهای دستی و….

الهام از شاهنامه برای خلق آثار سورئال!!!

این هنرمند بیان کرد: هنر رشته‌ای نیست که تنها با تلاش در آن بتوان موفقیت را به دست آورد. برای پیشرفت در این رشته باید استعداد ذاتی و علاقه فراوان در بطن وجودی فرد وجود داشته باشد و با آموزش درست به شکوفایی و خلق آثار ارزشمند منجر شود. افراد هنرمند دنیا را از زاویه‌ای دیگری می‌بینند و این تفاوت باعث پی بردن به زیبایی‌های خلقت شده و در نهایت به خلق آثار ارزشمند منجر می‌شود.

وی افزود: من عاشق هنر هستم و این علاقه باعث شد که در چندین رشته طراحی مد و لباس و بازیگری همین طور نقاشی فعالیت داشته باشم. نقاشی رشته‌ای است که من بیشتر تفکرات و روحیات را بیان می‌کنم و لذت می‌برم.

شفیعی همچنین درباره آثار این نمایشگاه گفت: یک سال برای خلق این آثار وقت گذاشتم و بعد از آن نیز خیلی جدی و حرفه‌ای نقاشی‌هایی در سبک سورئال الهام گرفته از شاهنامه فردوسی و مولانا کار می‌کنم تا در سطح بین‌المللی ارائه بدهم.

پریسا شفیعی هنرمند نقاش و متولد تهران است. وی کارشناس ارشد طراحی مد و لباس و کارشناسی نقاشی و دانش آموخته بازیگری است. وی تجربه بازی و طراحی لباس چند تئاتر و فیلم را داشته و تاکنون در چندین نمایشگاه نقاشی گروهی در تهران و استانبول ترکیه و نمایشگاه بین‌المللی آنلاین پورتال کانادایی بیافرین و آرت شاپ آمریکایی آرت بال شرکت کرده است.

اولین نمایشگاه نقاشی انفرادی پریسا شفیعی تا جمعه ۱۵ اسفندماه در گالری گل‌های داوودی واقع در خیابان طالقانی بین پل حافظ و خیابان نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها