استاندار مرکزی:

امروز نخستین پارک آبخیزداری کشور در اراک افتتاح می‌شود

استاندار مرکزی گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی نخستین پارک آبخیزداری کشور در دره گردوی اراک و در حوزه بزرگ گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

امروز نخستین پارک آبخیزداری کشور در اراک افتتاح می‌شود

سیدعلی آقازاده در مراسم افتتاح پارک آبخیز گردو با حضور وزیر کشاورزی در کلانشهر اراک با اشاره به افتتاح پارک آبخیزداری دره گردو اظهار داشت: نخستین پارک آبخیزداری کشور در دره گردو و در حوزه بزرگ گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد که این کار حاصل زحمات و تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی استان مرکزی، منابع طبیعی، شیلات، دامپزشکی، بانک کشاورزی و غیره است و سایر فعالیت‌های جهاد کشاورزی استان در شرایط و فعالیت‌ها بسیار خوب است و سازمان جهادکشاورزی استان امسال یکی از سازمان‌های نمونه در کشور شد.

وی افزود: رشد شیلات بسیار خوب بوده به طوری که در زمینه تولید فرآورده‌های دامی و کشاورزی با توجه به نوع تولید محصولات از رتبه دوم تا نهم استان‌های کشور هستیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی با حدود 3 میلیون تُن محصولات کشور در سال سهم به سزایی در تولید فرآورده‌های کشاورزی و غذای مردم دارد و با توجه به مساحت و جمعیت استان این میزان تولید بسیار خوب است.

آقازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان استان صنعتی شناخته می‌شود حدود 100 هزار بهره‌بردار کشاورزی داریم که پا به پای صنعت و سایر فعالیت‌های اقتصادی همکاری می‌کنند و استان مرکزی با دو بال صنعت و کشاورزی یکی از استان‌های موفق در توسعه و تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی و صنعتی است.

وی بیان کرد: با برگزاری این مراسم و افتتاحیه شاهد فعالیت بسیار جدی در تکمیل طرح‌های گردشگری دره گردو هستیم و این نوید را به مردم استان می‌دهیم که پس از سال‌ها انتظار این کار انجام و افتتاحی که در زمینه تامین آب مورد نیاز برای جنگل‌کاری بود توسط منابع طبیعی انجام شد و در تابستان‌ها نیاز به تامین آب نداریم زیرا با این اقدام منابع طبیعی هر 110 هزار اصله درخت و بیشتر از این میزان می‌تواند تامین‌کننده آب این جنگل‌کاری باشد، دره گردو نسبت به گذشته خرم‌تر و سرسبزتر می‌‌شود و این پارک آبخیزداری برای نخستین بار در کشور افتتاح می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در کنار این کار بزرگ، شهرداری اراک امسال حدود10 تا 15 میلیارد تومان برای ورودی منطقه گردشگری گردو اعتبار گذاشته و استانداری هم کمک کرده که امروز کلنگ آغاز عملیات هزار هکتار جنگل‌کاری در مسیر پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه به سمت اراک را داریم که یکی از اقدامات بزرگ است و در طول 5 سال گذشته هزار هکتار جنگل‌کاری ایجاد کردیم و امسال با توافق‌ها هزار هکتار اضافه می‌شود که این کار بزرگ با همکاری استان و وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و وزارت نفت و معاونت عمرانی استانداری است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها